full screen background image

Telefonul Copilului devine structură în cadrul DGASPC

 Telefonul Copilului devine structură în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului.

Orice copil care se simte abuzat, traumatizat, neglijat, victimă a violenței de orice tip, fizică sau emoțională, psihică poate să sune și să ceară ajutor la Telefonul Copilului, care funcționează în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului ( DGASPC) Botoșani.

Două numere de urgență: 119  și  983

Consiliul Județean Botoșani a aprobat modificarea structurii Complexului de servicii de tip rezidențial „Micul Prinț” din cadrul DGASPC prin includerea serviciului social Telefonul Copilului. Astfel, 24 de ore din 24 angajații DAGSPC Botoșani vor răspunde la cele două numere de urgență 119, respectiv 983 pentru a acorda asistență de urgență copiilor care au nevoie de ajutor.

„La Telefonul Copilului poate să sune orice copil care este victimă a violenței, care a fost abuzat, traumatizat sau neglijat de familie. De asemenea, numerele de urgență pot fi apelate și de alte persoane care au cunoștințe despre astfel de cazuri, precum prieteni, vecini, colegi de școală sau cadre didactice.

Este un serviciu care a dat roade în întreaga lume și cred că este un pas înainte pe care-l facem în vederea protecției drepturilor copiilor. Telefonul Copilului, 119, funcționează în cadrul DGASPC Botoșani de la începutul anului, prin delegarea unor salariați, iar acum devine o structură de sine stătătoare în cadrul Direcției de Protecție a Copilului”, a declarat​ ​ Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani.

1.262 de apeluri în primele 8 luni

De la începutul anului au fost 1.262 de apeluri la Telefonul Copilului. 43 din sesizări s-au transformat în cazuri instrumentate de către specialiștii DGASPC Botoșani, 41 fiind rezolvate, iar două sunt în curs de rezolvare.

„Dintre cazurile rezolvate până în prezent, 15 au fost soluționate prin consiliere telefonică, iar 26 prin deplasare în teren, pentru că au fost de o complexitate ridicată. Majoritatea sesizărilor la Telefonul Copilului au vizat neglijarea copiilor, violența domestică, iar în unele cazuri a fost necesară impunerea unei măsuri de protecție, adică scoaterea copiilor, iar într-un caz chiar a mamei, din mediu abuzator și plasarea acestora într-un centru maternal sau în asistență maternală”, a declarat Doina Nacu, directorul DAGSPC Botoșani.

Vă recomandăm să citiți și:

Stații de Ambulanță operaționale în Lunca și Ripiceni

comments

comments