Societatea Română de Radiodifuziune (SRR) vrea să încheie un contract de publicitate media, în valoare de 22.500 de euro, cu televiziunea de ştiri europeană Euronews, pentru promovarea celei de-a doua ediţii a Festivalului Internaţional al Orchestrelor Radio – RadiRo.
Comitetul Director al SRR a adoptat recent o dispoziţie în acest sens. Conform documentului, s-a aprobat încheierea unui contract de publicitate media cu Euronews pentru difuzarea a 66 de spoturi de 10 secunde la Euronews, în perioada 15 – 28 septembrie, la o valoare estimată de 22.500 de euro net, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
Contactaţi de agenţia MEDIAFAX, reprezentanţii Radioului Public au declarat că acest contract, între SRR şi Euronews, este încă în curs de negociere, termenii urmând să fie definitivaţi.
“Atribuirea se face, în cazul semnării contractului, prin procedura achiziţiei directe, în temeiul O.U.G. 34/2006 cu completările şi modificările ulterioare, fiind finanţat din publicitatea atrasă”, au precizat reprezentanţii SRR.
Aceştia au explicat că Euronews ar urma să difuzeze “un spot ce prezintă cea de-a doua ediţie a Festivalului Internaţional al Orchestrelor Radio (RadiRo, n.r.), eveniment unic în Europa, care reuneşte la Bucureşti cinci orchestre radio, solişti şi dirijori de talie mondială, beneficiul de imagine al României fiind incontestabil”.
Concertele festivalului vor face parte din stagiunea EuroRadio a European Broadcasting Union (EBU) şi vor putea fi descărcate de pe platformele EBU de ascultătorii tuturor posturilor publice din Europa. Aceleaşi concerte vor fi oferite şi pe platforma partenerilor SRR de la ABU (Asia-Pacific Broadcasting Union).
Conform reprezentanţilor SRR, precedenta ediţie a festivalului RadiRo (din 2012) a fost promovată la televiziunea de muzică clasică Mezzo.
Întrebaţi de ce au ales în acest an Euronews pentru promovarea Festivalului RadiRo, reprezentanţii SRR au invocat audienţa pe care o are această televiziune de ştiri.
“Negociem cu Euronews deoarece, conform studiilor de audienţă TelmarPeaktime / EurodataTV / peoplemeters, canalul de ştiri Euronews are 7,19 milioane de telespectatori pe zi în Europa, mai mult decât CNN International şi BBC World News cumulat. Spre deosebire de televiziunile transnaţionale Mezzo sau Arte, dedicate muzicii clasice şi având un public specific, Euronews se adresează unui public generalist, mult mai larg, având o arie de acoperire mondială”, au explicat reprezentanţii Radioului Public.
Festivalul RadiRo, organizat de Radio România, este singurul eveniment de gen dedicat în exclusivitate orchestrelor radio.
Leave a Reply