full screen background image

Ministrul Transporturilor a depus plângere penală la DNA în cazul grevei de la metrou

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a depus plângere penală la DNA în care îi acuză pe cei responsabili de blocarea metroului de zădărnicirea combaterii bolilor, abuz în serviciu şi infracţiuni contra siguranţei circulaţiei pe căile ferate. „Tocmai am depus plângere penală la DNA împotriva celor responsabili pentru blocarea metroului bucureştean astăzi, pentru următoarele infracţiuni: zădărnicirea combaterii bolilor, abuz în serviciu, trafic de influenţă, folosirea funcţiei pentru favorizarea altor persoane, folosirea de către liderii sindicali a influenţei şi autorităţii în scopul obţinerii de bani, bunuri şi foloase necuvenite, şantaj, infracţiuni contra siguranţei circulaţiei pe căile ferate. Cerem procurorilor să identifice persoanele către care să ne îndreptăm pentru a recupera banii în instanţă civilă. Prejudiciul este în curs de cuantificare”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.   Acesta arată că” acţiunea ilegală a unui grup mafiot de a lua un oraş ostatic” nu poate rămâne fără un răspuns ferm din partea autorităţilor şi din partea justiţiei. „Metroul trebuie eliberat şi trebuie să revină în circulaţie. Abia atunci se poate organiza un dialog adevărat despre problemele metroului. Conturile grase ale firmei controlate de Ion Rădoi nu sunt un subiect legitim de dialog şi nici nu trebuie alimentate din vistieria statului”, subliniază Cătălin Drulă. Circulaţia trenurilor de metrou este blocată vineri de un protest spontan al unor reprezentanţi ai sindicatului USLM în staţia Piaţa Unirii, aceştia coborând în tunel, pe calea de rulare, şi împiedicând pornirea la timp, conform programului normal, a trenurilor de pasageri. „Aşa-zisul protest spontan reprezintă în fapt o acţiune sindicală, în timpul căreia reprezentanţii USLM au refuzat orice tentativă de dialog cu conducerea Metrorex. Deşi sindicaliştii au lăsat de înţeles că ar avea o listă de cereri, invitaţiile repetate de întâlnire cu managementul companiei au fost ignorate complet pe parcursul nopţii”, semnalează reprezentanţii Metrorex în comunicat. Ei subliniază, că, din cauza acţiunii sindicatului, dar mai ales pentru siguranţa membrilor acestuia, care se aflau pe calea de rulare, liniile de metrou nu au putut fi puse sub tensiune pentru operarea trenurilor de pasageri. „Pe această cale dorim să adresăm scuze bucureştenilor şi îi rugăm să înţeleagă că, deşi considerăm acţiunea sindicală nejustificată, nu putem risca viaţa unor oameni. De asemenea asigurăm locuitorii Capitalei că întreprindem toate acţiunile legale la dispoziţia noastră pentru a reporni activitatea metroului în siguranţă”, mai precizează reprezentanţii Metrorex. Protestul vine la numai o zi după ce Metrorex a anunţat că a notificat firma care administrează spaţiile comerciale din incinta staţiilor de metrou că, până la data de 2 aprilie, aceste spaţii trebuie eliberate şi predate către administratorul reţelei de transport subteran. Compania sublinia că derularea în continuare a activităţilor din spaţiile comerciale amplasate în calea de evacuare din incinta metroului „periclitează securitatea persoanelor în caz de urgenţă, precum şi evacuarea rapidă şi sigură a acestora”. Potrivit Metrorex, acestea creează un mediu nefavorabil pentru publicul călător prin aglomerarea mărfurilor în afara spaţiului comercial, supraaglomerarea cu mărfuri combustibile, băuturi alcoolice şi comercializarea produselor de patiserie. În replică, reprezentanţii Unităţii – Sindicatul Liber Metrou (USLM) au transmis că toate magazinele de la metrou au fost construite conform legislaţiei in vigoare, cu aprobarea Metrorex, iar 80% dintre acestea sunt proprietatea sindicatelor din metrou. Potrivit sursei citate, director general al Metrorex, care „a fost „paraşutat” politic, „poate nu a luat la cunoştinţă aceste aspecte, dar îi cerem să nu mai vină cu asemenea „dovezi de credinţă” faţă de cei ce l-au numit şi ar trebui să comunice ministerului şi cetăţenilor că, prin proiectul de buget pe care doreşte să îl impună ca semn de „loialitate”, va închide Magistrala 5, deşi anul trecut era un eveniment important pentru Guvernul României, iar prin concedierea masivă a mecanicilor de tren se va bloca activitatea Magistralei 2. „Deja, de mâine, 26.03.2021, zece trenuri nu vor mai ieşi în circulaţie din lipsă de personal calificat. Grija faţă de siguranţa circulaţiei şi de obţinerea fondurilor necesare bunei funcţionări trebuie să primeze în activitatea directorului general, nu grija faţă de cei ce l-au numit în funcţie”, au precizat sindicaliştii. Numărul călătorilor care circulă zilnic cu metroul în Capitală se ridică la aproximativ 700.000.
Iași – ȘTIRILE VIVA FM

comments

comments