full screen background image

26 septembrie – Alegeri din mediul online

De curând, am citit un articol despre românca ce a reușit să scrie, se pare, cel mai citit material de dezvoltare personală. Citit în mediul online, bineînțeles.

E vorba despre un articol motivațional care îți arată calea spre fericire. O cale ce mie mi s-a părut destul de lungă, ținând cont că e vorba de cincisprezece pași… de uriaș. Și anevoioasă, pentru că sunt cincisprezece lucruri pe care “trebuie” să le faci pentru a deveni fericit. Trebuie… Lung articlolul! Și la cât de limitat e timpul celor ce caută fericirea, m-aș mira dacă au reușit măcar 50% dintre cititori să finalizeze lectura.

Drept urmare, mă întrebam dacă succesul acestui articol vine din faptul că rețeta fericirii, oferită cu dărnicie, s-a dovedit una de succes. Pentru că odată citită, a fost urmată până la capăt și deci testată. După ce aplicantul a văzut că funcționează, a distribuit-o și altora, fericit la gândul că vor fi și alții asemeni lui. Fericiți.

De fapt… cred că știm deja cu toții răspunsul. În ziua de astăzi, informațiile circulă incredibil de repede. Fără a mai fi analizate, verificate. Trăirile puse în cuvinte mai sincere sau mai puțin sincere, mai simple sau mai complexe, circulă și ele online mai repede chiar decât gândul celui care postează. Cine să mai aibă timp de “a procesa” ceea ce citește în diferite forme? Cine mai are timp să verifice credibilitatea sursei?… Văd o rețetă miraculoasă?! O distribui cunoscuților. De ce? Poate au nevoie. Mai bine să le prisosească, decât să nu știe de ea.

Uneori nu citim decât titlul unui articol. Dacă pare de interes public, pur și simplu distribuim. Asta ar putea dovedi despre noi că citim, că suntem informați și, în funcție de tema abordată, ar putea arăta cât de culți, preocupați de dezvoltare personală sau de o anume temă suntem. (Cu siguranță știți deja, dintr-un articol citit de data aceasta poate până la capăt, că activitatea noastră de pe rețelele de socializare reflectă mult din ceea ce gândim sau trăim în viața reală.) Și atunci e firească dorința de a impresiona frumos, sau de a face cunoscut celorlalți felul cum existăm.

Faptul că acest articol a avut succes e un lucru bun. E semn că oamenii sunt preocupați de propria fericire și, de ce nu?, și de a celorlalți. Nu există individ pe lume care să-și dorească nefericirea. Și chiar și aceia ce o au deja își spun că n-ar trebui să existe limită de fericire (așa cum există, de exemplu, limită de greutate pentru ca un lift să o ia în sus sau limită de viteză). E loc tot timpul de și mai multă fericire!

Cât despre cât de funcțional e drumul trasat spre fericire de tânăra autoare a articolului motivațional, vă las pe dumneavoastră să decideți. Așa cum tot dumneavoastră sunteți cei ce decideți ce distribuiți pe rețelele de socializare din care vă informați în cea mai mare a timpului. În luarea deciziilor, poate fi de folos și doza zilnică de educație.

comments

comments