full screen background image

Rezultate foarte slabe ale elevilor suceveni, la Simularea evaluării naționale 2018

Inspectoratul Şcolar a anunţat vineri rezultatele elevilor suceveni, la Simularea evaluării naționale 2018.

Procentul mediilor peste 5, din totalul candidaților care s-au prezentat la ambele probe (6.684), a fost de 46,57%, înregistrându-se o singură medie de 10.

La Limba și literatura română, au fost prezenţi 6.732 de elevi (319 absenţi), iar procentul notelor peste 5 a fost de 67,17%.

Cei mai mulţi candidaţi, 1.177, au obţinut note între 5-5,99. 570 de elevi au primit note între 9-9,99, şi 8 elevi nota 10.

La Matematică, total candidaților prezenți a fost de 6.715 (336 absenţi).

Dintre aceştia, doar 33,64% au reuşit să obţină note peste 5.

La această probă, cei mai mulţi candidaţi, 1.378, au reuşit doar note între 2-2,99, în timp ce 1.234 au obţinut note între 1-1,99 şi 1.144 între 3-3,99.

146 de elevi sucevei au primit note între 9-9,99, 15 candidaţi reuşind nota 10.

Dintre cei care s-au prezentat la ambele probe, procentul cel mai mare a foste reprezentat de cei 1.189 de elevi care au reuşit medii între 3-3,99.

Niciun elev nu a fost eliminat din examen.

La simularea de anul trecut, 45,16% dintre participanţi au obținut note peste 5 şi nu s-a înregistrat nicio medie de 10.

Ministerul Educaţiei Naţionale a organizat în perioada 5 – 7 martie, la nivel naţional, simularea evaluării naţionale.

Pe 5 martie a avut loc proba de Limba şi literatura română, pe 6 martie – proba la Matematică, iar pe 7 martie – cea de Limba şi literatura maternă.

Subiectele au fost elaborate de specialiştii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare, în mod similar cu modelele publicate pe subiecte.edu.ro şi au fost proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacităţile elevilor pe temele prevăzute în programa de examen şi parcurse până la această dată.

Notele obţinute la simulare nu se contestă şi nu se trec în catalog. În situaţiile excepţionale în care se doreşte consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depusă de cei interesaţi, a precizat MEN.

Potrivit ministerului, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi în consiliul profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, scopul fiind îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

comments

comments