full screen background image

16 martie – “Talent, perseverență și metodă”

doza bun     Semestrul al doilea de școală își urmează cursul. Cu materie multă de predat și de învățat. Iar cheful celor mici pentru a învăța, este la fel de schimbător ca și primăvara aceasta.

Uneori ne dorim să-i ajutăm mai mult pe elevii familiei, fie că sunt mari sau mici. Să-i ajutăm chiar și în ciuda refuzului lor politicos, ce ia în considerare că avem multe altele mai importante de făcut, decât să-i ajutăm pe ei în vreun fel să se descurce mai bine cu pregătirea pentru școală.

Și, totuși, există părinți care își doresc cu tot dinadinsul să-i ajute și rezistă îndemnurilor politicoase de a-și face treburile lor și a nu sta cu ochii pe elevii familiei. Pentru aceia m-am gândit, astăzi, să prezint câteva trucuri, ce ar putea să funcționeze în cazul studioșilor, indiferent de nivelul de învățământ la care s-ar afla. Trucuri pe care le-am aflat citind sau chiar experimentând, de-a lungul timpului.

Primul ar fi legat de faptul că cel ce învață ar trebui să știe că e mai eficient să înveți zilnic câte puțin, decât ore întregi într-o singură zi, înainte de un test. Pentru că, atunci când încercăm să asimilăm o cantitate mare de informații, activăm memoria de scurtă durată. Foarte puternică, dar scurtă, cum spuneam. Iar dacă învățarea zilnică se face după un program, zilnic, la aproximativ aceeași oră și în același loc, antrenăm creierul să fie pregătit, iar asimilarea informațiilor va fi mai rapidă.

Mi-a plăcut una din metodele despre care am citit, ce ar putea ajuta la o învățare mai temeinică: să înveți ca și cum ai avea de învățat, apoi, la rândul tău, pe altcineva. Există studii care au demonstrat că cei evaluați, ce s-au pregătit astfel, au obținut rezultate mult mai bune. Explicația? Creierul a structurat, se pare, diferit materia. Astfel, îi poți cere copilului să îți explice ție ceea ce a învățat.

Mai sunt și alte lucruri demne de luat în seamă, pe care însă vi le-am mai spus și doar le enumăr astăzi, spre reamintire: stabilirea obiectivelor înainte de învățare, îndepărtarea oricărui gadget ce ar putea să distragă atenția dublând timpul petrecut în acest scop, precum și testarea cunoștințelor imediat după finalizarea învățării, pentru a vedea unde mai trebuie insistat.

Care va să zică, o învățare mai ușoară este influențată nu numai de inteligență, talent și peseverență. Metodele folosite contează la fel de mult. Poate veți ține cont și de cele amintite astăzi, pentru a vă ușura bunele intenții de a-i ajuta pe elevii familiei. O doză zilnică de educație poate fi și ea de ajutor.

0:00

comments

comments