full screen background image

Simularea examenelor naţionale: Evaluarea Naţională – între 5 şi 7 martie; Bacalaureat – între 19 şi 22 martie

Ministerul Educaţiei va organiza, în perioada 5 – 7 martie, la nivel naţional, simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, iar în intervalul 19 – 22 martie simularea probelor scrise din cadrul examenului de Bacalaureat.

Potrivit unui comunicat al MEN, la cele două simulări sunt aşteptaţi să participe aproape 500.000 de elevi din clasele a VIII-a, a XI-a şi a XII-a.

“Obiectivele simulării sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenelor pe care le vor susţine la finalul celor două cicluri de învăţământ, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obţinerii unor rezultate satisfăcătoare la examenele propriu-zise”, afirmă MEN.

Simularea Evaluării Naţionale se va desfăşura după următorul calendar: 5 martie – Limba şi literatura română; 6 martie – Matematică; 7 martie – Limba şi literatura maternă; 16 martie – comunicarea rezultatelor.

Simularea probelor scrise de la Bacalaureat se va desfăşura după următorul program (comun pentru clasele a XI-a şi a XII-a): 19 martie – Limba şi literatura română/E)a); 20 martie – Limba şi literatura maternă/E)b) şi 21 martie – proba obligatorie a profilului/E)c).

Proba la alegere a profilului şi specializării va avea loc joi, 22 martie, şi va fi susţinută exclusiv de elevii clasei a XII-a.

Rezultatele obţinute vor fi comunicate în data de 30 martie.

“Subiectele sunt elaborate de către specialiştii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare, în mod similar cu modelele publicate pe www.subiecte.edu.ro, şi sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacităţile elevilor pe temele prevăzute în programa de examen şi parcurse până la această dată. Corectarea lucrărilor va fi realizată în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea”, precizează MEN.

Totodată, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte. A

GERPRES

comments

comments