full screen background image

Perioada pentru înscrierile în schema de ajutor HoReCa, prelungită până în 26 iulie

Perioada de înscriere a firmelor în schema de ajutor HoReCa – compensare de 20% din diferenţa de cifră de afaceri între 2019 şi 2020 va fi prelungită cu o săptămână, până la 26 iulie 2021. Ministerul Economiei a estimat numărul potenţialilor beneficiari ai schemei la 30.000. Până luni, cu o zi înainte de expirarea termenului iniţial de depunere a dosarelor online, au aplicat 8000 de firme. ”Perioada de aplicare a fost deschisă în data de 29 iunie 2021. Era programată să se închidă mâine, 20 iulie 2021, cu posibilitate de prelungire, conform procedurii. Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, a emis azi un ordin care extinde această perioadă pentru a permite cât mai multor firme cu cifre de afaceri certificate pe codurile CAEN eligibile să acceseze schema”, anunţă Ministerul Economiei. Ministerul a estimat numărul potenţialilor beneficiari ai schemei la 30.000. Până luni, cu o zi înainte de expirarea termenului iniţial de depunere a dosarelor online, au aplicat 8000  de firme. Valoarea totală a cererilor de ajutor atinge, la ora publicării comunicatului, aproximativ 2,5 miliarde de lei. Schema este finanţată de Guvernul României, prin Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, cu un credit de angajament de 2,5 miliarde de lei, creditul bugetar acordat schemei prin Legea Bugetului 2021 fiind de 1 miliard de lei. Plăţile pe această schemă de ajutor de stat sunt pro-rata. Plata ajutorului nu depinde de  ordinea înscrierii în platforma STS dedicată schemei, iar dacă bugetul total este depăşit de suma totală solicitată de beneficiari, cota bugetată de 2,5 miliarde de lei va fi împărţită proporţional tuturor firmelor acceptate. Pe parcursul perioadei iniţale de înscriere, o parte dintre firmele care au încercat să aplice au întâmpinat greutăţi în identificarea expertului contabil sau a auditorului care a certificat diferenţa de cifră de afaceri pentru CAEN-uri. Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a realizat o procedură prin care s-au putut verifica experţii contabili sau auditorii. Însă aplicaţia a detectat că sunt lipsuri în bazele de date furnizate de asociaţiile profesionale – Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România (CECCAR) şi Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR). Astfel devenind necesară interogarea bazelor de date în afara platformei electronice de însriere. ”În acest sens, toate cererile de adăugare în baza de date au fost centralizate de operatorii call-center şi au fost verificate de către partenerii de la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale cu CECCAR şi ASPAAS – CAFR pentru a ne asigura ca cei care nu se regăsesc în platformă sunt autorizaţi, fapt ce a îngreunat aplicaţiile. Am ţinut cont de solicitările de a prelungire perioada de înscrieri venite din partea mediului de afaceri şi pentru a veni în sprijinul unui număr cât mai mare de întreprinderi. Menţionăm că cererile de adăugare a experţilor contabili/auditorilor financiari în aplicatia informatica, pot fi preluate în call center până joi, 22.07.2021, ora 17.00, pentru a avea timpul necesar procesării datelor până la închiderea aplicaţiei electronice de înscriere”, precizează ministerul.
Iași – ȘTIRILE VIVA FM

comments

comments