S-a dezlănţuit dezastrul la malul mării. Vântul bate în rafală cu peste 80 km/h în larg, iar valurile ating înălţimi ameţitoare înainte să se spargă de ţărm.
Potrivit autorităţilor portuare, operaţiunile au fost sistate în porturi deoarece vântul suflă cu 60 – 70 de kilometri la ţărm, iar în larg poate depăşi 80 de kilometri la oră, primul închis fiind Portul Midia. Activitatea a fost apoi oprită în porturile Mangalia şi Constanţa Sud – fluvial, iar ultimul port închis a fost Constanţa Nord. Tot din cauza vântului puternic a fost restricţionată şi deplasarea convoaielor de barje pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, prin ecluza de la Agigea către Portul Constanţa Sud – fluvial.
În această situaţie, pentru siguranţă, navele aflate în rada exterioară trebuie să stea cu motoarele pornite, evitând astfel intrarea în derivă. Totodată, vasele aflate la cheu trebuie să-şi întărească legăturile cu ţărmul, să asigure om de veghe şi trebuie să stea în permanenţă cu semnalele luminoase şi sonore în funcţiune.
O navă de pasageri, cu 600 de americani la bord, a cerut ajutorul Căpităniei Constanţa pentru a acosta în port, însă din cauza furtunii stârnită pe mare, i-a fost imposibil căpitanului să ajungă în port.
Manevrele de acostare au eşuat, astfel că autorităţile porturare au decis că este mai sigur pentru navă şi pasageri ca ambarcaţiunea să fie în rada portului.
Leave a Reply