full screen background image

Prefectul judeţului şi-a prezentat raportul de activitate

Anul trecut, Comisia de Dialog Social a judeţului Suceava a analizat o serie de revendicări salariale și neplata drepturilor bănești.

Cele mai mari probleme au vizat neacordarea tranșei a doua din ajutorul de salvare solicitat de personalul Companiei Naționale a Uraniului – sectoarele Crucea și Botușanu.

Prefectul MIRELA ADOMNICĂI a prezentat, astăzi, raportul de activitate, precizând că în anul 2017 au avut loc mai multe proteste ale angajaților de la Inspectoratul Teritorial de Muncă, SNCFR, Administrația Finanțelor Publice, precum și a instructorilor auto și medicilor de familie.

 

SINTEZA RAPORTULUI DE ACTIVITATE AL INSTITUȚIEI PREFECTULUI –JUDEȚUL SUCEAVA PENTRU ANUL 2017

Misiunea Instituţiei Prefectului – judeţul Suceava este de a garanta aplicarea şi respectarea legii şi ordinii publice prin exercitarea prerogativelor conferite prin Constituţie.
Prefectul județului în calitate de reprezentant al Guvernului în teritoriu:
o asigură, la nivelul judeţului, aplicarea şi respectarea Constituţiei, a legilor, ordonanţelor şi hotărârilor Guvernului, a celorlalte acte normative, precum şi a ordinii publice;
o acționează pentru realizarea în județ a obiectivelor cuprinse în Programul de Guvernare și dispune măsuri necesare pentru îndeplinirea lor;
o conduce serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului;
o verifică legalitatea actelor administrative ale consiliului județean, ale consiliilor locale, ale președintelui consiliului județean și ale primarului;
o asigură ducerea la îndeplinire a măsurilor de pregătire și intervenție pentru situații de urgență, conform legislație în vigoare .
În cursul anului 2017, Prefectul a realizat toate aceste activităţi care au asigurat un climat general de aplicare şi respectare a prevederilor Constituţiei, a legilor şi a celorlalte acte normative
pentru atingerea acestor obiective, prin compartimentele de specialitate, au fost întreprinse activităţi pentru sprijinirea, îndrumarea şi verificarea punctuală, tematică sau complexă a modului de respectare a legiilor şi altor acte normative de din sfera de competenţă a prefectului,
În anul 2017, a asigurat condiţiile necesare desfăşurării activităţii zilnice a prefectului, informarea cu celeritate şi obiectivitate a acestuia, pregătirea materialelor de lucru pentru primirea vizitelor oficiale și pentru diferite şedinţe de lucru. printre activităţile desfăşurate de cancelaria prefectului menționăm realizarea agendei de lucru a prefectului, precum şi programarea cetăţenilor în audienţă.Cancelaria prefectului a elaborat pe parcursul anului 2017 aproximativ 300 materiale de presă şi a gestionat 175 evenimente de presă . În baza prevederilor Legii nr. 544/2001, a fost asigurat accesul presei la activitățile instituției cu caracter public și au fost furnizate 160 de informații privind probleme punctuale semnalate și solicitate de mass-media.
Consultantul pe probleme de romi, a participat la coordonarea şi monitorizarea implementării politicilor publice pentru romi în judeţul Suceava, la mediatizarea activităţilor care vizează problematica romilor şi stadiul implementării strategiilor la nivel local. În acest sens, a organizat 2 întâlniri ale grupului de lucru mixt, în cadrul cărora au fost monitorizate acțiunile cuprinse în planul judeţean de măsuri privind incluziunea cetăţenilor români aparţinând etniei romilor și a fost promovată campania de vaccinare antirujeolică
Având în vedere competențele legale, Corpul de Control al prefectului a efectuate 210 verificări tematice şi punctuale la primării pentru soluționarea problemelor privind nerespectarea legilor de fond funciar, în speţă, întârzierea punerii în posesie, eliberarea titlurilor de proprietate cât şi activitatea consiliilor locale, a primarilor, precum şi sesizări cu privire la construcţii ilegale, la legalitatea contractelor de achiziţii publice, la modul de cheltuire a banilor publici și a altor probleme ce vizează convieţuirea socială.
În anul 2017, a fost elaborat Raportul privind starea economică, socială, culturală şi administrativă a judeţului Suceava pentru anul 2016, care cuprinde obiectivele propuse și actiunile întreprinse pentru realizarea Programului de dezvoltare economică și socială a județului pe anul 2016. Acesta a fost prezentat, analizat și aprobat în ședința Colegiului Prefectural din luna februarie 2017, ulterior înaintat Guvernului României, prin Ministerul Afacerilor Interne.
În vederea îndeplinirii obiectivelor Programului de Guvernare 2017-2020 a fost elaborat Planul de acţiuni pentru realizarea în judeţul Suceava care a fost evaluat trimestrial.
Instituţia Prefectului – judeţul Suceava, preocupată de atragerea la nivel județean a cât mai multor fonduri nerambursabile europene, a realizat un buletin informativ care cuprinde informații din domeniul afacerilor europene privind oportunitățile de finanțare pentru autoritățile publice locale, serviciile publice deconcentrate, organizații neguvernamentale și sectorul privat al IMM-urilor. cu posibilitatea de a fi descărcată în format electronic de potențialii beneficiari.
Pentru implementarea programelor guvernamentale, un obiectiv major urmărit la nivel județean de instituția prefectului îl reprezintă accesarea unui număr cât mai mare de proiecte prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) – sursa principală de finanţare pentru infrastructura locală care are la bază principiul conform căruia în fiecare localitate din țară trebuie să fie asigurat un set minim de servicii publice (10S), în domeniile: sănătate, educație, apă – canalizare, energie termică și electrică, inclusiv iluminat public, transport / drumuri, salubrizare, cultură, culte, locuire și sport. Astfel, în urma monitorizării proiectelor derulate prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL), situația la nivelul județului Suceava se prezintă într-o evoluție pozitivă, fiind depuse un număr de 254 proiecte cu o alocare totală de la bugetul de stat de 928.525,098 mii lei.
Dintre acestea, la 12 ianuarie 2018, (date din ultima situație centalizatoare) pentru 115 proiecte au fost semnate contractele de finanțare în valoare totală de 514.449,22 mii lei (55,40% din valoarea proiectelor depuse).
Pe parcursul anului 2017, activitatea Instituţiei Prefectului – Judeţul Suceava s-a concretizat într-o serie de acţiuni care au avut ca scop intensificarea legăturilor dintre judeţul Suceava şi statele membre cu drepturi depline din Uniunea Europeană, cât şi a acelora din spaţiul extracomunitar, în special transfrontalier, în speţă Ucraina.
La nivelul judeţului s-au dezvoltat relaţii externe de colaborare cu reprezentanţi ai autorităţilor și diferitelor organizaţii din alte ţări. Astfel putem menţiona:
• Vizita delegaţiei de experţi ai Comitetului Consultativ al Convenţiei-Cadru pentru Protecţia Minorităţilor Naţionale din cadrul Consiliului Europei din 4 aprilie care a avut ca scop evaluarea modului de îndeplinire a angajamentelor asumate de statul român prin Convenţiei-Cadru pentru Protecţia Minorităţilor Naţionale din cadrul Consiliului Europei;
• Participarea Prefectului judeţului Suceava la cea de a XX –a sesiune a reuniunii Comisiei mixte guvernamentală româno-germană pentru problematica etnicilor germani din România în perioada 10-12 aprilie de la București în cadrul căreia s-a semnat Protocolului Comisiei mixte guvernamentală româno-germană pentru problematica etnicilor germani din România -sesiunea XX.
• Întâlnirile bilaterale de lucru cu reprezentanţii autorităţilor de stat din Regiunea Cernăuţi, Ucraina, în Punctului de trecere al frontierei Siret-Porubnoe, în care au fost analizate diverse propuneri de colaborare la nivel transfrontalier.
• Organizarea sesiunii de comunicări Informare acasă! Siguranță în lume! din cadrul Campaniei Naționale de informare pe tema riscurilor la care românii se pot expune odată cu decizia de a căuta un loc de muncă în afara granițelor țării în parteneriat cu Ministerul pentru Românii de Pretutindeni, din luna august 2017 la care a participat ministrul pentru românii de pretutindeni.
• Întâlnirile bilaterale de lucru cu reprezentanţii Serviciului Naţional al Ucrainei pentru Situaţii de Urgenţă și a conducerii structurilor de pompieri din Regiunile Cernăuţi şi Ivano-Frankivsk, Ucraina, în cadrul cărora a avut loc o rundă de negocieri a Acordului dintre Guvernul României și Cabinetul de Miniștri al Ucrainei privind cooperarea în domeniul prevenirii, limitării și înlăturării dezastrelor.

O altă componentă deosebit de importantă a activtiății instituției prefectului o constituie verificarea legalităţii actelor administrative adoptate sau emise de autorităţile administraţiei publice locale şi contencios administrativ
În anul 2017 au fost înaintate în vederea exercitării controlului de legalitate asupra unui număr de 53.833 acte administrative emise/adoptate în cele 114 unităţi administrativ-teritoriale din judeţ şi Consiliul Judeţean Suceava, din care:
– 10.225 hotărâri , din care:
– 9.947 hotărâri adoptate de Consiliile Locale din judeţ
– 278 hotărâri adoptate de Consiliul Judeţean Suceava.
– 43.608 dispoziţii , din care:
– 42.582 emise de către primarii
– 1.026 emise de Preşedintele Consiliului judeţean Suceava
Comparativ cu anul 2016 numărul actelor administrative supuse controlului de legalitate a crescut cu 2.927 (50.906 acte administrative în anul 2016).
Deficiența majoră în această activitate a constat în comunicarea cu întârziere a actelor administrative adoptate/emise de autoritățile publice din județ către prefect, în vederea exercitării controlului de legalitate; pentru înlăturarea căreia au fost realizate actiuni de îndrumare metodologică a secretarilor unităților administrativ-teritoriale privind modul de exercitare de către primari a atribuțiilor delegate și executate de către aceștia în numele statului;
Structurile de specialitate ale instituţiei prefectului au participat alături de reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate la acţiuni de verificare, potrivit competenţelor, a modului de aplicare şi respectare a actelor normative la nivelul judeţului.
În acest sens, au fost constituite prin Ordin al Prefectului 26 comisii mixte de verificare a sesizărilor și audiențelor înregistrate la Instituția Prefectului care au necesitat verificarea aspectelor sesizate la fața locului, astfel:
– pe tematici stabilite de către prefect, pentru care s–a impus verificarea unor aspecte privind fondul funciar, evaluarea pagubelor produse de fenomene hidrometeorologice periculoase sau probleme din diferite domenii, social, de mediu si altele. As dori să exemplific numai ordinele pentru comisii mixte de verificare a:
– legalităţii funcţionării Azilului de bătrâni situat în oraşul Gura Humorului cartierul Bogdăneasa, judeţul Suceava
– stării tehnice şi funcţionale a iazului de decantare Tărnicioara ;
– stadiului pregătirii unităţilor de învăţământ din judeţul Suceava în vederea începerii anului şcolar 2017-2018;
– dotării autorităţilor administraţiei publice locale cu mijloace de intervenţie pe drumurile publice din administrarea acestora, în sezonul de iarnă 2017-2018;
– remedierii disfuncţionalităţilor de la digul de apărare a sursei de apă din Măneuţi, comuna Frătăuţii Vechi, obiectiv aferent alimentării cu apă a municipiului Rădăuţi
– pe tematici transmise de către instituţii centrale, comisiile mixte, au efectuat verificări la solicitarea :
– Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor pentru verificarea modului în care au fost salubrizate cursurile de apă şi au fost realizate şanţuri şi rigole în localităţile din judeţ, pentru asigurarea secţiunilor de scurgere a apelor mari sau pentru verificarea construcţiilor hidrotehnice cu rol de apărare la inundaţii;

– Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă pentru inventarierea trimestrială a construcţiilor uşoare din elemente modulate puse, prin hotărâri de Guvern începând cu anul 2005, la dispoziţia familiilor ale căror locuinţe au fost afectate de fenomenele hidrometeorologice produce la nivelul unor unităţi administrativ teritoriale din judeţul Suceava .
De asemenea, în anul 2017 au fost organizate 16 acțiuni de îndrumare a primarilor și secretarilor unităților administrativ – teritoriale din județ, cu privire la modul de exercitare a atribuţiilor delegate şi executate de către aceştia în numele statului şi de îndrumare metodologică a secretarilor unităţilor administrativ – teritoriale cu privire la îndeplinirea atribuţiilor acestora .
Reprezentarea Instituției Prefectului la instanțele judecătorești, în anul 2017, a fost, necesară pentru un număr total de 1.635 dosare, dintre care:, cele mai multe având ca obiect 1545 dosare având ca obiect “fond funciar”, 32 dosare având ca obiect ”obligaţia de a face –pretenţii- inmatriculari”, 40 dosare având ca obiect: anulare acte administrative emise/adoptate de autorităţi publice locale din judeţul Suceava contracte și 9 dosare având ca obiect anulare ordin prefect incetare mandat consilier local/primar).
În perioada 01 ianuarie 2017 – 31 decembrie 2017, activitatea de emitere a ordinelor cu caracter individual și/sau normativ s-a concretizat în emiterea unui număr de 550 ordine de prefect, pentru care s-a asigurat înregistrarea şi comunicarea acestora către persoanele interesate.
În anul 2017, au fost iniţiate un număr de 9 proiecte de Hotărâre de Guvern, privind alocarea unor sume aflate la dispoziția Guvernului (detaliat se regăsesc în raportul integral).
În anul 2017, Comisia de atribuire de denumiri județeană Suceava, constituită prin ordin al prefectului, au fost emise un număr de 6 avize favorabile, pentru proiecte de hotărâri ale consiliilor locale din judeţul Suceava, având ca obiect atribuiri sau schimbări denumiri.
În anul 2017 au fost contestate la instanța de contencios administrativ un număr de 27 acte administrative, din care:
– 18 hotărâri adoptate de consilii locale
– 9 dispoziții emise de primari.
Principalele aspecte care au determinat considerarea nelegală a actelor verificate se referă la nerespectarea prevederilor legale în vigoare nerespectarea normelor de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative,
În anul 2017 au fost întocmite şi supuse analizei Comisiei judeţene de fond funciar Suceava, un număr de 96 informări, pe probleme punctuale.
Tot în aplicarea legilor fondului funciar, în anul 2017 au fost emise un număr de 61 ordine prin care s-a constituit dreptul de proprietate şi au fost verificate în vederea avizării de către prefect, un număr de 810 documentaţii înaintate de OCPI Suceava, în vederea emiterii titlului de proprietate pentru terenuri solicitate de proprietarii sau moştenitorii acestora. Au fost realizate 3 instruiri ale primarilor şi secretarilor unităţilor administrativ teritoriale din judeţ, în calitatea lor de preşedinţi şi secretari ai comisiilor locale de fond funciar;
În cele 12 ședințe, Comisia Județeană de Fond Funciar Suceava a adoptat un număr de 479 hotărâri pentru validarea unei suprafețe totale de 242,96 ha., din care 229,98 ha. pentru teren forestier.
La nivelul judetului Suceava, numărul total notificări depuse în baza Legii nr. 10/2001, privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989 cu modificările şi completările ulterioare la nivelul judeţului Suceava –este de 2.715. În anul 2017 au fost verificate un număr de 29 dosare înaintate de autoritățile publice locale din județ.
Comisia județeană a analizat în termen toate cele 2.050 cereri depuse la Legea nr. 290/2003 și 153 cereri depuse la Legea nr. 9/1998 și au fost emise un număr de 4 hotărâri pentru dosarele cu hotărâri judecătorești înaintate în vederea evaluării despăgubirilor.
La Instituţia Prefectului – judeţul Suceava s-a realizat asigurarea primirii, înregistrării, repartizării şi expedierii operative a unui număr de 25.272 documente înregistrate (registru general de intrare-ieşire, registrele de petiţii locale şi centrale).
Dintre totalul documentelor gestionate, 1.076 reprezintă petiţii înregistrate în registrele de petiţii locale şi centrale, după cum urmează:
– 153 petiţii au fost primite de la administraţia publică centrală şi alte instituţii de stat;
– 923 au fost înregistrate în registru de petiţii locale.
În cursul anului 2017 au fost primite în audienţă de către conducerea instituţiei un număr de 372 persoane, din care:
– 291 au fost primiţi de către Prefect;
– 81 au fost primiţi de către Subprefect;
Prin Biroul relaţii cu publicul s-a acordat consiliere unui număr de 321 persoane.
În conformitate cu Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, la nivelul Instituţiei Prefectului – judeţul Suceava au fost depuse cursul anului 2017 un număr de 124 de cereri.
În conformitate cu prevederile Convenţiei de la Haga din 196, în cursul anului 2017 au fost inregistrate s-a aplicat apostila pe un număt total de 4.420 acte administrative.
Pe parcursul anului 2017, prefectului i-au fost prezentate un număr de 12 rapoarte sinteze lunare privind activitatea serviciilor publice deconcentrate, precum şi alte informări asupra unor probleme punctuale dar şi rapoarte/informări în cadrul şedinţelor Colegiului Prefectural și au fost organizate 26 de şedinţe de lucru.
În cadrul celor 12 şedinţe de Colegiu Prefectural din cursul anului 2017 au fost prezentate rapoarte de activitate sau informări cu privire la situaţii punctuale un număr de 22 servicii publice deconcentrate.
Instituţia Prefectului – judeţul Suceava a prezentat plenului Colegiului Prefectural un număr de 5 informări având ca tematică: Raportul de activitate a instituţiei în anul 2016, Raportul privind starea economică şi socială a judeţului pentru anul 2016, prezentarea Planului de acţiuni pe anul 2017, pentru realizarea în judeţul Suceava a obiectivelor cuprinse în Programul de Guvernare 2017-2020, precum şi rapoarte trimestriale de evaluare a acestuia și au fost adoptate 8 hotărâri.
În cursul anului 2017 au fost eliberate avizele prefectului pentru proiectele de buget şi pentru situaţiile financiare întocmite de serviciile publice deconcentrate în judeţul Suceava la trimestru.
În anul 2017, Comisia de Dialog Social a judeţului Suceava (CDS)s-a întrunit în 10 ședințe, în care au fost analizate teme privind revendicări salariale, neplata drepturilor bănești, întârzierea acordării tranșei a doua din ajutorul de salvare, solicitate de personalul Sucursalei Suceava a Companiei Naționale a Uraniului SA – Sectoarele Crucea și Botușanu;
În anul 2017 au avut loc mai multe acțiuni de protest ale funcționarilor publici din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Suceava, lucrătorilor SNCFR SA, greva spontană a salariaților Administrației Publice Județene a Finanțelor Publice Suceava, protestul instructorilor auto afiliați Federației Naționale a Formatorilor Auto din România, reprezentanților medicilor de familie din județul Suceava.
În cadrul 11 întâlniri ale Comitetului Consultativ de dialog civic pentru problemele persoanelor vârstnice care au avut loc în anul 2017 au vizat informarea permanentă și dezbaterea unor teme privind probleme de interes pentru persoanele vârstnice
Comisiile de delimitare a limitelor comunelor, oraşelor şi municipiilor de pe raza administrativ-teritorială a judeţului Suceava şi a comisiilor de delimitare a limitelor intravilanelor, constituite în baza Legiinr 7/1996 privind cadastru și publicitatea imobiliară, republicată cu completările și modificările ulterioare, s-au întrunit în anul 2017 în 2 şedinţe, fiind mediate litigiiile teritoriale între:comuna Berchişeşti si comuna Drăgoieşti; între orașul Milișăuți și orașul Cajvana, comuna Iaslovăț și comuna Arbore.
Instituția Prefectului a monitorizat progresele în asigurarea serviciilor comunitare de utilități publice din județul Suceava, în conformitate cu Hotărârea nr. 246/2006 pentru aprobarea Strategiei naționale privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilități publice
Au fost întocmite situații centralizatoare la nivel județean, privind asigurarea serviciilor de utilități publice (ex. furnizarea energiei electrice, apă potabilă și apă uzată).
Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă a fost convocat în 2 şedinţe ordinare în care a fost analizate:
 Raportul de evaluare a activităţii desfăşurate de C.J.S.U. Suceava pe anul 2016;
 Raportul de evaluare a activităţii desfăşurate de C.J.S.U. Suceava în semestrul I al anului 2017.
De asemenea, au fost convocate 8 şedinţe extraordinare ale Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă şi 4 întruniri ale Grupurilor de suport tehnic pentru gestionarea diferitelor tipuri de risc, ca urmare a prognozării sau manifestării unor fenomene meteorologice periculoase, pentru analizarea situaţiei, luarea deciziilor imediate şi adoptarea documentelor operative necesare desfăşurării eficiente şi oportune a intervenţiilor de către toate componentele sistemului judeţean pentru situaţii de urgenţă, fiind adoptate un număr de 7 Hotărâri ale CJSU.
În perioada analizată a fost activat, cu aprobarea prefectului, Planul Roşu de intervenţie în 2 situaţii astfel:
– în cazul accidentului rutier cu victime multiple produs pe DN 2, la ieşirea din Suceava spre Siret, în data de 06.01.2017;
– la accidentul rutier cu victime multiple produs pe DN 2E în ziua de 14.10.2017, pe raza comunei Cornu Luncii.
În baza Ordinului comun MMP/MAI 1422/192, în anul 2017, Comisiile de evaluare a pagubelor produse de fenomenele hidrometeorologice periculoase constituite, au evaluat pagubele produse de fenomenele hidrometeorologice periculoase în 39 unităţi administrativ – teritoriale, sens în care au întocmit Rapoarte de sinteză care au fost transmise către Comitetul Ministerial pentru Situaţii de Urgenţă. Valoarea pagubelor a fost de aproximativ 46.432,7 mii lei.
Participarea la acțiuni de control pe probleme punctuale supuse atenţiei acestuia de către cetăţeni, prin activitatea de petiţionare, audiențe a vizat în general constatarea şi evaluarea pagubelor produse în agricultură, de fenomenele meteorologice periculoase
Alte activități au constat în transmiterea unor adrese circulare către autorităţilor administraţiei publice locale cu privire la aplicarea prevederilor legale în diferite domenii, precum şi monitorizarea aplicării acestora. Cele mai multe au vizat asigurarea permanenţei la primăriile din judeţul Suceava pe perioadele de instituire a avertizărilor avertizări meteo-hidrologice (cod galben/cod portocaliu);
Monitorizarea activităților desfășurate în județ pentru asigurarea ordinii publice s a realizat în general prin structurile Ministerului Afacerilor Interne care prezintă săptămânal au avut ședinte de lucru cu prefectului în cadrul cărora au prezentat rapoarte cu privire la misiunile specifice în care sunt angrenate pentru asigurarea ordinii şi liniştii publice, scopul determinant al acestora vizând creșterea gradului de siguranță al cetățenilor prin acţiuni preventive, menite să asigure un climat de ordine publică.
Planul Teritorial Comun de Acţiune – cadru la nivelul judeţului Suceava, pentru creşterea gradului de siguranţă a elevilor şi a personalului didactic şi prevenirea delincvenţei juvenile în incinta şi în zonele adiacente unităţilor de învăţământ preuniversitar a fost elaborat şi aprobat la data 01.09.2016, instituţiile semnatare urmărind punerea în aplicare şi monitorizarea permanentă a sarcinilor şi măsurilor stabilite.
Având Hotărârea Guvernului României nr. 640/2017, pentru aprobarea Programului pentru școli al României în perioada 2017-2023 și pentru stabilirea bugetului pentru implementarea acestuia în anul școlar 2017-208, prin Ordin al Prefectului a fost constituită Comisia interinstituțională pentru monitorizarea implementării acestui program care a fost convocată în 2 întâlniri, în cadrul cărora s-au discutat aspecte privind procedura de licitație pentru corn care a fost reluată și măsurile educative elaborate în consultare cu unitățile școlare și instituțiile implicate in program și încheierea și semnarea contractului de furnizare a produselor de panificație în cadrul Programului pentru școli., în luna decembrie 2017, pentru anul 2018.
Au fost inaintate toate datele solicitate de Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene cu privire la desfășurarea Programului ”Acordarea de ajutoare alimentare și produse de igienă în cadrul POAD 2017/2018”, privind cele 9.742 persoane beneficiare ale acestui program :

În vederea implementării politicilor guvernamentale în teritoriu Instituția Prefectului a colaborat și a acordat sprijin și altor solicitări adresate de instituții de la nivel central dintre care ași dori să reamintesc:
– cu Ministerul Culturii și Identității Naționale (MCIN) care coordonează activitățile și structurile Departamentului Centenar și cu alte structuri de la nivel central și local în vederea desfășurării în cel mai bune condiții a acțiunilor și manifestărilor prilejuite de aniversarea Centenarului Marii Uniri (1918-2018) și a Primului Război Mondial. Acțiunile pregătitoare au demarat din anul 2017.
– cu Ministerul Afacerilor Externe pentru pregătirea si desfășurarea vizitelor delegațiilor străine in județ sau pentru participarea Prefectului în delegații externe
– cu Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene și cu celelalte ministere pentru monitorizarea si diseminarea informațiilor privind programele guvernamentale si cele cu finanțare europeană sau alte probleme pe diverse domenii: sociale, educație, mediu, transporturi si altele. – cu Ministerul Românilor de Pretutindeni cu care, reamintesc că în anul 2017 am acordat tot sprijinul derulării campaniei naționale de informare pe teme riscurilor la care românii se pot expune odată cu decizia de căuta un loc de muncă în afara granițelor țării și altele pe care de asemenea le găsiti în raportul integral
În anul 2017, la nivelul județului Suceava au fost organizate alegeri locale parţiale pentru primar în 3 unităţi administrativ-teritoriale. Au fost asigurate toate condițiile în vederea bunei organizări a alegerilor locale parţiale pentru primar în Iacobeni şi Siminicea și Drăgoieşti
Instituţia Prefectului este instituţie publică, finanţată integral de la bugetul de stat, prefectul fiind ordonator terţiar de credite, în directa subordonare a ordonatorului principal de credite – Ministrul Afacerilor Interne.
Pentru anul 2017, bugetul aprobat a fost gestionat cu respectarea prevederile legale privind procedurile de angajare, lichidare, ordonanţare şi plată a cheltuielilor, controlul cheltuielilor, contabilizarea şi raportarea lor
Având in vedere pragurile valorice stabilite pentru valorile estimate ale achizitiilor publice din Legea nr.98/2016, în anul 2017, Instituţia Prefectului – Judetul Suceava a derulat toate procedurile de achiziţie publică numai prin intermediul sistemului electronic al achiziţiilor publice (SEAP).
Activitatea de resurse umane s-a concretizat în întocmirea unui număr de 105 ordine ale prefectului privind modificări ale rapoartelor de muncă pentru funcţii publice sau contractuale, și alte activități specifice
Serviciul Public Comunitar
pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple

În anul 2017, la ghișeele serviciului au fost preluate 58.373 cereri de eliberare a paşapoartelor (cu 13.254 mai multe față de anul 2016, înregistrându-se o creștere de 29,4% ), din care:
– 34.411 cereri de eliberare a paşapoartelor simple electronice;
-23.962 cereri de eliberare a paşapoartelor simple temporare.
Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor din municipiul Rădăuţi, a celor din oraşele şi comunele învecinate a fost asigurată săptămânal buna funcționare a Punctului de lucru mobil (PLM) Rădăuţi. În anul 2017, la acest punct de lucru s-au preluat 3.847 cereri de eliberare a paşapoartelor simple electronice (6,6% din totalul cererilor preluate prin ghişeul serviciului) şi s-au eliberat un număr de 3.328 paşapoarte.
Au fost validate şi aprobate un număr de 9.090 cereri de eliberare a paşapoartelor simple electronice preluate prin misiunile diplomatice ale României în străinătate.
Pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate (CRDS) au fost preluate la ghişeul serviciului un număr total de 3.085 cereri, înregistrându-se o creştere cu 54% faţă de anul 2016 (cu 2.003 cereri).
Au fost aprobate un număr de 1.385 cereri preluate prin misiunile diplomatice ale României în străinătate, în total fiind soluţionate 4.470 cereri de acest tip.
În anul 2017, s-a emis un număr de 58.410 pașapoarte, din care:
– paşapoarte simple temporare 23.936; o creștere cu 9.757 pașapoarte temporare, respectiv cu ~69% față de anul 2016 (cu 14.179 pașapoarte temporare);
– paşapoarte simple electronice 34.518.

Serviciul Public Comunitar
Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor

În cursul anului 2017 s-au efectuat un număr total de 36.122 operațiuni de înmatriculare , astfel: 21.441 prima înmatriculare în circulație a vehiculelor, din care:
– 1525 vehicule cu un an de fabricație sub 5 ani,
– 14.325 transcrieri ,
– 56 înmatriculare temporară
Au fost procesate 39.942 certificate de înmatriculare, din care 2.751 reprezintă preschimbări ale acestor documente;
Au fost atribuite 28.431 autorizaţii provizorii şi plăci pentru vehiculele care au fost înmatriculate provizoriu pentru definitivarea documentelor în vederea înmatriculării definitive, pentru dealeri autorizaţi, etc.;
Au fost operate 2.502 radieri auto din evidenţe ca urmare a schimbării caroseriei, la cererea proprietarului, în cazul dezmembrării, furt, export, etc;
Un volum deosebit de mare de munca s-a efectuat pentru punerea in aplicare a prevederilor Memorandumului aprobat în ședința de guvern din 09.05.2007, referitor in principal la măsurile stabilite prin aceasta, respectiv de procesare si eliberare a documentelor într-un termen de 2 ore de la data depunerii acestora la ghișeele biroului, pentru documentațiile complete si care nu necesita verificări suplimentare precum si la eliberarea autorizațiilor provizorii de circulație.
Activitatea de permise de conducere și examinare a constat în:
– preluarea a 30.275 dosare ale candidatilor in vederea obținerii permisului de conducere auto
– procesarea a 37.001 permise de conducere, dintre acestea 24.452 reprezentând preschimbări sau adăugări de categorii ale acestor documente;
Au fost examinate în vederea obținerii permisului de conducere auto la proba teoretică de sala un 28.621 persoane, din care au fost declarate ,,Admis” un numar de 15766 reprezentând un procent de promovabilitate de 55,09%
În conformitate cu prevederile Ordinului Secretariatului General al Guvernului nr. 400/ 2015, pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice, cu modificările şi completările ulterioare, în cursul anului 2017, Comisia de monitorizare a desfăşurat activităţi privind verificarea şi autoevaluarea propriului sistem de control intern managerial constând în completarea de către fiecare structură a instituţiei a chestionarului de autoevaluarea stadiului de implementare a standardelor de control intern şi managerial.
În anul 2017 au fost identificate şi evaluate/reevaluate principalele riscuri proprii instituţiei prefectului precum şi a activităţilor derulate în cadrul acesteia În acest sens, a fost întocmit Registrul riscurilor la nivel de instituţie, cu respectarea Procedurii de sistem. Au fost revizuite funcţiile considerate ca fiind în mod special expuse la corupţie, identificate şi inventariate – 41 riscuri ptin utilizarea aplicatie MARC Managementul Asistat al Riscurilor de Corupție .
Tot în acest an au fost întocmite, analizate şi avizate 5 proceduri de sistem şi au fost revizuite proceduri operaţionale din cadrul Registrului procedurilor.
Instituţia a asigurat, prin implicarea directă a prefectului, o cooperare interinstituțională eficientă cu instituţiile centrale, locale și alte organizatații, prin:
– participarea prefectului la analize de bilanţ a instituţiilor publice, seminarii, sesiuni de comunicare, inaugurări de spaţii publice, lansări ale unor programe guvernamentale, la manifestări dedicate zilelor istorice: Ziua Naţională a României, Ziua Bucovinei, Ziua Armatei, Ziua Jandarmeriei, Ziua Drapelului, Ziua Independenţei, Ziua Eroilor, Ziua Libertăţii României (22 decembrie), Ziua paşaportului;
-continuarea unor parteneriate / protocoale de colaborare cu organizatii neguvernamentale / autorităţi locale în vederea implementării unor programe guvernamentale sau europene exemplificând în acest sens:cu Universitatea Ștefan cel Mare-, Agenția Națională a Funcționarilor Publici, Centrul Regional de Prevenire ; Evaluare și Consiliere Antidrog dar și cu cu organizațiile reprezentative la nivel județen ale minorităților naționale Asociația Partida Romilor ”Pro Europa” , Uniunea Ucrainenilor din România, Uniunea Polonezilor din România ”Dom Polski” Comunitatea Rușilor Lipoveni, Forumul Deocrat German din Bucovina, Federația Comunităților Evreiești din România, Uniunea Armenilor din România și Asociația Italienilor din România RO; AS: IT.
Pentru întărirea cooperării bilaterale, Instituţia Prefectului – Judeţul Suceava a primit vizitele oficiale, în anul 2017 ale următoarelor reprezentanțe diplomatice , Ambasadorul Republicii Polone în România, Ambasadorul Extraordinar şi Plenipotenţiar al Republicii Belarus în România Ambasadorul Extraordinar şi Plenipotențiar al Ucrainei. În cadrul acestor întâlniri s-au discutat aspecte privind investiţii, forţă de muncă, mediul de afaceri, mediul universitar, turism, activităţi culturale; cât și aspecte privind relaţiile bilaterale româno-ucrainene din spaţiul transfrontalier sau situaţia minorităţii ucrainene din judeţul Suceava,.
La nivelul instituţiei, în urma analizelor efectuate şi ţinând cont şi de aspectele critice şi necesităţile percepute în activitate, au fost identificate următoarele obiective:
1. Asigurarea aplicării și respectării Constituției, a legilor, ordonanțelor și a hotărârilor Guvernului României, a celorlalte acte normative, a ordinii publice, precum și a Programului de Guvernare și a celorlalte documente de politică publică
2. Garantarea respectării legalităţii actelor emise sau adoptate de autorităţile administraţiei publice locală – prioritate ce reprezintă deopotrivă un domeniu de intervenţie şi o direcţie de acţiune de o importanţă majoră pentru administraţia publică în general şi instituţia prefectului, în special.
3. Garantarea dreptului la proprietate- reprezintă o responsabilitate a tuturor instituţiilor statului, însă instituţia prefectului – ca reprezentant al Guvernului – asigură monitorizarea garantarii acestui drept, revenirea la respectarea acestui drept in Romania dupa 1989, având implicaţii economico-sociale majore.
4. Garantarea siguranţei bunurilor şi a vieţii cetăţenilor depinde într-o mare măsură de colaborarea cu toate celelalte instituţii care au atribuţii în acest domeniu: Inspectoratul Judeţean de Poliţie, Inspectoratul Judeţean de Jandarmi, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă.
Activitatea privind managementul situaţiilor de urgenţă a fost una dintre cele mai eficiente şi de aceea, în continuare se va pune un accent deosebit pe activitatea din acest domeniu.
5. Garantarea unor servicii de calitate- prioritate care are în vedere atât calitatea serviciilor oferite de instituţia prefectului cât şi a celor oferite de serviciile publice deconcentrate.
În acest sens, obiectivele stabilite se axează pe:
o continuarea colaborării cu serviciilor publice deconcentrate;
o monitorizarea implementării instrumentelor structurale;
o creşterea calităţii serviciilor oferite cetăţenilor.
6 . Eficientizarea activităţii şi întărirea capacităţii instituţionale
În vederea eficientizării activităţii şi întărirea capacităţii instituţionale ne propunem:
o Îmbunătăţirea sistemului de coordonare, control şi monitorizare al serviciilor publice deconcentrate;
o Creşterea rolului structurilor consultative de la nivel judeţean în care este implicată instituţia Prefectului;
o Promovarea conlucrării cu societatea civilă în elaborarea programelor generale şi sectoriale la nivel judeţean;
o Amplificarea cooperării internaţionale din perspectiva dezvoltarii economice şi pentru atragerea de investiţii străine.

Atingerea acestor obiective se poate realiza prin:
Îmbunătăţirea relaţiilor cu cetăţeanul
 Îmbunătăţirea sistemului de audienţe;
 Creşterea operativităţii în rezolvarea problemelor semnalate de cetăţeni;
 Crearea mecanismelor de consultare efectivă a cetăţenilor, în scopul creşterii gamei de servicii oferite şi primirea unui feedback privind calitatea serviciilor.
Managementul resurselor umane
 Formarea continuă a personalului;
 Promovarea pe bază de merit şi în mod transparent;
 Modernizarea selectării şi evaluării personalului;

CONCLUZII:
În actuala conjunctura economico-socială se impune un efort susţinut în continuarea reformelor, de dezvoltare a capacităţii instituţionale, și utilizarea eficientă a tuturor resurselor de care dispune Instituția Prefectului – județul Suceava astfel încât, să răspundă provocărilor şi să depăşească toate obstacolele care vor apărea.
Totodată o proiecţie strategică a rolului instituţiei prefectului, o regândire a competenţelor şi atribuţiilor sale, alocarea unor mijloace materiale şi umane în măsură să asigure susţinerea proceselor de reformă şi accesul echitabil la resurse pentru o dezvoltare durabilă a tuturor zonelor judeţului Suceava şi o reală coeziune economico-socială, reprezintă un obiectiv general care poate fi realizat doar printr-un parteneriat eficient între instituțiile statului, autorități locale și partenerii sociali.

comments

comments