full screen background image

DDE: Necunoscute căile învățământului

DDE (Doza de educaţie) – Domnul ministru a anunțat cu emoție în glas că din dorința de a crește calitatea actului educațional, îi va pune pe cei care doresc să devină profesori, ca timp de un an să muncească cu jumătate de normă, ca stagiari sub îndrumarea unui mentor, profesor cu experiență. Abia la finalul acestei perioade, când vor fi absolvit și examenul de licențiere pentru intrarea în corpul profesorilor, vor fi profesori cu normă întreagă.

Personal, ideea nu mi-a displăcut, pentru că recunosc, interacționând în ultima vreme cu câțiva absolvenți care doresc să devină profesori, sunt nițel speriată. Mă sperie gândul că un proaspăt absolvent de facultate, care a urmat ce-i drept Modulul Psihopedagogic dar mai mult la fără frecvență, va intra în sala de clasă încercând să explice pe înțelesul elevilor ceva ce încă nu stăpânește prea bine nici el…

Drept care, consider că ideea e minunată, ca multe altele, dar din nou practica bate teoria. Pentru că am impresia că din puținii absolvenți care erau dornici să se așeze la catedră, mulți vor da bir cu fugiții, aflând că vor lucra timp de un an pe o mie și ceva de lei.

Pentru că absolvenții de astăzi sunt foarte pragmatici, mă gândesc că doar cei pe care părinții își permit să-i sprijine financiar vor alege această opțiune. Sau cei care pe lângă jumătatea de normă la catedră, își vor mai lua un job care să le asigure subzistența, ceea ce va scădea bineînțeles timpul pentru pregătirea a ceea ce face la catedră.

Asta însă doar dacă simt ei că profesoratul e cu adevărat calea lor, că iubesc suficient de mult copiii și adolescenții, și simt că ar putea face asta cu pasiune și bani puțini. Restul, vor da bir cu fugiții, și bine vor face, pentru că e nevoie de toate cele menționate pentru a fi cu adevărat profesor. Dar mă întreb câți vor rămâne în situația asta pe poziții…

Dar poate mă înșel eu și problema aceasta e una artificială și de fapt absolvenții stau la coadă să devină profesori, banii nefiind o preocupare mai presus de dorința de a fi de folos sistemului de învățământ.

Pe de altă parte, mă gândeam și la cei care vor preda în învățământul primar. Ei n-au cum să predea la clasă cu jumătăți de măsură sau normă… Sau o fi posibil și asta, printr-o reorganizare a sistemului pe care legea nouă mult promisă o va aduce…

Am impresia că al nostru sistemul de învățământ nu va vedea prea devreme luminița de la capătul tunelului… Dar cine știe… necunoscute sunt căile Domnului, strategiile domnului Ministru, articolele viitoarei Legi a Educației…

prof. Maria Adriana Nichitean

 

Citeşte şi: https://vivafm.ro/2022/06/21/dde-generatie-care-cauta-dar-nu-gaseste/

comments

comments