full screen background image

22 mai – Suntem… și ceea ce mâncăm

Nu știu ce mai consumați de-a lungul unei zile, dar sper să fie în cea mai mare parte de folos sănătății dumneavoastră. Fizice și mentale.

Iar asta nu pentru că pe 22 mai se marchează la nivel internațional Ziua Obezității. Ci pentru că îmi doresc să contribui la o parte, cât de mică, din binele dumneavoastră spre binele celor mici mai ales. Drept urmare, azi m-am gândit să dau o raită prin cămări. Căci o vorba spune că ,,suntem ceea ce mâncăm”.

Deși pare exagerat, studiile dovedesc că gândim, simțim și acționăm și în funcție de ceea ce mâncăm. Iar dacă vrem copii ce nu sunt predispuși la probleme de învățare, hiperactivi, cu tulburări de somn sau alergii, ce ne uimesc cu schimbările bruște de dispoziție, e bine să fim mai atenți la alimentația lor.

Nu am de gând să vă spun care alimente sunt sănătoase și care nu. Sunteți părinți și sunt convinsă că știți deja lunga listă. În schimb, am să vă vorbesc despre efectul pe care îl au parte dintre alimente asupra copiilor și bineînțeles și asupra noastră.
Să punem sub lupă doar câteva dintre preferatele sau dimpotrivă, detestatele alimente din meselor copiilor.

Fast-food-urile. Și chiar semipreparatele, care sunt să recunoaștem și preferatele părinților, căci ne salvează în lipsa de timp pentru a găti. Adaug aici și chips-urile cu zeci de arome… Toate conțin sare. Multă sare. Mult mai multă decât îi este necesară organismului. Iar sarea, cum ne informează ades și televizorul, este dăunătoare organismului, consumată în exces.

Cofeina nu este un deliciu doar pentru cei mari, ci a devenit și pentru cei mici, prin consumarea celebrei băuturi. Cofeina nu doar mărește agitația, ci sporește anxietatea și favorizează schimbările bruște de dispoziție.

Dulciurile, pe care le iubim în egală măsură cei mai mulți dintre noi. Consumul exagerat de zaharuri rafinate topește rezervele de calciu din organism. Iar lipsa calciului provoacă rahitism sau spasmofilie.

Pe de altă parte, carnea slabă și carnea de pui sunt cele care au un efect liniștitor asupra psihicului copilului. Cerealele integrale, bananele, spanacul sau alunele sunt cele care ne pot ajuta să avem o stare de spirit mai bună. Iar dacă vreți o cantitate sporită de hormon al fericirii în organismul dumneavoastră sau al copilului, nu vă rămâne decât să consumați ulei de pește… Cred că au strâmbat deja câțiva din nas… Ce să spun… întotdeauna drumul către fericire a fost mai anevoios.

Dincolo de toate dietele și listele făcute de specialiști, trebuie să fim conștienți că succesul celor mici la școală și în viața de zi cu zi este influențat considerabil de alimentație. Nu-i vom putea ține într-un bol de sticlă, departe de toate tentațiile culinare pe care le întâlnesc. Însă dacă acestea sunt rare, eventual oferite ocazional, cu siguranță copilul va avea o alimentație mai sănătoasă.

Deci, fiți puțin mai atenți la ce consumați și ce consumă zilnic copiii dumneavoastră! Și bineînțeles nu-mi pot dori decât să includeți între cele consumate zilnic și doza de educație.

comments

comments




Notă de informare privind protecţia datelor personale

Acceseaza