full screen background image

Vasile Latiş: “Activitatea noastră este legată de legislaţia specifică Protecţiei Consumatorilor. Nu avem competenţe în absolut orice!”

VASILE VASILE

Vasile Latiș, comisarul şef al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava

Ne plângem de lipsa apei calde, ne lamentăm (uneori tardiv) ori de câte ori constatăm că salamul cumpărat la promoţie e demult expirat, nu ne pică bine facturile E On şi lista nemulţumirilor poate continua.

De cele mai multe ori, pentru cetăţeanul consumator înzestrat cu răbdare şi spirit războinic, soluţia e una: OPC. Din punctul acesta începe sinuosul drum al reclamaţiilor. Matinalii Viva Fm au vorbit în această dimineaţă cu comisarul şef al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava, Vasile Latiş, despre drepturile  încălcate şi despre rutina şi problemele instituţiei.

Ne confruntăm cu aceleaşi probleme, urmăm aceeaşi rutină. Cercetare reclamaţii, tematici, verificări. În cazul în care aveţi ceva de semnalat şi (sau) reclamat, trebuie să ştiţi că o reclamaţie trebuie să conţină numele şi prenumele celui care reclamă, adresa şi un număr de telefon. Reclamantul va primi conform legii un răspuns la problema pe care a semnalat-o în termen de 30 de zile.

Având în vedere că trăim într-o lume în care fiecare are senzaţia că poate reclama orice, Vasile Latiş ne-a lămurit şi în privinţa numărului sucevenilor care apelează la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava: “De obicei există o constantă în ceea ce priveşte media reclamaţiilor primite. La Suceava, aceasta este de 140 pe lună.” De la domnul Latiş am mai aflat că “fiecare perioadă la Protecţia Consumatorului îşi are anumite etape specifice. De exemplu, cele mai multe plângeri legate de materialele de construcţii le primim primăvara, fiindcă iarna nu cumpară mai nimeni.”  Vasile Latiş a făcut şi un top al reclamaţiilor, clasament din care nu lipsesc nemulţumirile legate de telefonia mobilă şi cele care vizează facturile E On. Dacă acum 7-8 ani reclamaţiile predominante erau legate de produsele alimentare, acum în top se află plângerile care vizează prestările de servicii.” Referitor la prostul obicei al unor cetăţeni care fac uz până la abuz de dreptul lor de consumatori, comisarul şef  Latiş a făcut următoarea remarcă: Activitatea noastră este legată de legislaţia specifică Protecţiei Consumatorilor. Nu avem competenţe în absolut orice. Şi sunt oameni care nu înţeleg lucrul ăsta. De câţiva ani tot primim nişte reclamaţii legate de revistele de pe tarabe. Noi nu avem nicio treabă cu ele. Avem pe cineva care reclamă regulat faptul că acele reviste sunt imorale. La capitolul reclamaţii cel puţin ciudate “s-a numărat una referitoare la decolteul prea adânc al unor doamne de la diferite instituţii din oraş.

Întrebat dacă există vreo modalitate prin care Protecţia Consumatorilor s-ar putea proteja pe sine, răspunsul domnului Latiş a venit cu un oftat:Nu există,  cu toate că ar trebui ca cei care ne pun pe drumuri degeaba să suporte anumite consecinţe.

 

 

 

comments

comments




Leave a Reply

avatar