full screen background image

Val de promisiuni, ieri, la Iași: autostradă, șosea de centură și tren metropolitan

Ieri, la Iași, a avut loc dezbaterea publică – „Planului investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030”, urmată de conferință de presă susținută de către Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Costel Alexe, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor și primarul Municipiului Iași, Mihai Chirica. Dezbaterea a avut loc după ce, în prealabil, ministrul Lucian Bode, alături de ministrul Costel Alexe și primarul Mihai Chirica s-au deplasat în cursul dimineții la Podu Iloaiei, Lețcani și Miroslava pentru a vedea situația din teren și a traficului din arealul drumului european E85, dar și obiectivele de investiții de pe traseul viitoarei autostrăzi și a centurii ocolitoare a Municipiului Iași. Costel Alexe, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor și președintele PNL Iași a arătat că dezvoltarea infrastructurii rutiere nu mai poate fi întârziată. Acesta a precizat că soluțiile au fost știute de guvernele anterioare, însă nu s-a dorit implementarea acestora. „Avem la Podu Iloaiei «emblema» administrației PSD, monumentul neputinței și ignoranței social democrate, căci de ani de zile este cartoful fierbinte al traficului din județ, dar nici primarul PSD de acolo, nici actualul președinte al Consiliului Județean nu au făcut niciun demers concret pentru a identifica și implementa soluții concrete. Sunt tot mai multe zilele când pentru a tranzita oraşul Podu Iloaiei, ai nevoie de multă răbdare, nervi de oţel şi un răgaz de 40-60 de minute, deși ai de parcurs 6 km. Tot mai multe blocaje rutiere care sufocă efectiv oraşul! Este o situaţie disperată atât pentru localnici, cât şi pentru cei sunt în trecere! Devine tot mai evident că multe sectoare de pe E583 sunt incapabile să preia tot traficul rutier! La Sârca, la Podu Iloaiei şi în interiorul multor localități avem nevoie fie de extinderi, fie de rute ocolitoare, alternative, care să preia o parte din volum şi să asigure deplasarea în condiții de maximă siguranță şi într-un timp rezonabil!a precizat Costel Alexe. Primarul Municipiului Iași, Mihai Chirica a precizat, în cadrul conferinței de presă că, până acum, a existat o suită de promisiuni și nu s-a întâmplat nimic. În acest timp, a precizat primarul, „moldovenii au părăsit zona, iar familiile au fost astfel dezbinate. Lipsa programelor de dezvoltare a creat o regiune depopulată și sărăcie”. Drept garanție a faptului că proiectele prezentate astăzi vor fi și îndeplinite, Mihai Chirica a spus că el însuși reprezintă o clasă politică de altă factură, iar „dacă nu se va întâmpla nimic, în 2024, luați act de demisia mea politică”. „M-am aruncat în această luptă cu toată energia”, mai precizează Mihai Chirica, adăugând că, împreună cu Costel Alexe, „vom face echipă pentru Iași, mărturie stau carierele noastre politice”. Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode a comunicat: „Pentru autostrada Unirii, pe secțiunea Târgu Mureș – Târgu Neamț s-a acordat o extensie de timp de 6 luni. Asta înseamnă că la începutul anului 2021 avem finalizată revizuirea studiului de fezabilitate, etapa următoare fiind cea de scoatere la licitație. Pentru secțiunea Târgu Mureș-Iași-Ungheni, am anunțat astăzi transmiterea către ANAP a documentației, vom urca în ȚICAP anunțul pentru revizuirea SF și întocmire proiect tehnic, astfel încât, după această etapă, să putem să scoatem la licitație execuția. În condițiile în care procedurile sunt în linie dreaptă și nu avem parte de contestații, anul 2027, din punctul nostru de vedere este anul în care autostrada Unirii ar trebui să fie finalizată”. O noutate absolută a fost lansarea proiectului trenului metropolitan Iași, parte a unui plan național care cuprinde astfel de rețele pentru Cluj-Napoca, București, Sibiu, Timișoara și alte mari municipii. Acest segment important din piața transportului este deja folosit pe larg în multe state din UE. Această variantă de transport crește semnificativ accesibilitatea, mobilitatea din zona urbană și peri urbană, este un mijloc ecologic de transport și înlocuiește cu succes automobilul, participând astfel la descongestionarea arterelor rutiere. Proiectat pe distanțe scurte, cu stații și punte de oprire dese, trenul metropolitan este o soluție ultramodernă, care utilizează în mare parte infrastructura feroviară existentă sau linii suburbane dedicate, cu peroane simple, cu stații sau puncte de oprire fără personal.  Călătoria durează în general sub o oră, cu o viteză comercială de 40-60km/h. Ministerul Transporturilor a prezentat oficial la Iași planul pentru trenul Metropolitan Iași („S-Iași”). Vor exista astfel trei linii: Linia metropolitană S1 Iași: Bârnova (P&R) – Piciorul Lupului – Ciurea (P&R) – Poitiers – Zona comercială Nicolina – Nicolina (P&R) – Iași (P&R) – Canta – Păcurari – Antibiotice (P&R) – Lețcani (P&R) – Movileni – Larga Jijia (P&R). Linia metropolitană S2 Iași: Cristești (P&R) – Holboca – Socola (P&R) –  Nicolina (P&R) – Iași (P&R) – Canta – Păcurari – Antibiotice (P&R) – Lețcani (P&R) – Podul Iloaiei (P&R) (Tg. Frumos (P&R) – Pașcani) Linia metropolitana S10 Aeroport: Iasi (P&R)– Nicolina (P&R)– Socola – Aeroportul Internațional Iași(P&R)
Iași – ȘTIRILE VIVA FM

comments

comments