full screen background image

8 amendamente la bugetul de stat, depuse de parlamentarii suceveni ai PNL

Parlamentarii PNL din Suceava au depus 8 amendamente asupra proiectului Legii bugetului de stat pentru anul 2017.

Este vorba despre senatorul Daniel-Constantin CADARIU şi deputaţii Ioan BALAN, Angelica FADOR, Bogdan GHEORGHIU şi Dumitru MIHALESCU.

Mai jos, puteţi vedea textul amendamentelor propuse, precum şi motivaţia amendamentului şi sursa de finanţare:

1. Suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor/CNAIR cu suma de 27.000 mii lei, până la acoperirea întregii valori rămase de finanțat – 63.000 mii lei, pentru Varianta de ocolire Suceava, județul Suceava, pentru a asigura finalizarea în anul 2017 a acestui obiectiv. În proiectul de Buget este prevăzută doar suma de 36.000 mii lei, iar valoarea rămasă de finanțat este de 63.000 mi lei. Propunem suplimentarea cu 27.000 mii lei, reprezentând diferența necesară finalizării investiției în anul 2017.

Motivaţia: Termenul de finalizare al șoselei de centură a municipiului Suceava, comunicat de Ministerul Transporturilor prin Adresa nr. 32684 din 20.12.2016, este septembrie 2017.
Lucrările la acest obiectiv au demarat în anul 2008, iar până în anul 2012 au fost realizate peste 80% din acestea. Din discuția cu specialiștii, ar mai fi de lucrat circa 3 luni efectiv, pentru finalizarea execuției lucrărilor.
Lucrările executate nu au fost conservate, observându-se la această dată degradări importante la elementele constructive ale podurilor, terasamentelor şi sistemului de drenaj, ceea ce va genera cheltuieli suplimentare pentru refacerea acestora, iar prelungirea termenului de execuție va conduce la accentuarea degradărilor menționate.
Pentru locuitorii municipiului Suceava şi o bună parte din zona de est a județului, traficul zilnic este extrem de dificil, traversarea municipiului Suceava la ore de vârf, însemnând peste două ore. Suceava este un județ de graniță, iar punctul de trecere al frontierei cu Ucraina generează un trafic greu, de tranzit, produce  numeroase ambuteiaje şi blocaje în trafic precum şi creșterea numărului de accidente rutiere în municipiul Suceava.
Proiectul a fost inclus în POST 2007-2013 și în POIM 2014-2020.

Sursa de finanțare:
Prin redistribuirea sumelor prevăzute în Anexa 3/24/28 Ministerul Transporturilor A – Obiective (proiecte) de investitii in continuare 500158 TITLUL X PROIECTE CU FINANTARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE AFERENTE CADRULUI FINANCIAR 2014-2020

2. Suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor/CNAIR cu suma de 50.000 mii lei pentru Centura municipiului Rădăuți, județul Suceava.

Motivaţia: În proiectul de Buget nu se prevăd sume pentru anul 2017.
Devierea traficului greu care tranzitează județul prin zona municipiului Rădăuți este absolut necesară. Datele privind derularea lucrărilor indică o durată de realizare contractată de 36 de luni, data de începere fiind stabilită în anul 2012.
Guvernul României a alocat fonduri pentru întocmirea documentației topo-cadastrale şi pentru finalizarea exproprierilor astfel încât acum sunt necesare fonduri pentru începerea efectivă a construcției, cu recuperarea întârzierilor.

Sursa de finanțare: Diminuarea cu suma de 50.000 mii lei a sumelor prevăzute la Anexa nr.3/65/ MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE – ACŢIUNI GENERALE

3. Suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor/CNAIR cu suma de 50.000 mii lei pentru întocmire documentație si demarare execuție lucrări la tronsonul Siret – Suceava –Pașcani, al Drumului Expres Siret-Suceava-Pașcani-Bacău-Buzău-Ploiești, cu legătura la București.

Motivaţia: Traficul zilnic pe Drumul European E85 București-Bacău-Suceava-vama Siret, este un adevărat coșmar pe sectorul Drăgușeni-Suceava-vama Siret. Suceava fiind un județ de graniță, punctul de trecere al frontierei cu Ucraina generează un trafic greu, de tranzit, care produce  foarte multe  ambuteiaje în trafic și determinând numeroase accidente rutiere.
Suceava este un județ turistic, cu mare aglomerare de mijloace de transport pe tot parcursul anului, iar întârzierea realizării unui drum rapid care să preia traficul de pe E85 aduce mari prejudicii economice întregii zone, afectând participanții la trafic, precum și localitățile traversate de E85.
Situația este critică și prin faptul că Drumul European E85 are partea carosabilă cu lățimea de 8 m, cu doar o singură bandă de circulație pe sens, în timp ce din București până la Roman, circulația se desfășoară pe același drum european, reabilitat, cu două benzi de circulație pe sens.
Practic, în județul Suceava traficul se desfășoară pe o infrastructură rutieră specifică anilor ’70.

Sursa de finanțare: Diminuarea cu suma de 50.000 mii lei a sumelor prevăzute la Anexa nr.3/65/ MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE – ACŢIUNI GENERALE

4. Se propune suplimentarea sumei prevăzute la Anexa 3/59
Ministerul Turismului / Capitol 5001/Grupa 51/Articol 02/Alineat 21/ Transferuri de la bugetul de stat catre bugetele locale pentru realizarea obiectivelor de investiţii in turism  cu suma de 14.000 mii lei pentru realizarea obiectivului de investiţii Pârtia de Schi ”Rarăul” din municipiul Câmpulung Moldovenesc, județul Suceava, în vederea finalizării tronsonului I și începerea lucrărilor la tronsonul II. Suma totală alocată pentru anul 2017 urmând să devină 18.900 mii lei (8.900 mii lei pentru finalizare tronson I și 10.000 mii lei pentru începerea lucrărilor la tronsonul II). În Proiectul de Buget este prevăzută doar suma de 4.900 mii lei.

Motivaţia: Pârtia de schi din Stațiunea turistică de interes național Câmpulung Moldovenesc, inclusă în Programul Național de Dezvoltare a Turismului “Schi în România”, proiect promovat prin H.G. nr. 426/08.04.2009, se află în prezent într-un stadiu avansat de finalizare. Domeniul schiabil cu lungime totală de 4,5 km și diferența de nivel de 800 m oferit de această investiție va fi unic în România prin spectaculozitatea traseului. Pârtia se împarte în două tronsoane. Pe tronsonul I, cu o lungime de 2,8 km, s-au finalizat lucrările la instalația de transport pe cablu, celelalte lucrări – profilarea pârtiei, parcarea, clădirea administrativă, instalația de iluminare, fiind realizate în procent de 88 %. La tronsonul II, cu o lungime de 1,7 km, lucrările nu au început din cauza lipsei finanțării.
Finalizarea acestei investiții va contribui la dezvoltarea turismului în zonă, prin extinderea domeniului schiabil al județului Suceava, la atragerea de investitori și la crearea de locuri de muncă.
În conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 120/2010 privind aprobarea Listei cuprinzând programele şi proiectele de investiții în turism şi a surselor de finanțare a documentațiilor tehnice şi a lucrărilor de execuție a programelor şi obiectivelor de investiții în turism, precum şi pentru aprobarea criteriilor de eligibilitate a programelor şi proiectelor de investiții în turism, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Turismului derulează un program de investiții în infrastructura turistică, prin transferuri de la bugetul Ministerului Turismului la bugetele locale.
Pentru finalizarea în anul 2017 a lucrărilor la tronsonul I este necesară alocarea sumei de 8,8 milioane lei. Pentru realizarea tronsonului II, sunt necesari 29,4 milioane lei.

Sursa de finanțare: Diminuarea cu suma de 14.000 mii lei a sumelor prevăzute la Anexa nr.3/65/ MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE – ACŢIUNI GENERALE

5. Se propune suplimentarea sumei prevăzute la Anexa nr. 3/26/ Ministerul  Sănătății Capitolul 5001/grupa51/art.02/alin 12 Transferuri pentru finantarea investitiilor la spitale cu suma de 12.000 mii lei pentru finalizarea Spitalului municipal Fălticeni, județul Suceava.

Motivaţia: Lucrările sunt realizate în proporție de 95%. Noua unitate medicală va deservi o populație de 150.000 de locuitori din municipiul Fălticeni și peste 20 de comune din zona limitrofă, va avea 250 de paturi, săli moderne de operație, camere cu sistem de ventilație și grupuri sanitare individuale, circuite pentru fluide medicale și aparatură de ultimă generație.

Sursa de finanțare: Diminuarea cu suma de 12.000 mii lei a sumelor prevăzute la Anexa nr.3/65/ MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE – ACŢIUNI GENERALE

6. Se propune suplimentarea sumei prevăzute Anexa nr. 3/15 Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene/ Programul național de construcții de interes public sau social cu suma de 15.000 mii lei pentru începerea lucrărilor la Sala Polivalentă din municipiul Suceava, județul Suceava.

Motivaţia: Municipiul Suceava, prin potențialul pe care îl deține în turism, învățământ preuniversitar și universitar, cultură și sport, este considerat pol de dezvoltare urbană. Pe fondul lipsei cronice de construcții destinate sportului și altor evenimente deosebite precum concerte, congrese, spectacole, expoziții, o sală polivalentă este imperios necesară.
Consiliul Tehnico – Economic (CTE) al Companiei Naționale de Investiții (CNI) a avizat favorabil, fără observații, studiul tehnico-economic de prefezabilitate realizat de Primăria Municipiului Suceava pentru construirea Sălii Polivalente.

Sursa de finanțare: Diminuarea cu suma de 15.000 mii lei a sumelor prevăzute la Anexa nr.3/65/ MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE – ACŢIUNI

7. Se propune suplimentarea sumei prevăzute Anexa nr. 3/15 Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene/ Programul național de construcții de interes public sau social cu suma de 700 mii lei pentru fințarea Căminului pentru persoane vârstnice Solca, județul Suceava.
Suma rezultă din responsabilitatea cofinanțării căminelor de bătrâni de către administrația publică centrală, în completarea contribuției persoanei beneficiare/susținătorilor legali.

Motivaţia: La Căminul pentru persoane vârstnice din Solca sunt cazați 70 de bătrâni și are 32 de angajați. Majoritatea vârstnicilor au pensii sociale, iar 15 dintre ei sunt persoane fără nici un fel de venit, oameni dependenţi de îngrijire zilnică, unii orbi sau imobilizaţi la pat, deci sub nici o formă nu se pune problema să poată părăsi aşezământul. Bătrânii provin din 35 de localităţi din judeţ.
Căminul a fost înfiinţat în toamna anului 2011, în fostul Spital de Boli Cronice, printr-un program al Ministerului Muncii.
Guvernul a adoptat în 2016 o Ordonanță de Urgență care împarte responsabilitatea finanțării căminelor de bătrâni între administraţia publică centrală şi cea locală. Persoanele vârstnice care locuiesc în cămine publice, dar și cele care au nevoie de îngrijire personală la domiciliu pot beneficia de serviciile sociale potrivit nevoilor acestora și de creșterea calității vieții ca urmare a îmbunătățirii mecanismului de finanțare a serviciilor sociale.
Actul normativ modifică Legea nr.17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice și Legea nr. 195/2006, Legea-cadru a descentralizării, armonizând, în principal, neconcordanțele și disfuncționalitățile legislative legate de finanțarea cheltuielilor curente de funcționare în căminele publice destinate persoanelor vârstnice, ca servicii publice descentralizate.
Una dintre cele mai importante modificări prevăzute în actul normativ adoptat este că serviciile de asistenţă socială pentru persoane vârstnice se vor asigura prin împărţirea responsabilităţii între administraţia publică centrală şi cea locală, nu vor mai ține de competența exclusivă a administrației publice locale, finanțarea acestora asigurându-se cu respectarea principiului subsidiarității care stă la baza sistemului național de asistență socială. Astfel, în completarea contribuției persoanei beneficiare/ susținătorilor legali, se alocă sume din bugetele locale și, în completarea acestora, sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată.  Necesarul este stabilit anual de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, la elaborarea bugetului de stat, în baza standardelor minime de cost aprobate prin hotărâre a Guvernului, în condițiile legii.
Vechiul sistem de finanțare a serviciilor de îngrijire pe termen lung a persoanelor vârstnice dependente, inclusiv a căminelor pentru persoane vârstnice, nu mai era funcțional din mai multe motive: bariere legislative/ disfuncționalități în încasarea contribuției persoanelor vârstnice/ susținătorilor legali ai acestora, la costurile serviciilor sociale de care beneficiază; bariere legislative/ disfuncționalități în accesarea fondurilor de la bugetul de stat pentru suplimentarea sumelor prevăzute în bugetele locale pentru aceste servicii.
La toate acestea, se adaugă dificultățile financiare ale administrațiilor locale, în a căror competență exclusivă se aflau serviciile sociale adresate persoanelor vârstnice.

Sursa de finanțare: Diminuarea cu suma de 700 mii lei a sumelor prevăzute la Anexa nr.3/65/ MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE – ACŢIUNI GENERALE

8. Se propune suplimentarea sumei prevăzute Anexa nr. 3/16 / Ministerul Finanțelor Publice / Capitol 5000/Grupa 55/ TITLUL VII ALTE TRANSFERURI cu suma de 36.200 mii lei pentru acoperirea creșterilor salariale ale angajaților din aparatul propriu și din instituțiile aflate în finanțarea Consiliului Județean Suceava.
Din totalul creșterilor salariale, estimate la 50.400 mii lei, prin Proiectul de Buget se alocă doar suma de 14.600 lei.

Motivaţia: Ca urmarea a aplicării prevederilor Legii nr. 250/2016 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 20/2016 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, în vigoare de la 24.12.2016 și a OUG 2/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, precum si modificarea si completarea unor acte normative, a rezultat o creștere salarială de 50.800 mii lei, pentru salariații din aparatul propriu și pentru cei din instituțiile aflate în finanțarea CJ Suceava.
Din sumele alocate prin Proiectul de Buget se poate acoperi doar suma de 14.600 mii lei, rezultând, doar pentru salarii, un deficit de 36.200 mii lei.

Sursa de finanțare: Diminuarea cu suma de 36.200 mii lei a sumelor prevăzute la Anexa nr.3/65/ MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE – ACŢIUNI GENERALE

comments

comments




Leave a Reply

avatar