Luni, 15 iulie 2013, de la ora 18.00, va avea loc, la Galeria de Artă City Gallery din Shopping City Suceava, vernisajul expoziţiei ”ADEVĂR – COMPASIUNE – TOLERANŢĂ”, care prezintă lucrările unui grup internaţional de artişti consacraţi: Kathleen Gillis, Kunlun Zhang, Xiaoping Chen, Xiqiang Dong şi alţii.
Publicul va putea viziona expoziţia la Galeria de Artă City Gallery în perioada
15 -29 iulie 2013, de luni până vineri, între orele 09 – 21, iar sâmbătă şi duminică, între orele 09-20.
Expoziţia de Artă, care face înconjurul lumii din anul 2004, a fost găzduită şi prezentată în diverse săli de expoziţie cum ar fi National Arts Club din New York City, Camera Reprezentanţilor a Statelor Unite şi Sala Naţională de Expoziţii din Moscova.
Expoziţia a ajuns în România după un turneu de mare succes în peste 45 de ţări şi 210 oraşe.
Lucrările din această expoziţie au fost create de un grup de artişti consacraţi. Prin intermediul practicii Falun Dafa (Falun Gong) – o disciplină străveche chineză de meditaţie şi autoîmbunătăţire – ei şi-au adâncit înţelegerile spirituale, aflând răspunsuri la căutări de o viaţă cu privire la sensurile înalte ale existenţei.
Fiecare tablou reprezintă o poveste adevărată, picturile fiind realizate din dorinţa de a face cunoscute oamenilor lumii crimele persecuţiei şi torturile la care sunt supuşi practicanţii Falun Dafa în China zilelor noastre, precum şi frumuseţea unei vieţi trăite după standarde morale înalte.
Patru dintre artişti au fost ei înşişi victimele persecuţiei, fiind torturaţi şi bătuţi de către autorităţile chineze în lagăre de muncă forţată şi centre de detenţie din China. Unul dintre ei este încă deţinut în China.
Expoziţia prezintă contrastul dintre serenitatea practicii Falun Gong şi persecuţia şi tortura îndurate de mulţi practicanţi Falun Gong în China, aflaţi la mâna regimului comunist.
Artiştii speră că, prin expunerea acestor imagini în faţa comunităţii internaţionale, vor putea opri persecuţia şi salva vieţi nevinovate. Mesajul final este unul de speranţă şi triumf.
Artiştii
Expoziţia a fost iniţiată de renumitul sculptor chinez Kunlun Zhang, care a fost eliberat în 2001 dintr-un lagăr de muncă forţată al Partidului Comunist Chinez, dupa trei luni de tortură psihică şi fizică. Principala sa formă artistică de exprimare este pictura realistă în ulei, aleasă pentru potenţialul său narativ, accesibilitate şi puritate, după cum menţionează website-ul expoziţiei.
Kunlun Zhang
Kunlun Zhang este unul dintre cei mai renumiţi sculptori din China contemporană. A absolvit Institutul de Artă al Chinei, Departamentul de Sculptură şi de asemenea s-a specializat şi în picturi în ulei şi pictură chineză. A avut funcţia de director al Institutului de Sculptură din cadrul Institutului de Artă din Shangdong, precum şi funcţia de director al Institutului de Cercetare al Sculpturii. Zhang a primit multe premii şi a participat la multe expoziţii în China şi în întreaga lume. Lucrările sale au fost prezentate în mai multe publicaţii, printre care: Cine-i cineva în lume, Enciclopedia Chinezilor Renumiţi şi Colecţia lucrărilor de sculptură din lume. In 2001, Zhang a fost prizonier de conştiinţă în China.
Iată un fragment dintr-un interviu acordat de acesta unui reporter pentru Zhengjian/PureInsight Net:
Zhang: “Trecutul istoric al Chinei datează de acum cinci mii de ani. China are cea mai lungă civilizaţie neîntreruptă din lume, iar cultura sa a uimit omenirea. Cu toate acestea, cultura tradiţională chineză a început să decadă la începutul secolului al XVIII-lea şi a fost complet distrusă ulterior. După ce Jiang Zemin (fostul preşedinte al Chinei) a luat conducerea, [acest proces de] distrugere a înregistrat o intensificare fără precedent. Sub dictatura lui Jiang Zemin, cultura antică chineză şi drepturile omului au devenit un subiect tabu, iar demnitatea umană a fost desconsiderată. Jiang Zemin a interzis Falun Gong care susţine onorabila tradiţie străveche chineză care îi învaţă pe oameni să fie drepţi şi binevoitori. Falun Gong a dobândit popularitate datorită beneficiilor sale în ceea ce priveşte sănătatea fizică şi psihică. S-a dovedit că practicanţii Falun Gong nu mai aveau boli – chiar boli incurabile – după o perioadă scurtă de la începerea acestei practici. Ei au descoperit astfel o viaţă fără probleme medicale şi mentale. Delicvenţi, tineri incorigibili şi cu un comportament urât s-au întors către bunătate după ce au început să practice Falun Gong. Ei au putut găsi adevăratul sens al vieţii. S-a văzut că acestă practică nu necesită publicitate sau propagandă pentru a se răspândi în rândul populaţiei. S-a transmis de la om la om în China. Doar în câţiva ani, peste o sută de milioane de oameni practicau Falun Gong.”
Jiang a ordonat modul în care să fie trataţi practicanţii Falun Gong: „falimentaţi-i financiar, ruinaţi-le reputaţia şi exterminaţi-i fizic.” Cred că puteţi conştientiza cum Jiang a utilizat întreaga naţiune, inclusiv sistemul educaţiei şi pe cel legal, armata, agenţiile speciale şi toate nivelurile guvernului de la vârf până la bază pentru a implementa persecuţia. Orice elev care practică Falun Gong sau susţine Falun Gong este privat de educaţie. Presa de stat, televiziunea şi radioul, departamentele pentru afaceri externe şi mulţi alţii au un rol major în persecuţie. Jiang a folosit peste un sfert din bugetul naţional pentru a reprima Falun Gong. Aceasta ne arată dimensiunea extremă a represiunii. Metodele de persecuţie cuprind atât metodele folosite în trecut cât şi altele create în prezent. Există peste o sută de metode de tortură. Vă puteţi imagina cât de nemiloase, crude şi sălbatice sunt acestea.
Am fost arestat de patru ori în China, bătut şi electrocutat cu bastoane electrice. Casa mi-a fost răvăşită. Am fost deţinut în închisoare şi condamnat ilegal la muncă forţată. Apoi, după ce am fost eliberat, nu exista niciun loc în China unde să pot spune adevărul. China este de fapt o închisoare imensă. Fiecare mişcare şi acţiune a mea era urmărită şi puteam fi arestat oricând, fără motiv. Potrivit opiniei publice mondiale nu exista niciun motiv pentru care guvernul chinez nu m-ar fi putut elibera. Chiar şi după ce am fost eliberat, nu mi-a fost redată libertatea. Aceste picturi reflectă sentimentele şi zbuciumul meu din acele momente.
Xiaoping Chen
Xiaoping Chen este o pictoriţă născută în China, care a dobândit o mare experienţă şi care trăieşte de mai mulţi ani în Canada. Ea a studiat pictura în acuarelă şi ceramica la Universitatea din Mariana în 1997. Lucrările ei au fost expuse în mai multe expoziţii private; ele au fost alese pentru a fi reproduse în diferite locuri, inclusiv sub formă de calendare, cărţi ilustrate şi coperţi. Chen a primit mai multe premii în China. In 1998, ea a fost numită “Artist remarcabil” de către guvernatorul Insulelor Marianei de Nord. Chen a fost Director pentru Artă în cadrul Consiliului Comunităţii de Artă din Richmond, Columbia Britanică, Canada.
Xiqiang Dong
Xiqiang Dong este un pictor cu experienţă care deţine diferite grade la Academia de Arte Frumoase din Tianjin şi Academia Centrală pentru Arte Frumoase din Beijing, China. A fost profesor şi artist rezident la Academia de Arte Frumoase precum şi artist la Institutul Central de Arte Frumoase. Dong a primit numeroase premii. In 1993, lucrările sale au fost expuse la prestigioasa Galerie de Artă Natională a Chinei, unde a câştigat cele mai înalte onoruri.
Kathleen Gillis
Kathleen Gillis este artistă şi profesoară de artă cu Onoruri B.A. la Universitatea din Ottawa. A participat cu lucrările sale la numeroase spectacole şi galerii publice, centre de artă şi galerii comerciale atât în Canada cât şi în străinătate. A primit numeroase subvenţii şi premii la nivel regional, provincial şi naţional. Ea are lucrări incluse în colecţia care se află la Banca de Arte a Consiliului Canadian, oraşul Ottawa, la Universitatea Carleton şi Universitatea Ottawa. Operele ei înfăţişează mai ales peisaje, unele dintre ele fiind la scară mare.
Descriere expoziţie
Colecţia de artă “Adevăr-Compasiune-Toleranţă” a fost inițial concepută în 2003. Ea constă din picturi în ulei şi acuarele chinezești create un grup divers de artişti din întreaga lume, care împărtăşesc o viziune. Această viziune a fost iniţial formulată de către organizatorul proiectului, sculptorul şi pictorul Kunlun Zhang. Aceasta a crescut din experienţele amare, când a fost încarcerat în China, ca prizonier de conştiinţă. Zhang, care practică disciplina spirituală Falun Gong, s-a cufundat în adâncimi de suferinţă atunci când a fost torturat fizic şi mental în sistemul chinez de lagăre de muncă – răspunsul Chinei la gulagul sovietic. Ulterior el a fost capabil să-și refacă trupul şi sufletul prin practicarea disciplinei spirituale pentru care a fost persecutat şi prin ceea ce el a explorat şi a predat timp de decenii în viaţa lui – prin artă. Până în 2004, Zhang a adus împreună alţi artişti ale căror experienţe se aseamănă cu a lui care au împărtăşit îngrijorările sale. Ei au exprimat vizual experienţelor oamenilor din China, care doar pentru convingerile lor au devenit, ţintele a ceea ce un avocat pentru drepturile omului a etichetat drept “o formă teribilă de genocid”.
“Adevăr, Compasiune şi Toleranţă” sunt principii universale. Aceste principii sunt piatra de temelie a moralităţii umane şi fundamentul de pace şi libertate, care transcende timpul şi spaţiul, cultura, religia şi politica.
Expoziţia captează interesul unei game largi de oameni. Apelează la cei care apreciază noi explorări în artele frumoase, pentru cei care sunt interesaţi în relaţia artei cu societatea noastră, pentru cei care sunt mult mai interesaţi în experienţa umană şi în capacitatea umană de a depăşi adversitatea. Cei care sunt îngrijorați de lumea contemporană, în special din China, vor găsi o importanţă deosebită în problemele în care pictorii s-au implicat. Mult din ceea ce descrie această artă are loc în prezent, şi provine într-adevăr, de la evenimente reale. Acesta este motivul pentru care expoziţia este deosebit de relevantă astăzi.
Tehnica picturii şi stilul picturilor sunt clasice în mare măsură. Artiştii aplică tehnicile clasice ale picturii în ulei folosite odată de vechii maeștri. Astfel, artiştii consideră forma lor de artă drept “New Renaissance”. Multe alte lucrări implică, de asemenea, motive clasice chineze, şi sunt pictate pe mătase sau pe hârtie.
În final, expoziţia este și un tribut adus atemporalității artei sacre. Aceste lucrări nu au fost destinate distracției sau plăcerii, ci pentru a declanşa o reflecţie, a inspira sufletul şi a înnobila spiritul. Aceasta artă este menită să ajute, precum şi să informeze. Privitorului i se amintește de puterea spiritului uman şi de capacitatea omenirii de a se confrunta şi de a depăşi actele malefice. Mai mult, în tradiţia budistă, taoistă şi de Arte literati din China, această artă încearcă să preamărească dreptatea morală şi roadele sale. Ea sondează relaţia omului cu divinul şi sugerează noi orizonturi pentru înţelegerea şi aprecierea acestei legături. Există o anumită puritate şi profunzime care marchează aceste lucrări. Cele mai multe dintre picturi, dacă nu toate, s-au născut dintr-o contemplare interioară profundă şi de durată. Mulţi vizitatori ai expoziţiei au menţionat un sentiment de pace, linişte şi frumuseţe, pe care l-au simţit atunci când au stat în faţa acestor lucrări. Alţii au simțit un sentiment nou-descoperit de umanitate, comună cu cea din China, care, deşi separate de oceane, împărtășesc cu privitorul o dorinţă comună pentru bunătate şi măreţie.
Leave a Reply