full screen background image

Trenul Suceava – Cernăuți, Centura Sucevei, Drumul Expres şi reabilitarea E85 sunt solicitările lui Flutur adresate Ministerului Transporturilor

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a revenit cu o serie de solicitări, adresate Guvernului, Ministerului Transporturilor, “spre a sensibiliza noul ministru cu privire la necesitatea deblocării unor investiții vitale pentru județul Suceava”.

Gheorghe Flutur prezintă o sinteză a solicitărilor transmise:

1. Introducerea trenului Suceava – Cernăuți
De la preluarea mandatului de președinte al Consiliului Judeţean Suceava, am avut mai multe întâlniri cu partenerii și vecinii noștri ucraineni, reprezentanți ai Administrației Regionale de Stat Cernăuți, Consiliului Regional Cernăuți, precum și ai altor instituții din cadrul celor două unități administrativ-teritoriale cu rol în dezvoltarea cooperării transfrontaliere, în cadrul cărora s-au dezbătut probleme de interes pentru ambele părți.
Una dintre problemele care se discută constant în cadrul întâlnirilor noastre comune se referă la măsurile care se impun în vederea degrevării traficului prin zona Siret-Porubne care, în acest moment, este singurul punct de trecere a frontierei deschis cu Ucraina, de pe teritoriul județului Suceava. Din luna iunie 2017, în contextul liberalizării regimului de vize în spațiul comunitar pentru cetățenii ucraineni, situația în acest punct de frontieră s-a înrăutățit și mai mult.
Începând cu luna iunie, la PCTF Siret-Porubne, Porubne-Siret și Vadu Siret-Vicșani, au avut loc alte întâlniri de lucru între conducerile administrative ale județului Suceava și ale regiunii Cernăuți, la care au participat și reprezentanți ai căilor ferate din cele două unități administrativ – teritoriale și unde s-a discutat despre posibilitatea introducerii a două trenuri, unul pe ruta Suceava – Cernăuți, cu plecare dimineața din Suceava și întoarcere seara din Cernăuți și unul pe ruta Cernăuți – Suceava, cu plecare dimineața din Cernăuți și întoarcere seara din Suceava.
Despre toate aceste întâlniri și dezbateri, Consiliul Județean Suceava a informat conducerea Ministerului Transporturilor, inclusiv despre faptul că partea ucraineană ne-a transmis, în mai multe rânduri, că are rezolvată problema atât din punct de vedere tehnic cât și financiar, iar pentru punerea în funcțiune efectivă a trenului de călători, pe ruta Cernăuți-Vadu Siret, ucrainenii așteaptă doar punctul de vedere al părții române.
În data de 20.09.2017 de la Ministerului Transporturilor am primit un răspuns în care se arată: ”Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” și Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători ”CFR Călători” SA susțin implementarea acestui proiect și în tot acest interval de timp au căutat soluții optime, din punct de vedere tehnic, pentru lansarea acestui serviciu de transport călători, în perioada imediat următoare”.
Având în vedere toate aceste considerente și faptul că partenerii ucraineni solicită răspunsul nostru cu privire la data exactă când cetățenii din cele două regiuni vor avea la dispoziție posibilitatea de a circula pe ruta Suceava-Cernăuți și retur și pe calea ferată, vă adresăm rugămintea să dispuneți rezolvarea, de urgență, a problemelor care țin de partea română și care blochează acest proiect.

2. Variantă de ocolire Suceava, km 0+000 – 12+434
Având în vedere apropierea evenimentului privind aniversarea Marii Uniri v-am rămâne profund îndatorați dacă ați analiza problema finalizării lucrărilor obiectivului “Variantă de ocolire Suceava”, având în vedere avantajele imediate și majore pe care le poate asigura utilizatorilor rețelei rutiere din Suceava prin decongestionarea circulației în municipiu, reducerea accidentelor, creșterea vitezei de transport, reducerea consumului de carburanți, reducerea gradului de poluare în Suceava, precum și efectele defavorabile ale poluării asupra mediului ambiant și asupra monumentelor istorice – patrimoniu național sau UNESCO etc.
Menționăm că traseele rutiere naționale acumulează trafic intens, în special trafic greu care nu are posibilitatea de a evita străzile municipiului și totodată este un generator constant de evenimente rutiere (prin configurația convoaielor), ceea ce se confirmă prin numărul mare de accidente rutiere înregistrate anual pe traseele drumurilor naționale din Suceava.
Având în vedere creșterea traficului pe Coridorul IX european de transport, această variantă de ocolire a municipiului Suceava reprezintă o necesitate de maximă urgență.
Luând în considerare volumul foarte redus de lucrări rămas a se executa, pentru darea în circulație a acestui obiectiv, raportat la durata de timp necesară pentru execuția acestora (fiind estimat un termen de execuție de 3 luni), vă rugăm să analizați posibilitatea finalizării lucrărilor la ” Varianta de ocolire Suceava”.
Totodată invocăm și faptul că lucrările de execuție au început în anul 2008 cu eșalonarea investiției stabilită pentru o perioadă de 3 ani, iar astăzi, în anul 2017, se constată că lucrările executate pe tronsoanele I și II sunt parțial degradate sau neconforme, prin lipsa lucrărilor de conservare, ceea ce confirmă, în fapt, că orice întârziere a finalizării acestor lucrări poate genera chiar cheltuieli suplimentare.

3.Deschiderea lucrărilor la drumul expres Ploiești – Pașcani – Suceava – Siret
Vă scriem cu privire la necesitatea deschiderii lucrărilor la drumul expres Ploiești- Pașcani- Suceava – Siret.
În perioada următoare se vor deschide pe teritoriul județului Suceava noi puncte de trecere a frontierei cu Ucraina, situație care va genera un trafic suplimentar, iar lipsa infrastructurii rutiere va produce numeroase ambuteiaje și blocaje în trafic.
În prezent DN2/ E85 este singurul drum european pe care se desfășoară traficul de călători și de marfă dinspre și spre Ucraina, iar pe teritoriul județului Suceava este foarte aglomerat, întrucât partea carosabilă este de 8,00 m, cu o singură bandă de circulație pe sens, în timp ce între localitățile București și Roman, drumul DN 2 – E85 a fost reabilitat, circulația desfășurându-se pe două benzi de circulație pe sens.
Privind ritmul de dezvoltare și modernizare a rețelei rutiere naționale în județul Suceava, se constată un dezavantaj major, circulația desfășurându-se pe o infrastructură rutieră învechită, ceea ce îngreunează traficul atras de acest județ turistic cu o aglomerare majoră de mijloace de circulație pe întreg parcursul anului, iar neasigurarea unei rute de tranzit pentru traficul atras de DN 2, creează inconveniente care prejudiciază mediul economic și de viață, provocând creșterea numărului de evenimente rutiere soldate cu victime omenești.

4. Reabilitare DN 2 (E85) – Roman- Suceava – Siret – Frontieră Ucraina, DN 29A Suceava – Dorohoi și DN 2E Păltinoasa – Cacica- Marginea – Vicovu de Jos – Vicovu de Sus – Frontieră Ucraina.
Vă aducem la cunoștință faptul că este imperios necesară reabilitarea următoarelor drumuri naționale DN2 (E85), DN 29 și DN 2E, pe rutele menționate în referință, care asigură legături spre monumentele istorice – patrimoniu național sau UNESCO, spre mănăstirile renumite din județ etc. Totodată, aceste trasee turistice sunt foarte aglomerate cumulează trafic intens, în special trafic greu care nu poate fi dirijat pe centuri ocolitoare sau alte asemenea trasee de tranzit, fapt generator de evenimente rutiere confirmat prin numărul mare de accidente rutiere înregistrate anual pe traseele drumurilor naționale din Suceava.
Reabilitarea acestor trasee de drumuri naționale vor asigura utilizatorilor rețelei rutiere spre și dinspre Suceava următoarele avantaje: descongestionarea circulației pe aceste trasee, reducerea accidentelor, creșterea vitezei de transport, reducerea consumului de carburanți, precum și reducerea gradului de poluare în Suceava.
Traficul tot mai aglomerat de pe Coridorul IX european de transport, rețea care se compune din trasee de drumuri naționale existente, cum ar fi și DN 2, impune necesitatea reabilitării acestor trasee de drumuri naționale, în scopul fluidizării traficului și asigurării condițiilor de confort în trafic.

comments

comments


TAG