„Parcă miroase a gaz? Sau poate mi s-a părut. Ceilalți membri ai familiei nu au sesizat mirosul. Sigur mi s-a părut, altfel ar fi simțit și ceilalți ceva. Oare ce ar trebui să fac într-o asemenea situație?!” sau ”Detectorul de gaze nu funcționează corect, iar s-a declanșat alarma, deşi eu nu am simțit miros de gaz. Cu siguranță e defect!”. Cu siguranţă, mulţi dintre utilizatorii de gaze naturale au trecut măcar o dată printr-o astfel de situaţie. Din păcate, nu de puţine ori s-a dovedit că ceea ce au părut a fi alarme false au devenit evenimente tragice. Tratarea cu superficialitate a scăpărilor de gaze a stat la baza a numeroase incidente soldate cu pagube materiale şi victime.
Utilizarea gazelor naturale în condiții de siguranță presupune, fără echivoc, o atitudine responsabilă și un nivel de conştientizare şi implicare ridicat din partea consumatorilor, care trebuie să aibă în vedere faptul că ei sunt cei care pot preveni producerea unui eveniment grav, prin intermediul unui simplu apel telefonic către distribuitorul de gaze naturale.
De aceea, E.ON Distribuţie România recomandă tuturor cetățenilor să păstreze numerele de urgență la îndemână, iar dacă simt miros de gaz sau constată declanșarea alarmei la detectorul de gaz să anunțe imediat dispeceratul companiei noastre astfel încât echipele noastre specializate să intervină la timp pentru ca apariția unor evenimente grave să poată fi evitată.
În cazul în care simt miros de gaz în interiorul imobilelor, cetăţenii sunt rugaţi să aplice următoarele măsuri de siguranţă:
– să stingă toate focurile;
– să deschidă imediat toate uşile şi ferestrele;
– să nu manevreze aparate electronice;
– să nu aprindă lumina;
– să nu verifice cu flacără instalaţiile de gaze naturale;
– să sune imediat la dispeceratul de urgenţă al E.ON Distribuţie România la unul dintre numerele unice de telefon:
0265.200.928
(număr taxabil cu tarif local din reţeaua Telekom şi cu tariful operatorului pentru toate celelalte reţele de telefonie)
sau
0800.800.928
(număr gratuit, apelabil din principalele reţele de telefonie fixă şi mobilă).
Dispeceratul E.ON Distribuţie România funcţionează în regim non-stop şi asigură servicii specifice de preluare a apelurilor şi intervenţie pentru locuitorii din cele peste 1.000 de localităţi din cele 20 de judeţe din aria de competenţă a companiei.