full screen background image

BLACK FRIDAY 2016: În primele 12 ore ale campaniei, tranzacţiile au însumat 36,5 milioane de lei

Campania de reduceri Black Friday, susţinută de majoritatea retailerilor, au debutat în noaptea de joi spre vineri, clienţii având bugete de cumpărături cuprinse între 500 şi peste 1.000 de lei. Specialiştii în cibersecuritate au şi o serie de recomandări pentru evitarea fraudelor. Cum arată primele informaţii despre tranzacţii.

În primele 12 ore ale campaniei de reduceri Black Friday, clienţi din 42 de ţări au cumpărat online, de la retailerii din România, produse în valoare de 36,5 milioane de euro, arată datele PayU România, principalul procesator de plăţi online, care monitorizează tranzacţiile în timp real.

„Date pentru intervalul orar 00.00-11.30 indică o valoare totală de 36,5 milioane lei, reprezentând 75% din valoarea totală de anul trecut. Pe categorii de produse, IT&C (telefoane, televizoare, gadget-uri) au reprezentat 72% din totalul vânzărilor, apoi fashion 6%, iar home&deco, jucăriile, florile şi celelalte articole au reprezentat 21%. La categoria fashion s-au înregistrat deja peste 91% din totalul vânzărilor de anul trecut, când Black Friday a fost pe 20 noiembrie”, au explicat, la centrul de monitorizre PayU România, reprezentaţii companiei. În total, au avut loc 48.836 de tranzacţii, coşul mediu de cumpărături fiind de 769 de lei.

A fost şi un „minut de aur”, la ora 8.10, când s-au încheiat peste 500 de trnzacţii pe minut. Tranzacţia-record în aceste prime ore a avut valoarea de 143.000 de lei.

Clienţii care cumpără online de la retailerii din România nu provin doar din România, ci din 42 de ţări, primele în topul internaţional din acest an (în cele 12 ore de monitorizre din data de 18 noiembrie) fiind Ungaria, Bulgaria, Marea Britanie şi Italia. În 2013, cumpărătorii Black Friday România au provenit din 81 de ţări, apoi în 2014 din 75 de ţări, iar în 2015 – din 95 de ţări, mai arată datele PayU România. „Explicaţia pentru faptul că vin tot mai mulţi cumpărători din alte state constă în faptul că România se numără printre puţinele ţări în care se organizează campania Black Friday, iar cumpărătorii sunt interesaţi de aceste reduceri. România prezintă o atractivitate mai mare, astfel că şi fenomenul are, aici, o amploare mult mai mare. Retailerii români vor organiza o zi similară – Black Friday – în acest an în Ungaria şi Bulgaria”, adeclarat pentru MEDIAFAX Marius Costin, Country manager PayU România.

La centrul de monitorizare a tranzacţiilor Black Friday, din sediul PayU România, sunt afişate grafice care indică evoluţia minut cu minut a vânzărilor, diversele tipuri de erori apărute în sistem (de soft, de hard sau specifice plăţilor electronice), timpul de răspuns al acceptatorilor de plăţi şi un top al băncilor prin intermediul cărora se desfăşoară viramentele.

PayU este un furnizor global de servicii de plată pentru companii, lider pe pieţele din Europa Centrală şi de Est, şi procesează tranzacţii pentru comercianţi precum: Allegro, AmRest, Avon, Blue Air, Makro, Orange, PKP Intercity, Play, Showroom.pl, TUi, Virgin Mobile. În România, PayU lucrează cu parteneri precum Telekom, BlueAir, Paravion, eMag, UPC, Elefant.ro, Altex, Flori de Lux, Magnolia, NN Asigurari, Allianz Direct, Eventim.ro, Decathlon, Fashion Days şi alţii.

Evenimentul Black Friday, introdus în România în 2011, a cunoscut o evoluţie constantă de-a lungul anilor. Numărul de tranzacţii, volumele tranzacţionate, coşul mediu de cumpărături, numărul de ţări care s-au alăturat evenimentului din România – toate au înregistrat creşteri semnificative, îndeosebi în ultimii trei ani.

„În România, Black Friday este un eveniment cu o identitate proprie, nu este o acţiune de lichidare de stocuri de o zi, aşa cum a fost gândit şi cum se desfăşoară în SUA, ci mai curând o acţiune care generează consum, un instrument de marketing folosit, în cazul unor comercianţi, chiar mai bine de o lună. Analiza cifrelor de la un an la altul ne demonstrează că suntem pe un trend ascendent din acest punct de vedere”, a mai spus Marius Costin.

comments

comments




Leave a Reply

avatar