Asociația Moldova Vrea Autostradă, dezacord total față de declarațiile lui Ionuț Ciurea, directorul ONG-ului Pro Infrastructură

Asociația Moldova Vrea Autostradă (MVA) răspunde declarației făcute de Ionuț Ciurea, director executiv al ONG-ului Pro Infrastructură. Acest a declarat că „Prioritatea rutieră numărul 1 pentru Moldova este A7. Nu e prioritară nici A8, nici Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț. Acum se cere și Centura Iașiului, dar este extrem de scumpă și nu este o prioritate națională…” într-un interviu pentru Ziare.com.

Răspunsul Asociației Moldova Vrea Autostradă a fost transmis de Daniel Mătăsaru pentru VIVA FM:

Asociația Moldova Vrea Autostradă a mai declarat următoarele printr-un comunicat de presă: „Afirmația că solicitarea pentru Centura Iașiului este „scumpă” și „nu o prioritate națională” reflectă o mentalitate periculoasă, care pune în opoziție nevoile reale ale unor comunități întregi cu un buget centralizat dezechilibrat. Centura Iașiului nu este o dorință „a ieșenilor”, ci o necesitate de mobilitate și dezvoltare regională, într-un pol urban major al țării. Traficul greu care tranzitează acum orașul a făcut ca Iașul să fie în topul celor mai poluate orașe din România, punând în pericol sănătatea și calitatea vieții pentru aproape jumătate de milion de oameni. În același timp, centura Iașului la profil de autostradă este parte componentă a Autostrăzii A8.

Într-un context regional tensionat, în care Moldova poate deveni rapid o zonă tampon sau chiar o țintă, lipsa de infrastructură strategică precum A8 slăbește apărarea, mobilitatea și capacitatea de reacție a statului român în estul țării. A minimaliza importanța A8 în acest context este nu doar greșit, ci periculos și denotă o lipsă de capacitate de înțelegere geopolitică, geostrategică care pe termen mediu poate pune sub semnul întrebării însăși integritatea teritorială și caracterul unitar al statului român.

Faptul că resursele bugetare disponibile trebuie utilizate cu maximă responsabilitate și că este imperativă o prioritizare strategică a investițiilor reprezintă un adevăr de necontestat – o premisă pe care o susținem fără rezerve. Însă ceea ce contestăm cu fermitate este modul în care se stabilesc aceste priorități și lipsa de echilibru teritorial în alocarea fondurilor. Nu putem accepta ca Moldova să fie sistematic lăsată la coada listei, în timp ce alte regiuni beneficiază de investiții masive, uneori în proiecte discutabile din punct de vedere al randamentului socio-economic sau al conectivității naționale. Primii și singurii km de autostradă de până acum pe care se circulă în regiunea Moldovei sunt cei 16 km din jurul Bacăului inaugurați în 2020 și cei din proximitatea Focșaniului, inaugurati în 2024. Această situație reflectă o inechitate profundă, care trebuie corectată prin politici publice coerente, echitabile și orientate către dezvoltare regională reală. ”

Citește și: Garden Fest by USV Iași, locul unde spațiile verzi urbane ale viitorului prind viață

Citește și: Comunicat de presă. Noaptea Muzeelor 2025 nu va mai fi organizată la nivel național

Distribuie


Warning: Trying to access array offset on false in /var/www/clients/client1/web1/web/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php on line 223

Warning: Undefined array key -1 in /var/www/clients/client1/web1/web/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php on line 695

Din aceeși categorie

Business Days revine la Iași cu o ediție ce pune preț pe relații și experiențe

USV Iaşi a semnat contractul pentru construirea unui stadion pentru Liga 3

Asociația Moldova Vrea Autostradă, dezacord total față de declarațiile lui Ionuț Ciurea, directorul ONG-ului Pro Infrastructură

Se reia activitatea piscinei de la Baia Publică din Piatra Neamţ

Știri sugerate