full screen background image

PRI: Începe construcția uzinei Oltcit (1977)

PRI (Pe repede înapoi) – Astăzi ne referim la un proiect de anvergură româno-francez cu care rareori ne mai întâlnim pe șosele.

Pe 17 iunie 1977 începea construcția uzinei de autoturisme Oltcit de la Craiova.

Vehiculele respective, de mic litraj și concepute special pentru oraș, urmau să fie produse în colaborare cu concernul Citroen.

Uzina Oltcit s-a bucurat chiar de la început de atenția Guvernelor român și francez, așa încât dotarea a fost de frunte pentru acele vremuri.

Societatea mixtă astfel constituită avea un capital de 100 de milioane de dolari, din care 64 % deținut de statul român.

De altfel, pentru a sublinia implicarea la cel mai înalt nivel, la ceremonia de începere a construirii uzinei a luat parte președintele NICOLAE CEAUȘESCU. Iar lucrările au avansat în ritm alert!

După numai 2 ani, în 1979, aveau să iasă pe porțile uzinei din Craiova primele două variante de Oltcit – denumite Special și Club – cu puteri de 34, respectiv 57 de cai putere.

Consumul redus de carburant, fiabilitatea relativ bună, dar și lipsa altor variante pe piață (în afara Daciilor 1300) au asigurat vânzarea constantă a autoturismelor Oltcit.

Istoria lor avea să continue până în 1994, când economia de piață a impus schimbarea titulaturii în Oltena, după care a urmat preluarea de către grupul sud-coreean Daewoo.

După alți câțiva ani, fabrica a fost preluată de Ford, care o utilizează și în prezent.

Bogdan Diaconiţa

Citeşte şi: https://vivafm.ro/2022/06/16/pri-realizarea-primei-teleportari-2004/

 

comments

comments




Notă de informare privind protecţia datelor personale

Acceseaza