Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David a vorbit marți, 25 februarie, despre nivelul ridicat de analfabetism funcțional din diverse domenii și a faptului că mulți dintre adulții care au absolvit liceul au competențe îngrijorător de reduse. Acesta a repetat ideea necesității reformării planurilor-cadru pentru învățământul liceal.
În cadrul dezbaterii regionale privind planurile cadru pentru liceu, eveniment organizat ieri după amiază la Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași, ministrul Educației Daniel David, prezent online la dezbatere, a afirmat că planurile-cadru pentru liceu reprezintă o necesitate pentru reformarea Legii Educației. Afirmațiile au fost susținute prin patru puncte dar cel mai important a fost argumentul analfabetismului funcțional din România.
Acesta a motivat și dorința de a susține dezbateri despre sistemul educațional și de a reconstrui acest sistem prin planurile-cadru pentru liceu.
Daniel David a mai precizat și criticile sau laudele care i-au fost aduse pe baza proiectului de planuri cadru pentru liceu. În acest context, ministrul a repetat importanța dezbaterii dar și cât de benefic este pentru instituțiițe de învățământ să facă simulări și să aducă argumente. Dezbaterea s-a dovedit până acum constructivă prin noul model în zona orelor de istorie dar și prin „salvarea limbii latine.”
În Aula Magna ‘Mihai Eminescu’ din cadrul Universității ‘Alexandru Ioan Cuza’ din Iași a fost organizată dezbaterea regională privind proiectele planurilor-cadru pentru învățământul liceal (forma cu frecvență la zi), lansate în consultare publică de Ministerul Educației și Cercetării.
În jur de 400 de persoane au luat parte la dezbaterea regională privind proiectele de planuri-cadru pentru învățământul liceal. Directori de școală, inspectori școlari, profesori din învățământul preuniversitar, profesori universitari, lideri de sindicat, reprezentanți ai Inspectoratelor Școlare Județene (ISJ) din regiunea Nord-Est (Suceava, Bacău), reprezentanți ai Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) și ai Centrului Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT), alături de câțiva părinți și reprezentanți ai consiliilor elevilor din liceele ieșene au participat la dezbaterea regională organizată la Iași.
Aceasta este cea de-a treia dezbatere organizată privind proiectele planurilor-cadru pentru învățământul liceal, după cele desfășurate la București și Cluj-Napoca.

Sursa Foto: Inspectoratul Școlar Județean Iași
Citește și: https://vivafm.ro/stire/2025/02/25/vasile-simionas-cetatean-de-onoare-iasi/
Citește și: https://vivafm.ro/stire/2025/02/25/programul-national-masa-sanatoasa/