În primul său an de mandat ca președinte al Consiliului Județean Botoșani, Valeriu Iftime a spulberat toate iluziile pe care le-a livrat botoșănenilor în schimbul votului. Județul, în loc să evolueze așa cum a promis, a stagnat și chiar a regresat, deși a moștenit de la administrația Federovici proiecte de zeci de milioane de euro, finanțate din fonduri europene, PNRR și alte surse naționale.
Pentru a-și ascunde incompetența, Iftime și-a prezentat Raportul de activitate, în care își asumă viziunea și proiectele realizate de administrația județeană condusă de Doina Federovici și de primarul Cosmin Andrei. Vorbește despre conectivitatea Botoșaniului cu rețeaua de drumuri de mare viteză prin Drumul Expres Botoșani – Suceava, despre Drumul Vămii – al cărui proiect, documentație, finanțare și licitație au fost realizate în mandatul trecut – și despre cele două etape ale Variantei Ocolitoare Botoșani, implementate de Primăria Botoșani prin ADI Zona Metropolitană.
Contractul de 150 milioane de euro pentru modernizarea rețelei de apă și canalizare se află în același stadiu tehnic ca la preluare, în evaluare la BEI-PASSA, conform ministrului Fondurilor Europene. Singura schimbare pentru botoșăneni este că plătesc facturi uriașe pentru apa pe care nu o consumă. Modificarea modului de facturare introdusă de Iftime îi obligă să plătească pentru apa pierdută în rețea sau consumată de vecini care nu au transmis indexul la timp.
La gazul metan, Iftime se laudă cu munca primarului de Săveni, Relu Tîrzioru, care, împreună cu deputatul PSD Marius Budăi, în 2021 au făcut demersurile pentru a realiza, prin ADI „Valea Prutului de Nord”, Studiul Tehnico-Economic pentru extinderea magistralei de gaze naturale de la Coșula la Săveni. Studiul a fost aprobat de Transgaz și inclus în Planul Național de Dezvoltare, cu termen estimat de realizare 2027.
De asemenea, Planul de Amenajare a Teritoriului Județean (PATJ) și transpunerea lui în format GIS sunt tot proiecte moștenite. În 2022, CJ Botoșani a fost unul dintre cele cinci consilii județene care au obținut finanțarea PATJ din PNRR.
Linia electrică aeriană de 400 kV Suceava – Bălți, care va traversa 11 comune din sudul județului, este un proiect al Transelectrica, fără ca autoritățile județene să aibă cea mai mică implicare.
„După primul an de mandat, botoșănenii s-au convins de realitatea afirmațiilor noastre din campania electorală: că nu știe administrație și că nu va putea să dezvolte județul. După ce a vândut iluzii și promisiuni de sute de kilometri de drumuri expres, linii ferate, puncte de frontieră, porturi pe uscat și rezolvarea problemelor la apă, vedem că nu face nimic din ceea ce a promis. Mai mult, pentru a-i mai păcăli încă o dată pe botoșăneni, se laudă cu munca altora. Domnul Iftime lua în râs Drumul Expres Botoșani – Suceava, acum se laudă cu el. Despre celelalte «viziuni» nu mai e nimic de spus. Drumurile expres despre care vorbește nu sunt în Programul Investițional valabil până în 2030 și, prin urmare, nu pot fi finanțate din fonduri europene. De asemenea, nici nu a semnat vreun parteneriat cu CNAIR pentru preluarea execuției pe local. Nu a demarat niciun Studiu de Fezabilitate și nici nu a obținut vreun aviz de favorabilitate pentru drumurile expres pe care le propune. Administrarea județului nu se face pe TikTok sau Facebook, cu vorbe și filmulețe, ci prin fapte. Fapte care, din păcate, la Iftime au lipsit cu desăvârșire în primul an de mandat”, a declarat senatorul Doina Federovici, președintele PSD Botoșani.





