full screen background image

Daniela Bădăluţă, Preşedinte Fondator RECREX: “Pe Carte Verde, două accidente din cinci sunt produse de maşini din Bulgaria”

Daniela Bădăluţă, Preşedinte Fondator RECREX, a vorbit despre despre principalele modificări legislative de pe segmentul RCA, decontarea directă, dar şi despre Sistemul Carte Verde, daunele produse de maşinile înmatriculate în Bulgaria şi alte ţări, regularizări de daune şi altele.

Cate masini inmatriculate in Bulgaria circula in Romania? “Fenomenul (masinilor inmatriculate la bulgari) a inceput in anul 2007 si a luat amploare pentru ca taxa auto era foarte mare in Romania. Numarul a ajuns undeva la 200.000 de masini, iar astazi este o scadere cu 30-40% datorita scoaterii acestei taxe. Dar, fenomenul nu s-a stopat. Daca, inainte, se inmatriculau in jur de 2-300 de masini, acum se inmatriculeaza in jur de 25 de masini pe zi pentru acesti utilizatori – cetateni romani sau cetateni straini care folosesc autovehiculele inmatriculate in Bulgaria, pentru a circula in alte state europene. Cel mai des sunt aduse in Romania, in Grecia, in Italia – fapt pentru care se ajunge si la sistemul Carte Verde si sistemul care regularizeaza daunele la nivel international”, a declarat Daniela BADALUTA.

Intrebata care este ponderea daunelor produse de masinile inmatriculate in Bulgaria in total accidentelor Carte Verde in Romania, Daniela BADALUTA a explicat: “In 2016, s-au inregistrat 10.815 dosare de daune in sistemul Carte Verde, iar din totalul acestor daune aproape 42% au fost daunele cu masinile inmatriculate in Bulgaria. De asemenea, 12% din aceste daune au fost cu masinile inmatriculate in Germania. Acest fenomen vine mai mult pentru ca se importa foarte multe masini din Germania si se inmatriculeaza in Romania, iar pe timpul tranzitiei se produc multe daune. In acelasi timp, sunt si acei cetateni romani care au emigrat in Germania si care vin in vacanta – acum este sezonul acestor daune. Amintim si masinile inmatriculate in Spania – aproape 8% din daune -, dar si masinile inmatriculate in Italia, in Franta. Sa nu uitam nici Ungaria, pentru ca foarte multe masini inmatriculate in Ungaria circula in vestul Romaniei si, astfel, riscul asigurat se si produce, inclusiv pe teritoriul Romaniei, si se gestioneaza dauna in sistemul Carte Verde”.

In ceea ce priveste introducerea decontarii directe, aceasta nu poate fi aplicata prin Carte Verde. “Autovehiculele implicate in accident trebuie sa fie inmatriculate in Romania. In cazul unui accident cu un autovehicul inmatriculat intr-o tara terta Romaniei, decontarea directa nu poate interveni in acest moment”, a aratat Presedintele RECREX.

Compania RECREX este avizata de catre Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania (B.A.A.R.) pentru gestionarea dosarelor de dauna in sistem Carte Verde si pentru Directiva a 4-a, oferind astfel suport soferilor pentru deschiderea, investigarea, solutionarea si lichidarea dosarelor aferente accidentelor rutiere.

“Regularizatorul de daune gestioneaza in totalitate dauna, cu sau fara lichidare. Daca vorbim de sistemul Carte Verde, asa cum este acest sistem, gestionarul de daune face si lichidarea acestei daune. Adica, face si plata. Acest regularizator sau gestionar de daune aduna toate documentele, verifica daca aceste documente sunt complete si corecte. Apoi, se face constatarea acestor daune, daca vorbim de daunele materiale. Apoi, se transmite si informarea catre asiguratori. Ulterior, se face inclusiv o propunere de plata conform unor sisteme specializate de calcul, se transmite catre pagubit, iar pagubitul isi primeste despagubirea”, a explicat Daniela BADALUTA.

comments

comments