Coaliţia “O singură voce pentru dizabilitate” a depus în Parlamentul României un proiect de lege prin care doreşte desființarea învățământului special, începând cu grădinițele speciale și terminând cu școlile gimnaziale şi profesionale speciale.
Proiectul de lege trebuia să se discute, pe comisii, în Senatul Romaniei, ședință ce s-a amânat din lipsă de cvorum.
Cu siguranță, acest proiect se va discuta după alegerile europarlamentare, când componența comisiilor va fi întregită.
Prin acest proiect de lege se dorește includerea copiilor cu dizabilități în învățământul de masă, chiar din perioada preșcolară.
Acest lucru ar însemna ca, în grupele din grădinița de masă, în clasele din învățământul de masă, să fie incluși și copiii cu dizabilități (copii autiști, copii cu deficiențe senzoriale, copii cu deficiențe neuromotorii, copii cu dizabilități severe).
U.J.S. “PRO-EDUCAȚIA” Suceava consideră că proiectul propus nu are la bază Legea Educației Naționale, iar aceste propuneri încalcă dreptul la educație diferențiată bazată pe pluralismul educațional și dreptul la educație al tuturor persoanelor cu cerințe educaționale speciale.
Preşedintele UJS “PRO-EDUCAŢIA” Suceava, Traian Corneliu Pădureţ, transmite, printr-un comunicat de presă:
“Aceste propuneri au ca scop îndreptarea banilor ce se investesc în acest moment în educația copiilor cu dizabilități, către mediul privat!
În conformitate cu directivele europene, se impune o îmbunătățire a legislației actuale și nu o schimbare perpetuă de sistem.
U.J.S. “PRO-EDUCAȚIA” Suceava a analizat proiectul de lege propus cu specialiști din sistem și a semnalat principalele deficiențe.
Materialul respectiv a fost înaintat, prin intermediul unor senatori și al Federației Sindicatelor din Educație “Spiru Haret”, Senatului României, Ministerului Educației și Guvernului României.
Mai mult, aflând că în județul Suceava va fi prezentă senatorul Ecaterina Andronescu – președinta Comisiei de învățământ, știință, tineret și sport din Senatul României, am solicitat senatorul Neculai Bereanu o întâlnire cu aceasta.
Astfel, duminica, 11 mai, la Câmpulung Moldovenesc, împreună cu prof. Gheorghe Lazăr, Inspector General al ISJ Suceava, cu prof. Gorea Petru – liderul SIP Suceava, am participat la o întâlinre cu Ecaterina Andronescu.
În discuțiile purtate, am facut referire la următoarele probleme:
– am solicitat Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport din Senatul României respingerea proiectului de lege înaintat de Coaliția “O singură voce pentru dizabilitate”;
– am prezentat situația actuală din învățământul special si am solicitat analizarea ordinului de ministru privin Metodologia de mobilitate, care prevede ca, în învățământul special, să fie încadrați doar specialiști absolvenți de psihologie și psiopedagogie – ordin ce intră în cotradicție cu Legea Educației Naționale;
– am solicitat ca, în învățământul special, profesorii de educație specială să predea strict specialitățile pe care le au pe diplomă, iar denumirea acestora să fie de “profesor de educație specială/specialitatea de pe diplomă” (în prezent, un profesor de matematică preda și istorie, și geografie, chiar vocaționale!);
– s-au prezentat neajunsurile învățământului tehnic și profesional, facându-se propuneri de îmbunătățire.
Pentru toate problemele discutate s-au înaintat documente în scris, adresate Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport din Senatul României, comisie pe care Ecaterina Andronescu o prezidează.”
Leave a Reply