full screen background image

Ziua europeană a limbilor

Începând cu anul 2001, în urma inițiativei Uniunii Europene și a Consiliului Europei, pe 26 septembrie se sărbătorește diversitatea lingvistică, plurilingvismul și învățarea limbilor străine pe tot parcursul vieții. În perioada 23-28 septembrie 2021, la Seminarul Teologic Liceal Ortodox “Sfântul Gheorghe” Botoșani, s-au desfășurat mai multe activități cu scopul sărbătoririi ”Zilei europene a limbilor”. Echipa de proiect,formată din: prof. Jeanina Cătălina Apostol (coordonator), pr. prof. dr. Daniel Dascălu, prof. Crina Ștefan, prof. Daniela Grădinaru, prof Corina Țifrea, prof. Ioana Șcarlii, prof. Adina Papuc, prof. Cristina Maria Pavel, prof. Cezar Grădinaru și pr. prof. Teodor Cenușă,împreună cu elevii Seminarului Teologic Liceal Ortodox “Sfântul Gheorghe” Botoșani a organizat și derulat activități diverse cu scopul de a atrage atenția tinerilor asupra importanței învățării limbilor străine. De asemenea s-a dorit conștientizarea elevilor în legătură cu influența limbilor europene precum franceza, latina, italiana, engleza, germana, au avut-o sau o au încă, asupra limbii române. Activitățile au debutat cu prezentarea semnificației acestui eveniment de către coordonatorul proiectului și au continuat apoi cu momente artistice (Corul Filotheos, coordonat de pr. prof. Teodor Cenușă), prezentări power point (proverbe englezești, influența limbii franceze asupra limbii române literare), concurs de recunoaștere a unor cântece celebre la nivel european și internațional,confecționare de tricouri, planșe, postere și desene tematice. Activitățile au culminat cu un moment artistic de excepție, susținut de grupul vocal instrumental al Seminarului Teologic Liceal Ortodox Sf. Gheorghe Botoșani (împreună cu colaboratorii acestuia cărora le mulțumim!), coordonat de prof. Cezar Grădinaru. Pe tot parcursul activităților, s-au purtat discuții libere cu elevii, aceștia fiind încurajați să-și spună punctul de vedere în legătură cu materialele prezentate și cu activitatea în sine. La finalul activității, drept feedback aceștia au evidențiat lucrurile cu care se simt ei mai ”bogați” în urma acestei activități și mai motivați să aprofundeze cel puțin o limbă străină.
Botosani – ȘTIRILE VIVA FM

comments

comments