full screen background image

Workshop inedit organizat pe tema FAKE NEWS

Joi, 8 decembrie 2022, în intervalul 16:00-18:00, în sala D2 a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, corp D, a avut loc Workshop-ul intitulat „Comunicarea de brand în era fake news: oportunități și provocări pentru practicieni” organizat de către Lect. univ. dr. Daniel-Rareș OBADĂ de la Departamentul de Științe ale Comunicării și Relații Publice din cadrul Facultății de Filosofie și Științe Social-Politice. Evenimentul s-a adresat studenților de la specializarea Comunicare și relații publice, Jurnalism, Marketing, Psihologie, dar și practicienilor care activează în industria MarCom din Iași.

 

În cadrul întâlnirii, practicienii și viitorii specialiști în comunicareau discutat, pe baza celor mai recente studii din literatura de specialitate, ce este un fake news, ce tipuri de fake news se propagă cel mai des în mediul online, care sunt sursele creatoare de fake news, precum și posibilele efecte negative ale acestui tip de conținut nociv pentru comunicarea de brand. Participanții au dezbătut timp de două ore modul în care s-a schimbat comunicarea de brand în era post-adevăr, precum și strategiile de comunicare pe care lepot utiliza specialiștii în vederea prevenirii și contracarării efectelor negative ale diferitelor tipuri de fake news. La finalul workshop-ului, participanții au primit un ghid cu recomandări pentru identificarea fake news-urilor și au realizat o aplicație ce a presupus simularea utilizării unor strategii de comunicare reactive pentru contracararea unui fake news, ce a avut ca efect negativ boicotarea unui brand pe rețelele sociale.

Iată ce au declarat participanții despre eveniment:

„Mie mi-a plăcut foarte mult acest workshop. Subiectul abordat a reprezentat de multă vreme un interes pentru mine și mă bucur că am avut ocazia să învăț multe lucruri noi despre fake news”.–Ștefania Cireș

„Mi s-a părut foarte interesant acest workshop. Cel mai mult mi-a plăcut faptul că am avut și o aplicație practică, care ne-a ajutat să înțelegem mai bine fenomenul”.–Iulia Țehanciuc

 

„Tema fake news-urilor este una de actualitate, în special în contextul geo-politic actual și capătă o relevanță din ce în ce mai mare și în sfera comunicării de brand. Workshop-ul organizat s-a bucurat de mare interes din partea viitorilor specialiști în comunicare, fapt ce m-a bucurat. A fost o întâlnire extrem de plăcută, cu dezbateri și cu aplicații. Le mulțumesc tuturor celor care m-au sprijinit în organizarea acestui frumos eveniment.” – Lect. univ. dr. Daniel-Rareș OBADĂ, Director de proiect

comments

comments