Cu prilejul Zilei Pașaportului, celebrată pe 19 martie, Prefectura Suceava reamintește că, din data de 31 decembrie 2008, România, ca stat membru al Uniunii Europene, a început să emită paşapoarte simple electronice.
Din februarie 2010, se pot depune documente, respectiv obţine paşapoarte simple electronice / temporare şi la misiunile diplomatice ale României în străinătate.
Valabilitatea paşaportului electronic este de 5 ani, iar pentru minori cu vârsta sub 12 ani – 3 ani.
Termenul de eliberare este de 14 zile calendaristice, taxele fiind 258 de lei pentru paşapoartele cu valabilitate 5 ani, respectiv 234 de lei pentru cele cu valabilitate 3 ani.
Persoanele care trebuie să călătorească urgent în străinătate pot depune concomitant / separat cerere pentru eliberarea unui paşaport simplu temporar.
Valabilitatea acestui document este de 12 luni, taxa – 98 de lei, iar termenul de eliberare, între 2 ore şi 3 zile lucrătoare.
În judeţul Suceava, sistemul de emitere a noilor tipuri de paşapoarte a fost introdus la data de 23 noiembrie 2009.
De atunci, prin ghişeele serviciului și la punctul de lucru mobil din municipiul Rădăuți s-au soluţionat 130.020 cereri pentru paşapoarte simple electronice şi 103.455 de cereri pentru paşapoarte simple temporare.
De asemenea, s-au verificat şi aprobat 33.621 de cereri de eliberare a paşapoartelor simple electronice depuse la misiunile diplomatice ale României din străinătate.
Ca nota generală, în cei 7 ani, s-a constatat o creștere treptată a solicitărilor de pașaport electronic, în anul 2016 procentul fiind de 68 % din totalul cererilor.
După 1 februarie 2017, când s-au eliminat o serie de taxe, costul pașaportului temporar a scăzut de la 218 lei la 96 de lei, motiv pentru care s-a constatat o dublare a solicitărilor pentru acest tip de document.
Leave a Reply