full screen background image

În judeţul Suceava, începe procesul de contractare a serviciilor medico-farmaceutice pe toate domeniile de asistenţă medicală

Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava va desfăşura, în luna iulie, procesul de contractare a serviciilor medico-farmaceutice pe toate domeniile de asistenţă medicală a anunţat, marţi, şeful instituţiei, Cristi Bleorţu.

Pentru luna iulie, instituţia a încheiat acte adiţionale la contractele de furnizare de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale cu furnizorii care se aflau în contract cu CAS Suceava.

Activitatea desfăşurată de furnizorii de servicii medico-farmaceutice este reglementată de noua legislaţie, care intră în vigoare de la data de 1 iulie 2016.

În vederea încheierii contractelor pentru anul 2016, furnizorii trebuie să depună la CAS Suceava, în perioada 4-8 iulie, cererile, însoţite de documentele necesare.

Calendarul de contractare şi listele cu documentele pentru fiecare tip de asistenţă medico-farmaceutică sunt afişate la sediul CAS şi pe pagina de web a CAS Suceava: www.cassv.ro.

Documentele necesare încheierii contractelor, depuse în copie, sunt certificate pentru conformitate prin sintagma “conform cu originalul” şi prin semnătura reprezentantului legal, pe fiecare pagină; aceste documente se transmit şi în format electronic asumate prin semnătura electronică extinsă a reprezentantului legal al furnizorului.

Reprezentantul legal al furnizorului răspunde de realitatea şi exactitatea documentelor necesare încheierii contractelor.

Documentele solicitate în procesul de contractare sau în procesul de evaluare a furnizorului existente la nivelul casei de asigurări de sănătate nu vor mai fi depuse/transmise la încheierea contractelor, cu excepţia documentelor modificate sau cu perioadă de valabilitate expirată.

În luna iulie, CAS Suceava va organiza întâlniri de lucru cu reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică Suceava, Colegiului Judeţean al Medicilor, Asociaţia Medicilor de Familie, Colegiul Judeţean al Farmaciştilor şi conducerile spitalelelor din judeţ, în vederea finalizării procesului de contractare.

Bugetul total servicii medicale, dispozitive medicale şi medicamente, pentru anul 2016, este de 398.009.310 lei, mai mare cu 18,88% faţă de bugetul alocat la contractare pentru anul 2015:

– Medicamentele cu si fara contributie persoanala – 85.767.620 lei;
– Dispozitive medicale – 3.887.000 lei;
– Medicina de familie – 36.148.000 lei;
– Medici specialisti din ambulatoriul de specialitate – 19.956.000 lei;
– Medici stomatologi – 1.334.000 lei;
– Asistenta medicala paraclinica (laboratoare, radiologie, CT si RMN) – 8.232.330 lei;
– Servicii medicale de recuperare – 2.018.000 lei;
– Spitale – 157.096.000 lei.

Depunerea şi înregistrarea cererilor de contractare şi a documentelor necesare se va face între 4 şi 8 iulie, la Secretariatul CAS Suceava, cam.19 (după verificarea dosarului de responsabilul din Serviciul Contractari).

Afişarea listei cu dosarele respinse la contractare se va face pe 12 iulie, la sediul CAS Suceava şi pe website-ul CAS Suceava: www.cassv.ro

Depunerea contestaţiilor pentru dosare respinse la contractare se poate face, pe 13 iulie, la Secretariatul CAS Suceava, iar afişarea rezultatelor privind soluţionarea contestaţiilor pentru dosare respinse la contractare va fi pe 15 iulie, la sediul CAS Suceava şi pe website-ul CAS Suceava: www.cassv.ro

Evaluarea furnizorilor de servicii medicale paraclinice si de recuperare, în vederea stabilirii punctajului, va avea loc în perioada 4 – 15 iulie.

Depunerea contestaţiilor pentru punctajele obţinute de furnizorilor de servicii medicale paraclinice şi de recuperare, în urma evaluării – 18 iulie, la Secretariatul CAS Suceava

Afişarea rezultatelor privind soluţionarea contestaţiilor pentru punctajele obţinute de furnizorilor de servicii medicale paraclinice şi recuperare, în urma evaluării – 19 iulie, la sediul CAS Suceava şi pe website-ul CAS Suceava: www.cassv.ro

Data limita de finalizare a procesului de contractare este 29 iulie 2016.

NOUTĂŢI LEGISLATIVE

Au fost revizuite pachetele de servicii precum şi condiţiile acordării serviciilor medicale / medicamentelor cu şi fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu / dispozitivelor medicale în concordanţă cu prevederile Hotărârii de Guvern nr. 161/2016

Pentru toți furnizorii de servicii aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate:
– s-a modificat termenul în care aceștia au obligația transmiterii în platforma informatică a asigurărilor de sănătate a serviciilor off-line, de la maximum 72 de ore de la momentul acordării serviciului, la 3 zile lucrătoare de la data acordării serviciului. La stabilirea acestui termen, nu se ia în calcul ziua acordării serviciului și acesta se împlinește în a 3-a zi lucrătoare de la această dată. Aceasta măsură are în vedere posibilitatea raportării serviciilor în afara sărbătorilor legale și a zilelor nelucrătoare;
– optimizarea informării asiguraților și a persoanelor beneficiare ale pachetului minimal cu privire la serviciile din pachetul de bază și din pachetul minimal de care beneficiază în sistemul de asigurări sociale de sănătate și tarifele aferente acestor servicii, decontate de casele de asigurări de sănătate. Informațiile privind pachetele de servicii medicale și tarifele corespunzătoare serviciilor medicale vor fi afișate de furnizori în formatul stabilit de Casa Națională de Asigurări de Sănătate și pus la dispoziția furnizorilor de casele de asigurări de sănătate cu care se află în relație contractuală;
– au fost revizuite unele sancțiuni aplicabile furnizorilor aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, coroborând nivelul sancțiunii cu gravitatea nerespectării de către aceștia a unor obligații (sancțiuni graduale, începând cu avertisment, precum și diminuarea procentelor aplicabile în cazul sancțiunilor, în cazul nerespectării obligației de a transmite în plarforma informatică a asigurărilor sociale de sănătate a prescripțiilor off-line în termen de 30 de zile calendaristice de la data prescrierii – pentru toate segmentele de asistență medicală la nivelul cărora se regăsesc medici prescriptori).

La nivelul farmaciilor – a fost modificată sancțiunea privind lipsa prezenței farmacistului în farmacie (se aplică sancțiuni graduale, cu informarea și a Colegiului Farmaciștilor din România)
Asistență medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitățile paraclinice:
– implementarea unui management al listelor de prioritate la nivelul asistenței medicale ambulatorii de specialitate pentru specialitățile paraclinice – în vederea optimizării transparenței în sistemul de asigurări sociale de sănătate;
– afișarea de către casa de asigurări de sănătate a criteriilor și punctajelor aferente pe baza cărora s-a stabilit valoarea de contract pentru furnizarea de servicii medicale paraclinice, într-un format pus la dispoziție de Casa Națională de Asigurări de Sănătate;

Asistență medicală spitalicească – implementarea unui management al listelor de prioritate pentru servicii programabile la nivelul asistenței medicale spitalicești – în vederea optimizării transparenței în sistemul de asigurări sociale de sănătate

În plus faţă de cele de mai sus, în proiectul de ordin se regăsesc următoarele elemente de noutate:
– valoarea minimă garantată a punctului “per capita” este de 4,3 lei, iar valoarea minimă garantată a unui punct pentru plata pe serviciu medical este de 2,0 lei (anterior: 4 lei – valoarea minimă garantată a punctului “per capita” şi 1,9 lei – valoarea minimă garantată a unui punct pentru plata pe serviciu medical)

În asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţi clinice: valoarea minim garantată a unui punct pentru plata pe serviciu medical este de 2,0 lei (anterior: 1,8 lei.

comments

comments




Leave a Reply

avatar