Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat, joi, că este nemulţumit de rezultatele de la simularea evaluării la clasa a VIII-a, pentru că subiectele se puteau rezolva uşor, dacă elevii s-ar fi pregătit, precizând că nici la examenul din vară nu se aşteaptă la rezultate spectaculoase.
“Avem uşor sub 50 la sută rată de succes, dacă nota 5 o considerăm un succes. Observăm că la română avem peste 60 la sută care au reuşit să facă faţă subiectelor şi la matematică 30,4 la sută, adică un procent extrem de mic (…) pe subiecte de nivel mediu”, a spus ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, adăugând că subiectele au fost mai dificile faţă de anul trecut, dar până la nota 9 se puteau face uşor, dacă elevii s-ar fi pregătit.
Ministrul Educaţiei s-a declarat nemulţumit de rezultate şi a arătat că nu speră la rezultate spectaculoase până în vară.
“Eu sunt optimist, chiar dacă sunt nemulţumit de rezultatele acestei simulări, o să vedem şi la bacalaureat ce se întâmplă (…) Cred că vom reuşi să remediem. Sigur, nu mă aştept la un rezultat spectaculos în vară, dar important este ca încet, gradual, să ajungem la rezultate mai bune”, a precizat Pricopie.
Ministrul Educaţiei a mai spus că a cerut ca simularea să se desfăşoare atât de devreme pentru a fi timp “pentru intervenţii” până la examenul din vară.
“În mod deliberat am cerut ca simularea să se facă cu câteva luni înaintea examenului propriu-zis, pentru a avea totuşi timp pentru intervenţii. Suntem în luna martie, examenul este în vară, prin urmare încă putem să ne concentrăm asupra acestor evaluări”, a precizat Pricopie.
Referitor la unele opinii potrivit cărora notele ar fi trebuit trecute în catalog pentru o mai bună mobilizarea elevilor, ministrul Educaţiei a spus că dacă s-ar fi decis acest lucru, ar fi apărut altfel de probleme, precum “tentaţia unora de a copia şi, practic, de a falsifica rezultatele”.
“Acesta este nivelul de pregătire al elevilor şi de mobilizare. Constatăm din aceste rezultate că gradul de mobilizare al elevilor este foarte scăzut, cel puţin la matematică”, a subliniat Pricopie.
Ministrul a declarat că a trimis deja instrucţiuni pentru demararea unor discuţii în toată ţară referitor la rezultatele simulării.
“Am transmis deja instrucţiuni foarte clare inspectoratelor. Vom avea în continuare discuţii cu inspectorii generali, cu inspectorii generali adjuncţi, cu inspectorii de specialitate – matematică, română, limba maternă -, astfel încât la nivelul fiecărui judeţ să existe discuţii cu toţi profesorii de matematică, română şi limba maternă din ţară, să existe o abordare foarte clară cum recuperăm materia şi cum creştem gradul de mobilizare al elevilor pentru ca la examenul naţional să avem rezultate mai bune”, a spus Remus Pricopie.
Întrebat dacă vor fi inspecţii în şcolile cu rezultate slabe, ministrul a spus că vor fi “evaluări, discuţii individualizate, cu profesorii de la clasă, cu părinţii, iar lucrările vor ajunge în mâna fiecărui elev, astfel încât elevul să vadă unde a greşit, să poată să prezinte şi părintelui lucrarea”.
Rugat să comenteze faptul că mulţi elevi au susţinut că, fiind o simulare, au simulat şi ei şi nu s-au pregătit, Pricopie a răspuns: “Da, dar să nu cumva să nu simulăm o notă 3 în vară”.
Doar 48,8 la sută dintre elevii de clasa VIII-a prezenţi la simularea evaluării naţionale au obţinut medii peste 5, respectiv 66,95 la sută la Limba română şi 30,4 la sută la Matematică, Ministerul Educaţiei recomandând efectuarea unor ore de pregătire.
Din totalul celor 187.886 de elevi înscrişi, 177.946 (94,7 la sută) au participat şi la proba de Limba română şi la cea de Matematică. Dintre aceştia, 86.893 (48,8 la sută) au obţinut medii peste 5.
La proba de Limba română, 119.963 (66,95 la sută) de elevi au obţinut note peste 5, în timp ce la Matematică au fost 54.465 (30,4 la sută) cu note de promovare.
Prezenţa la proba de Limba maternă a fost de 94,5 la sută, iar 7.912 (76 la sută) elevi au obţinut note peste 5.
Cea mai ridicată participare a elevilor la simularea naţională pentru clasa a VIII-a s-a înregistrat în judeţul Neamţ – 98,18%, iar cea mai scăzută în judeţul Dolj – 89,04%.
Cea mai mare pondere a elevilor care au obţinut medii peste 5 a fost înregistrată în municipiul Bucureşti – 64,21 la sută, urmat de judeţul Brăila – 60,42 la sută şi judeţul Cluj 59,18 la sută.
Cele mai slabe rezultate s-au înregistrat în Călăraşi – 34,18 la sută, Caraş-Severin – 36,28 la sută şi Tulcea – 37,95 la sută.
Leave a Reply