full screen background image

AUDIO | Strada Primăverii mai așteaptă reabilitarea

Reabilitarea străzii Primăverii a fost respinsă de consilierii locali.

Convocați miercuri în ședință de îndată, opt aleși s-au abținut de la vot iar doi au votat negativ proiectul propus de primarul Cosmin Andrei.

Propunerea a primit 10 voturi favorabile doar din partea consilierilor PSD şi  Pro România.

Consilierul USR Raluca Curelariu explică:

 

Procese cu șoferii din cauza drumului prost

Tronsonul în discuție este unul unul din cele mai circulate tronsoane din oraș. Are 4,2 kilometri de la intersecția George Enescu – Primăverii până la cea cu Sucevei și Calea Națională.

Proiectul vizează scoaterea dalelor cu șinele de tramvai, și asfaltarea străzii.

Nu am votat acest proiect pentru strada Primăverii, având în vedere că încă mai sperăm ca dumneavoastră să reuşiţi să faceţi ceva pentru municipiul Botoşani, respectiv nişte proiecte mari şi nu doar nişte lucruri aproape nesemnificative.”, a spus Cătălina Lupaşcu.

Primarul Cosmin Andrei a spus că va reveni cu acest proiect într-o viitoare ședință de Consiliu Local.

Cosmin Andrei, primarul municipiului Botoșani:

Așa cum precizează primarul, construcția propusă pentru dezafectare a fost pusă în funcțiune în anul 1992.

În prezent aceasta se află într-o stare avansată de degradare, spre nemulțumirea șoferilor.

Durata de utilizare este cu mult depășită iar menținerea în funcțiune nu se mai justifică și pune în pericol circulația rutieră.

În plus, nu ar mai putea fi folosită nici pentru transportul public de persoane cu tramvaiul.

Renunţarea la finanţarea europeană  

Municipalitatea ia în calcul să renunţe la finanţarea europeană vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul, în condițiile în care ajunge să contribuie cu aproape jumătate din sumă.

Cel de-al doilea motiv ar fi că nu se poate încadra în termenul pentru decontarea sumelor din fondurile europene, care este decembrie 2023.

În aceste condiții, achiziția celor nouă tramvaie pe care Ministerul Dezvoltării vrea să le aloce municipiului Botoșani, este inutilă.

Cele două proiecte însumează 80 de milioane de euro.

Vă recomandăm să citiți și:

AUDIO | Linia de tramvai 102, prilej de dispute

AUDIO | O nouă licitație pentru Teatrul Mihai Eminescu

comments

comments