În perioada 15-19 octombrie, zece elevi de la Școala Gimnazială nr. 3 Suceava au participat la un proiect de mobilitate în cadrul proiectului Erasmus+ „Adevăr și provocare în educația de astăzi”, în valoare de 44.600 de euro, finanţat de Comisia Europeană.
Activitățile au fost găzduite de IES Infantes Don Fadrique din Quintanar de la Orden – Spania, iar elevii au fost însoțiți de directoarea Sidonia Apetrei și de profesoarele Daniela Întorsură și Mihaela Mustea.
Profesorii și elevii de la școala gazdă au organizat activități care au avut ca scop cunoașterea sistemului de educație spaniol, asigurarea stării de bine a elevilor în cadrul activităților școlare, dezvoltarea personală, cunoașterea culturală a regiunii, stabilirea unor relații de prietenie între elevi și de colaborare între cele două școli.
Oaspeții suceveni au vizitat Primăria, după care au luat parte la un atelier de limba engleză și o vizită la celebrele mori de vânt ale lui Don Quijote din Campo de Criptana.
Despre eveniment, reprezentanții Școlii Gimnaziale nr. 3 Suceava au transmis:
A doua zi, copiii români au avut ocazia să petreacă o zi în ipostaza de elevi într-o școală spaniolă, prilej cu care au legat prietenii. Elevii de origine română, care ne-au așteptat cu nerăbdare, ne-au copleșit cu entuziasmul și căldura lor. S-a lucrat în echipe mixte în cadrul orelor de geografie și biologie. A urmat partea a doua a workshopului despre emoții unde s-a discutat despre starea de bine în școală. Prin discuții interactive, jocuri de rol și exerciții, elevii au învățat să gestioneze emoțiile și să dezvolte empatie.Vizitarea vestigiilor romane la Segóbriga ne-a introdus în atmosfera vieții romane antice și ne-a oferit o perspectivă asupra influenței culturale romane. Mina romană de cristale din Osa de la Vega cu o vechime de peste 2000 de ani este un loc unic, iar vizitarea acesteia a fost o aventură de neuitat.
În cea de-a treia zi ne-am întors în Future Classroom pentru o activitate despre constelații în care elevii români și spanioli și-au îmbunătățit cunoștințele despre astronomie și competențele tehnologice, pregătindu-se pentru carierele viitorului. A urmat Escape Room o activitate fascinantă care a întărit abilitățile de rezolvare a problemelor și colaborare în echipă. Ziua s-a încheiat cu o activitate practică despre stele la Observatorul Astonomic Astrohita unde am avut ocazia să vedem prin telescop soarele și să întelegem unele fenomene astronomice.
În cea de-a patra zi am vizitat magnificul oraș Toledo, a fost o experiență culturală impresionantă și, în același timp, o activitate de lucru în echipe care a avut ca scop identificarea unor repere, orientarea și comunicarea în limba franceză. Copiii au fost împărțiți în echipe mixte ( români și spanioli) și au primit sarcini exacte pe care le-au îndeplinit cu success și entuziasm.
În ziua următoare am parcurs pe jos Via Verde ( un drum de peste 14 km mărginit de copaci plantați de copiii școlii gazdă) în cadrul unei activități realizate cu sprijinul AMPA – asociația părinților din școală. Săptămâna s-a încheiat cu o emoționantă petrecere de rămas bun, unde participanții au sărbătorit prieteniile formate, diversitatea culturală și lecțiile învățate pe parcursul acestei călătorii.
Această mobilitate a fost nu doar o călătorie educativă, ci și un schimb cultural care a lărgit orizonturile elevilor, lăsând în urmă amintiri și legături de durată. Mai mult ca nicioadată, am simțit căldura specială cu care ne-au primit profesorii și elevii de la IES Infante Don Fadrique. Poate și prezența copiilor de origine română ne-a dat sentimentul de “acasă”.
Citeşte şi: https://vivafm.ro/2022/05/12/parteneriat-interscolar-erasmus-la-scoala-nr-3-suceava/