full screen background image

Popa: Voi cere inspectoratelor organizarea unei noi simulări a Evaluării Naţionale unde ea nu a fost posibilă

Ministrul Educaţiei, Valentin Popa, a declarat luni că le va cere inspectoratelor judeţene organizarea unei noi simulări a Evaluării Naţionale în cazurile în care sesiunea de luni nu a putut avea loc ca urmare a faptului că examenul a fost boicotat de unii profesori.

“În primul rând, eu sunt preocupat de elevii care nu au putut să susţină astăzi simularea la Evaluarea Naţională şi pentru asta voi transmite conducerii inspectoratelor judeţene, din respectivele judeţe, unde acest lucru s-a întâmplat, să organizeze o nouă sesiune, doar la nivel de judeţ, pentru aceşti elevi, pentru a avea şi ei şansa de a se pregăti. În legătură cu ce se întâmplă cu profesorii, vom analiza întâi să vedem dacă este un conflict de muncă, pe care să îl analizăm dacă este legal organizat sau este o încălcare a atribuţiilor din fişa postului”, a afirmat Popa, la Parlament.

El a precizat că, în ciuda faptului că s-a anunţat boicotarea a peste 1.100 de şcoli, în realitate nu s-a putut susţine Evaluarea Naţională în 25 de şcoli. Este vorba de 14 şcoli din judeţul Harghita, opt şcoli în judeţul Prahova şi câte o şcoală din judeţele Buzău, Ialomiţa şi Arad.

Întrebat cum comentează informaţiile potrivit cărora s-ar fi dat telefoane de la minister pentru a face presiuni asupra celor care au boicotat simularea, ministrul a replicat că examenul trebuia să aibă loc, chiar şi în cazul în care unii profesori absentau.

“Nu îmi dau seama despre ce fel de presiuni sau boicotare este vorba, dar ştiu foarte bine că toate comisiile judeţene care organizau Evaluarea Naţională aveau obligaţia să organizeze această simulare şi trebuiau să facă această simulare pentru aceşti elevi care sunt în faţa primului examen al vieţii lor, indiferent dacă o parte din profesori voiau sau nu să participe la această activitate. Ei trebuiau să ia măsuri – mă refer la comisiile judeţene – şi pentru situaţii de acest gen, cum ar fi boicotul, dar şi pentru situaţii în care profesorii sunt bolnavi şi nu pot să vină. Deci nu putem să admitem că o astfel de simulare a unei Evaluări Naţionale nu poate avea loc”, a spus el.

Ministrul a precizat că trebuie clarificat dacă boicotul de luni a fost un conflict de muncă sau a reprezentat o neîndeplinire a sarcinilor de serviciu.

“De fapt, nici nu prea am înţeles despre ce acţiune este vorba. Dacă acest boicot este un conflict de muncă, atunci mă gândesc că nu prea s-a respectat legislaţia în vigoare legată de conflictul de muncă. Dacă nu e conflict de muncă, atunci este neîndeplinirea sarcinilor de serviciu şi poate să urmeze o cercetare disciplinară. În mod evident, trebuie să clarificăm acest lucru, pentru că nu am înţeles dacă suntem în faţa unui conflict de muncă, în care trebuia să respectăm nişte termene, în care trebuia să respectăm faptul că un contract colectiv de muncă este în renegociere şi prin semnătura liderilor de sindicat s-au angajat să nu deschidă conflicte de muncă în perioada de 60 de zile cât este renegocierea. Sau nu este conflict de muncă şi atunci înseamnă că este o problemă disciplinară”, a arătat el.

Valentin Popa a subliniat că dreptul la protest, garantat prin Constituţie, nu trebuie să îi afecteze negativ pe elevi.

“Profesorii au dreptul să protesteze, este garantat prin Constituţie acest drept. Dar acest protest nu trebuie să ducă la o suferinţă asupra elevilor. Nu pot fi împiedicaţi elevii să îşi susţină această simulare a celui mai important examen pe care îl au în viaţă. Pot să protesteze şi pot să solicite revendicări, când doresc, dar nu să afecteze activitatea elevilor. (…) Dacă profesorii care acum câteva zile au primit o creştere salarială de 20% şi dacă aceşti profesori care au început să primească sporuri salariale pentru condiţii deosebite de muncă consideră că trebuie să răspundă în acest fel acestor măriri, atunci asta este…, dar ar trebui şi părinţii şi elevii să ia atitudine împotriva acestor activităţi”, a susţinut ministrul. AGERPRES

comments

comments