full screen background image

Candidaturile pentru funcţia de procuror general pot fi depuse începând de astăzi

Ministerul Justiţiei reia, începând de vineri, procedura de selecţie în vederea numirii unui procuror general, după ce niciunul dintre cei patru candidaţi înscrişi la prima procedură nu a fost declarat admis. Candidaţii se pot înscrie până în 25 aprilie, inclusiv, iar cei selectaţi vor participa la interviu cu ministrul Justiţiei în perioada 6-7 mai, rezultatele urmând a fi comunicate în 8 mai.

Ministerul Justiţiei organizează, în perioada 12 aprilie – 8 mai 2019, selecţia procurorilor în vederea efectuării propunerii de numire pentru funcţia de conducere de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, care va deveni vacantă începând din 28 aprilie 2019.

Candidaţii pot depune cereri de înscriere, până în 25 aprilie (inclusiv), ora 17.30, la Direcţia resurse umane din Ministerul Justiţiei.

Cererile vor fi însoţite de următoarele înscrisuri: dovada îndeplinirii condiţiilor de vechime prevăzute de lege; declaraţiile prevăzute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; un proiect managerial privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie, care se depune atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, pe suport specific, un curriculum vitae al candidatului, conform modelului comun european prevăzut în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae; minimum 10 lucrări întocmite de candidat în compartimentele în care şi-a desfăşurat activitatea, în ultimii 5 ani; ultimul raport de evaluare a activităţii profesionale a candidatului participant la selecţie; orice alte înscrisuri relevante.

Lista persoanelor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la selecţie şi programarea interviului se vor afişa pe pagina de Internet a Ministerului Justiţiei, în 2 mai.

Candidaţii participanţi la selecţie vor susţine, în perioada 6 – 7 mai, un interviu cu ministrul justiţiei care constă în:

– susţinerea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie, sub următoarele aspecte: prezentarea sintetică a unităţii/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie; identificarea unor eventuale disfuncţii şi vulnerabilităţi în activitatea unităţii/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie, precum şi a soluţiilor propuse pentru prevenirea şi înlăturarea acestora; propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii manageriale a unităţii/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie; compatibilitatea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere, întocmit de candidatul participant la selecţie cu rolul şi funcţiile Ministerului Public;

– verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare, vizând, în esenţă, capacitatea de organizare, asumarea responsabilităţilor, rapiditatea în luarea deciziilor, rezistenţa la stres, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa în modernizarea managementului unităţii/structurii, capacitatea de adaptare rapidă, capacitatea de relaţionare şi comunicare, capacitatea şi disponibilitatea de a lucra în echipă şi de a colabora cu colegii;

– prezentarea viziunii asupra modului în care înţelege să organizeze instituţia în vederea îndeplinirii atribuţiilor constituţionale de promovare a intereselor generale ale societăţii şi apărării ordinii de drept, precum şi a drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor;

– prezentarea viziunii cu privire la atribuţiile funcţiei pentru care participă la selecţie în ceea ce priveşte coordonarea activităţilor de prevenire şi combatere a criminalităţii în general şi a unor fenomene specifice: criminalitate organizată, corupţie, evaziune fiscală etc.;

– verificarea cunoştinţelor specifice funcţiei pentru care participă la selecţie.

– verificarea aspectelor legate de motivaţia, conduita, integritatea şi deontologia profesională, precum şi alte împrejurări rezultate din analiza înscrisurilor depuse de candidatul participant la selecţie.

comments

comments




Notă de informare privind protecţia datelor personale

Acceseaza