full screen background image

Concediu suplimentar de 5 zile pentru suprasolicitare neuropsihică prin lucrul prelungit cu calculatorul

Angajaţii Direcţiei Generale a Domeniului Public a Primăriei municipiului Suceava ar putea beneficia de un supliment la concediul de odihnă.

Solicitarea vine chiar din partea acestei Direcţii, un proiect de hotărâre care va fi dezbătut în Consiliul Local prevăzând acordarea a unui concediu de odihnă suplimentar  de 5 zile.

Demersul este motivat prin aceea că personalul din cadrul Direcţiei Generale a Domeniului Public îşi desfăşoară activitatea în condiţii vătămătoare, cererea fiind însoţită de un buletin de expertizare a locurilor de muncă şi de altul de determinare a nivelului de zgomot, emise de Direcţia de Sănătate Publică Suceava.
„Acordarea concediului de odihnă suplimentar de 5 zile este motivată de faptul că personalul din cadrul acestei Direcţii îşi desfăşoară activitatea în condiţii vătămătoare, determinate de expunere la cumul de noxe, agenţi bacterieni şi micotici, agenţi biologici, substanţe chimice, suprasolicitare osteo-musculo-articulară şi suprasolicitare neuropsihică prin lucrul prelungit cu calculatorul”, se arată în expunerea de motive la proiectul de hotărâre, semnat de primarul Ion Lungu, iniţiatorul acestuia.

În conformitate cu HG nr. 250/1992 privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor din administraţia publică, din regiile autonome şi din unităţi bugetare, care prestează munci periculoase sau vătămătoare, au dreptul, în fiecare an, calendaristic, la un concediu de odihnă suplimentar cu o durată cuprinsă între 3-10 zile lucrătoare.

Personalul contractual al Direcţiei Generale a Domeniului Public, al cărui angajator este primarul municipiului Suceava, munceşte la întreţinerea spaţiilor verzi, aleilor din parcuri, aleilor pietonale, parcărilor, esplanadalor şi locurilor de joacă; fântânilor arteziene; producerea materialului floricol în sera din dotare, precum şi la deszăpezirea aleilor din parcurile, parcările şi esplanadelor aflate în administrare.

Printre altele, aceştia se ocupă cu gestionarea câinilor fără stăpân; administrarea cimitirului „Pacea” de pe Dealul Cetăţii; administrarea Stadionului Areni şi Patinoarulului artificial; confecţionarea mobilierului urban; întreţinerea şi repararea mijloacelor şi utilajelor de transport aflate în exploatarea Direcţiei; depozitarea şi gestionarea autovehiculelor abandonate pe domeniul public al municipiului Suceava, dar şi cu amenajarea secţiilor de votare.

comments

comments




Leave a Reply

avatar