full screen background image

Măsuri din partea Autorităţii Naţionale de Turism, după problemele agenției Genius Travel

Măsuri dure din partea Autorităţii Naţionale de Turism după problemele pe care turiștii agenției Genius Travel le-au avut în ultimele zile, când s-au trezit și fără vacanțe, și cu banii luați.

Instituția care conduce turismul românesc va urgenta trei proiecte.

Unul dintre ele presupune ca limita polițelor de asigurare ale agențiilor să crească de cinci ori, iar altul impune deschiderea unui fond de garantare.

Dar cea mai dură măsură va fi înființarea unui cont în care turiștii să plătească rezervările și din care agenția să nu mai poată folosi banii pentru plata salariilor sau a altor cheltuieli.

Hotelierii au semnalat în repetate rânduri faptul că agențiile folosesc banii clienților nu doar pentru a le plăti vacanțele, ci pentru a achita cu aceşti bani, în perioada cuprinsă între plată și concediul efectiv, salarii, utilități sau alte cheltuieli.

Din acest motiv, în cazul unui colaps, cum se întâmplă cu Genius Travel, banii plătiți de turiști s-au evaporat fără ca vacanțele să le fie plătite.

Mai mult, șefii agenției nu sunt de găsit și nimeni nu știe ce s-a întâmplat.

Agenția Genius Travel a anunțat clienții, printr-un email, că nu vor mai pleca în vacanțe, pentru că intră în faliment, iar apoi le-a trimis un alt mesaj, în care susținea că problemele s-au rezolvat.

La câteva zile, însă, firma a trimis un alt email în care susținea din nou că intră în insolvență și nu mai poate plăti vacanțele turiștilor.

comments

comments




Leave a Reply

avatar