Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată, cu o valoare de aproximativ 150 de milioane de euro, este vital pentru județul Botoșani.
De la tribuna Senatului, în continuarea demersurilor pe care le-a făcut în mandatul trecut, când a deținut funcția de președinte al Consiliului Județean, președintele PSD Botoșani, senatorul Doina-Elena Federovici, a solicitat ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș-Nicolae Pîslaru, soluții concrete pentru deblocarea procesului de evaluare și semnarea cât mai rapidă a contractului de finanțare. „Apa potabilă și serviciile de canalizare nu sunt un lux, ci o necesitate. Din păcate, proiectul depus de operatorul regional, atât de așteptat de botoșăneni, se află de prea mult timp în evaluare. Oamenii au nevoie de certitudini, nu de amânări”, a declarat senatorul social-democrat Doina-Elena Federovici.
În interpelarea adresată ministrului, parlamentarul botoșănean a cerut lămuriri privind stadiul actual al aplicației de finanțare depuse de Nova Apaserv SA în cadrul Programului de Dezvoltare Durabilă 2021-2027, care sunt observațiile formulate de experții Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) și de cei ai Băncii Europene de Investiții (BEI), precum și termenul estimat pentru clarificarea acestora.
De asemenea, Doina Federovici a subliniat importanța unui calendar ferm pentru semnarea contractului de finanțare, mai ales că operatorul a fost deja nevoit să demareze proceduri de achiziții publice sub clauză suspensivă. „Este vital pentru județul Botoșani ca acest proiect să fie semnat cât mai repede. Vorbim despre o investiție de interes public major, care poate schimba în bine viața a zeci de mii de botoșăneni și care, din păcate, stă blocată în evaluare la MIPE de ani de zile”, a adăugat senatorul PSD.
Proiectul are o importanță strategică pentru întregul județ, vizând modernizarea și extinderea rețelelor de apă și canalizare. Cu toate acestea, deși documentația a trecut printr-o primă etapă de analiză în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare, în perioada 2022–2023, iar din 2024 și până în prezent, în cadrul Programului de Dezvoltare Durabilă (PDD), operatorului i s-au solicitat