Companiile din Malaezia sunt aşteptate să investească în România în proiecte de infrastructură şi construcţii, precum căi ferate şi autostrăzi, a declarat miercuri secretarul de stat pentru afaceri globale în MAE Carmen Burlacu, în timpul unei vizite la Kuala Lumpur.
“Malaezia se descurcă foarte bine în aceste domenii. Am vrea să vedem tehnologia malaeziană implementată şi în România, în special în infrastructură şi sectorul energetic”, a declarat Burlacu, potrivit agenţiei naţionale de ştiri din Malaezia.
România are în prezent 646 kilometri de autostradă, din care 113 kilometri au fost construiţi înainte din 1989.
Companiile din Malaezia pot face investiţii şi în alte sectoare economice din România, precum agricultura, industria alimentara, turism, fabricarea de produse electrice şi electronice, dar şi în petrol şi gaze, a spus Burlacu, într-o conferinţă de presă.
“Deşi investitorii mari în România sunt Germania, Olanda, Italia, SUA, Coreea de Sud şi Japonia, ne concentrăm acum pe Asia de Sud-Est, în particular pe Malaezia”, a afirmat secretarul de stat.
România vrea să furnizeze Malaeziei expertiză în sectorul energetic, inclusiv tehnologie nucleară, termo, hidro, eoliană şi solară.
Schimburile comerciale dintre cele două ţări s-au situat la 96 de milioane de dolari în primele şase luni, iar pe parcursul întregului an sunt estimate să crească cu 10% faţă de anul anterior, când au depăşit 200 de milioane de dolari.
Ambasadorul României în Malaezia, Constantin Nistor, a adăugat că autorităţile române analizează şi schimburile culturale dintre cele două ţări, mai ales prin educaţie şi turism. În prezent, în România studiază circa 200 de malaezieni.
Anul trecut, peste 8.000 de turişti români au vizitat Malaezia, dublul numărului malaezienilor aflaţi ca turişti în România.
“Estimăm că aproximativ 10.000 de turişti români vor călători în Malaezia în acest an, faţă de 6.000 de malaezieni în România”, a spus Nistor.
România exportă în Malaezia utilaje, tehnologie din industria de petrol şi gaze, materii prime, mobilier, textile şi încălţăminte, produse IT şi medicamente, în timp ce importurile vizează componente electronice, ulei de palmier şi biodisel.
În ultimii doi ani, în România au fost inauguraţi 242 kilometri de autostradă, anul trecut fiind finalizaţi 116 kilometri şi contractate lucrări pentru 247 kilometri.
Ministrul Transporturilor a afirmat că România va avea o reţea de 2.440 de kilometri de autostradă în anul 2020 şi a prezentat resursele financiare care vor fi utilizate în acest scop, tronsoanele vizate şi calendarul proiectelor în intervalul 2014 – 2015.
Leave a Reply