full screen background image

Premiile Concursului Naţional de Poezie şi Interpretare Critică a Operei Eminesciene „Porni Luceafărul…”

Ieri au fost decernate premiile Concursului Naţional de Poezie şi Interpretare Critică a Operei Eminesciene „Porni Luceafărul…”, unul dintre cele mai importante și longevive concursuri literare din țară. La secțiunea „Carte publicată”, a fost desemnat câștigător Vlad-Ionuț Sibechi, din Suceava. La secțiunea „Poezie în manuscris”, premiul I i-a revenit Mălinei Lipară, din Buzău, premiul al II-lea a fost câștigat de către Andreea-Mihaela Dimitriu, din orașul sucevean Fălticeni, iar podiumul a fost completat de către botoșăneanca Georgiana Ciornohac, din comuna Blândești. Mențiunea I a fost luată de Lucian-Mihai Pintilie, din municipiul Botoșani, iar cea de a doua a fost împărțită de Teodora Horodincu, din Darabani, și Mihai-Adrin Dîrmoi, din comuna Ungureni. Cea de a treia mențiune a fost obținută, la egalitate, de dorohoianca Liliana-Virginia Rudișteanu și Iuliana-Marinela Cârnaru, din Alexandria. Juriul ediției a fost format din: Bogdan Crețu, care a fost președintele comisiei, profesor universitar doctor la Facultatea de Litere a Universității „Al. I. Cuza” din Iași, Ala Sainenco, director al Memorialului Ipotești și Victor Teișanu, poet și jurnalist, membru al Uniunii Scriitorilor din România. Ediția a XXXIX-a, organizată de Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale cu sprijinul Consiliului Județean  Botoșani, s-a desfășurat, în acest an, online, din cauza pandemiei.
Botosani – ȘTIRILE VIVA FM