full screen background image

Protestul transportatorilor s-a încheiat cu trei ore mai devreme

Protestul transportatorilor s-a încheiat miercuri cu trei ore mai devreme decât a fost anunţat, membrii COTAR afirmând că nu mai pot fi “persiflaţi” la infinit de ministrul Transporturilor, Lucian Şova.

Aceştia au arătat, totodată, că vor relua protestul din faţa Ministerului Transporturilor în cursul zilei de joi, când vor veni mai mulţi.

“Astăzi vom pleca din faţa Ministerului Transporturilor pentru că nu mai vrem să fim persiflaţi la infinit de ministrul Transporturilor. Nu am primit niciun semn de dialog până în momentul de faţă. Ne vom întoarce mâine mai mulţi decât astăzi”, a anunţat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

Acesta a precizat că joi se va întâlni şi Comisia de Dialog Social iar dacă lucrurile nu se vor rezolva transportatorii vor protesta în faţa Guvernului, cu peste 2.500 de autobuze şi microbuze, după Referendumul din octombrie. Tot atunci, transportul rutier va fi suspendat la nivelul întregii ţări.

Transportatorii sunt nemulţumiţi de intenţia autorităţilor de a modifica prevederile referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere.

“Înţeleg că domnul ministru Şova (ministrul Transporturilor, n.r.) a insistat asupra faptului că noi deţinem un monopol. Ce înseamnă monopol dacă sunt organe abilitate care pot constata dacă este vorba despre monopol, dacă firme care au respectat caietul de sarcini şi atribuire şi punctaj s-au înscris şi au câştigat înseamnă monopol, atunci domnia sa trebuie să sesizeze organele abilitate ale statului. În acelaşi timp, acest nou program de transport se vrea făcut şi pentru transportatorii români, trebuie să avem timpul necesar de a achiziţiona aceste noi autobuze. Altfel, nu avem cum. Nimeni nu ne va produce în momentul de faţă, în 4 – 5 luni de zile 1.000 – 1.500 de autobuze. Deci, pentru a putea participa şi câştiga această atribuire trebuie să avem autobuze noi. Nu avem nimic împotrivă, dar daţi-ne timpul necesar. Sau haideţi să discutăm”, a spus miercuri Vasile Ştefănescu.

Liderul COTAR a menţionat faptul că un vot majoritar în legătură cu prelungirea termenului până la care se pot face achiziţii de autovehicule noi de transport a fost dat la începutul anului în cadrul unei întâlniri la care a fost prezent şi ministrul Transporturilor, Lucian Şova.

“Nu poţi să vii cu 4 – 5 luni de zile înainte, cu toate că ministrul Şova, la începutul anului, a promis ferm că va face o prelungire a termenului. Şi nu era numai Ştefănescu de faţă sau membrii COTAR, erau toţi transportatorii de persoane, la Ziua Cargo la Braşov. Atunci, domnia sa a supus la vot şi a zis: “Cine este pentru prelungire?”. Toată lumea a ridicat mâna şi a votat pentru prelungire… Nu s-a spus să facem adresele către minister şi le voi aproba şi fac prelungirea programului de transport, ne-a spus ministrul. Acum vine domnia sa şi spune “Nu mai îmi convine ! Vreau să facem altfel”. De ce? Nu ştim de ce se ţine dânsul de aceste prevederi. Nu vreau să vorbesc cu păcat, dar poate undeva, după colţ, cineva stă pitit cu sute de autobuze şi care vrea să participe la licitaţie, dar deja le are cumpărate. Noi nu le avem”, a susţinut Ştefănescu.

Într-un comunicat remis anterior AGERPRES, reprezentanţii COTAR atenţionează asupra faptului că “domeniul transporturilor trece printr-o situaţie de criză în acest moment, având în vedere preţul combustibilului, care a crescut cu peste 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, lipsa forţei de muncă, creşterile salariale impuse, lipsa infrastructurii, deprecierea monedei naţionale şi creşterea inflaţiei pentru serviciile de transport, cu aproape 2,6%”.

Referitor la protestele anunţate de către transportatori, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat, marţi, că 325 de firme efectuează în exclusivitate în România, de peste 15 ani, transportul regulat de pasageri, iar în cazul în care reglementările în domeniu rămân la fel o altă firmă autorizată, dar care nu face parte din grupul celor 325, nu va putea să desfăşoare o astfel de activitate.

Şeful de la Transporturi a menţionat că fără această reglementare pe care a iniţiat-o Ministerul Transporturilor, aflată în dezbatere publică, “nici pe următorii 6 ani nu ar trebui ca o altă firmă decât cele 325 să efectueze acest tip de activităţi”.
AGERPRES

comments

comments