full screen background image

Operatorii de telefonie mobilă rămân în topul reclamaţiilor la Protecţia Consumatorilor

În cursul lunilor mai şi iunie, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Suceava a desfăşurat 362 de acţiuni de control, pentru cercetarea reclamaţiilor consumatorilor şi în cadrul tematicilor naţionale şi locale de control pe categorii de produse.

În urma controalelor, au fost aplicate 76 de amenzi, în valoare de 139.300 de lei, şi 46 de avertismente.

“În cele două luni, s-au înregistrat 191 de reclamaţii, în principal asupra operatorilor de telefonie mobilă”, a precizat şeful CJPC Suceava, comisar şef adjunct Vasile Latiş.

În ceea ce priveşte respectarea prevederilor legale privind modul de comercializare şi etichetare a produselor de panificaţie şi morărit, au fost desfăşurate 35 de controale, dându-se 7 amenzi, în valoare de 14.800 de lei, şi 6 avertismente. Dintre deficienţele constatate se pot aminti produse neetichetate conform legislaţiei în vigoare, lipsa etichetti nutriţionale şi lipsa preţurilor.

Comisarii suceveni au verificat şi comercializarea produselor alimentare şi nealimentare în mediul rural, prin 71 de acţiuni de control. S-au aplicat 13 amenzi, în valoare de 20.100 de lei, şi 9 avertismente. Au fost depistate produse expirate, produse fără etichetă sau cu etichetă incorectă, lipsa preţurilor, lipsa orarului de funcţionare.

Referitor la comercializarea produselor cosmetice, comisarii suceveni au desfăşurat 26 de controale, aplicând 7 amenzi, în valoare de 12.400 de lei, şi 5 avertismente. Au fost oprite de la comercializare produse în valoare de 322 de lei. Ca deficienţe, au fost constatate produse expirate şi lipsa avertismentelor referitoare la folosirea de către copii.

comments

comments