Prefectul judeţului Suceava, Florin Sinescu, a prezentat, astăzi, un raport privind stadiul pregătirii scrutinului electoral pentru alegerea Preşedintelui României, care se va desfăşura pe 2 noiembrie 2014.
Potrivit prevederilor actelor normative care reglementează organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României , prefecţilor le revine un rol important în organizarea acestui proces electoral , având în vedere calitatea acestora de preşedinţi ai Comisiilor tehnice judeţene .
În vederea organizării şi desfăşurării în cele mai bune condiţii ale scrutinului electoral pentru alegerea Preşedintelui României, din data de 2 noiembrie 2014, la nivelul judeţului Suceava au fost demarate activităţile cuprinse în Programul calendaristic stabilit în conformitate cu prevederile HG nr.521/2014.
Astfel, prin ordine al Prefectului, au fost constituite Comisia tehnică judeţeană al şi Grupul tehnic de lucru de pe lângă Comisia tehnică judeţeană şi
s-a stabilit dimensiunea ştampilei Biroului electoral judeţean şi a ştampilelor de control ale birourilor electorale ale secţiilor de votare.
În acelaşi sens, s-a stabilit locaţia în care îşi va desfăşura activitatea Biroul Electoral Judeţean nr.35 Suceava şi s-a asigurat logistica necesară pentru buna desfăşurare a activităţii.
Biroului Electoral Judeţean Suceava va funcţiona în Sala Ion Irimescu, situată la etaj I al Palatul Administrativ, tel : 0230/220300, fax 0230/220301.
Pentru buna colaborare cu autorităţile publice locale, în vederea optimizării activităţilor aferente acestui proces electoral, au fost distribuite către primari „Instrucţiunile privind calendarul principalelor operaţiuni care vor fi efectuate de primari în Registrul Electoral pe durata alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2014”, aceştia având obligativitatea de a întocmi şi tipări într-un exemplar listele electorale permanente, pe baza datelor şi informaţiilor cuprinse în Registrul Electoral, până la data de 17 septembrie 2014.
La nivelul judeţului Suceava, şi la acest scrutin electoral dreptul de vot va putea fi exercitat într–un număr de 553 secţii de votare, asemenea celui pentru alegerea membrilor Parlamentului European.
Pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2014, pentru judeţul Suceava a fost alocat un buget total de 2.981 mii lei, din care cheltuieli de personal – 2.515 mii lei, bunuri şi servicii – 406 mii lei şi cheltuieli active nefinanciare (mijloace fixe) – 60 mii lei.
În ceea ce priveşte, plata membrilor secţiilor de votare, (2+7) în conformitate cu prevederile HG nr. 705/2014, preşedinţii secţiilor de votare şi locţiitorii acestora vor beneficia de indemnizaţie de 85 de lei/zi de activitate, dar nu mai mult de 5 zile pentru primul tur de scrutin şi 4 zile pentru cel de-al doilea tur de scrutin, iar ceilalţi membri de o indemnizaţie de 65 de lei/zi de activitate, dar nu mai mult de 3 zile pentru primul tur de scrutin şi 2 zile pentru cel de – al doilea tur de scrutin.
Buletinele de vot, autocolantele şi ştampilele cu menţiunea VOTAT, vor fi asigurate de către Ministerului Afacerilor Interne, Instituţia Prefectului urmând să achiziţioneze toate celelalte materiale necesare votării.
Activităţile destinate organizării în cele mai bune condiţii a alegerilor pentru preşedintele României, la nivelul judeţului Suceava se desfăşoară conform graficului stabilit de prevederile legislative chiar astăzi, 12 septembrie, având loc tragerea la sorţi pentru desemnarea magistraţilor în biroul electoral judeţean nr 35 Suceava, în următoarea componenţă: Preşedinte – judecător FROICU LUMINIŢA, Locţiitor – judecător IGNAT MĂRIOARA, Locţiitor – judecător CONDROVICI LILIANA.
Numărul persoanelor cu drept de vot este de 580.091.
Leave a Reply