Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a anunțat atribuirea contractului pentru proiectarea și construcția lotului Grințieș – Pipirig din Autostrada A8.

Licitația a fost câștigată de asocierea SA & PE Construct – Tehnostrade – Spedition UMB – Euro Asfalt, pentru suma de 7,1 miliarde de lei.
Acest lot se întinde pe 31 de kilometri și este considerat cel mai dificil de realizat, din întregul traseu montan A8.
Tronsonul Grințieș – Pipirig include 16 tuneluri (cel mai lung de 940 de metri), 60 de poduri și viaducte, cel mai lung pod fiind peste râul Bistrița, în lungime de 1.275 de metri.
Șerban a menționat că aproximativ 20 de kilometri va fi lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând 70% din lungimea întregului lot.
De asemenea, sunt incluse în lucrări un nod rutier lângă Tulgheş (UAT Grinţieş), conexiune cu lotul 2A şi o descărcare provizorie la est, conexiune cu lotul 2C (Pipirig-Vânători Neamţ/Leghin), prin care se asigură funcţionalitatea independentă.
Contractul va fi semnat oficial după expirarea perioadei de contestații de 10 zile.