full screen background image

Peste 12.000 de suceveni trebuie să intre în posesia cardurilor de sănătate

Viva News cas     12.300 de suceveni trebuie să intre în posesia cardurilor naţionale de sănătate.

Din cele 439.488 de carduri tiprite pentru persoanele asigurate din județ, până la sfârșitul anului trecut au fost returnate de către operatorul de servicii poştale 21.718 carduri, care nu au putut fi înmânate beneficiarilor.

Șeful Casei de Asigurări, Cristi Bleorţu, a precizat, joi, într-o conferinţă de presă, că au mai fost distribuite 9.317 carduri naţionale persoanelor asigurate care le-au solicitat.

0:00

Puteţi citi, mai jos, toate materialele prezentate de Cristi Bleorţu:

CARDUL NATIONAL DE SANATATE

Din cele 439.488 de carduri nationale tiparite pentru persoanele asigurate din judetul Suceava, pana la finele anului 2015 au fost returnate de către operatorul de servicii poştale institutiei noastre un numar de 21.718 carduri nationale, care nu au putut fi inmanate beneficiarilor.

Din cele 21.718 carduri nationale returnate de operatorul postal la sediul CAS Suceava, in perioada 9 ianuarie – 31 decembrie 2015 institutia noastra a distribuit 9.317 carduri nationale persoanelor asigurate care le-au solicitat.
In perioada 01 mai – 31 decembrie 2015 au fost eliberate 4.253 adeverinte de inlocuire a cardului national, pentru asiguratii care au pierdut/deteriorat cardul si 1.872 adeverinte inlocuitoare pentru asiguratii care refuză în mod expres, din motive religioase sau de conştiinţă acest card. De asemenea, in acelasi interval institutia noastra a eliberat 8.638 adeverinte care atesta calitatea de asigurat pentru cei care nu au primit cardul national.

CARDUL EUROPEAN SI FORMULARE EUROPENE

În conformitate cu Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, începând cu 01.01.2007, persoanele asigurate în sistemul asigurărilor sociale de sănătate din România pot beneficia, în situaţia deplasării pentru şedere temporară într-un stat membru al Uniunii Europene, de cardul european de asigurări sociale de sănătate, in anul 2015 fiind eliberate 6.271 carduri europene.

În anul 2015, prin aplicarea Regulamentelor Uniunii Europene CEE nr. 1408/71 şi nr. 574/72, CAS Suceava a eliberat, la solicitarea asiguraţilor sau a instituţiilor competente din ţările Uniunii Europene, un număr de 1.786 formulare europene.
In cazul decontarii serviciilor medicale obtinute in statele UE de catre asiguratii romani beneficiari de card european (sau Certificat provizoriu de inlocuire pentru Cardul European) sau de formulare europene (E 106, E 121 si E 112), in anul 2015, CAS Suceava a decontat 953 solicitari. Suma decontata de CAS Suceava pentru servicii medicale de care au beneficiat asiguratii romani in statele UE (cele mai multe in Austria, Belgia, Franta, Germania, Olanda, Polonia, Grecia, Marea Britanie, Portugalia, Suedia, Italia), conform acestor solicitari, a fost de 7.223.591,35 lei.
În anul 2015 CAS Suceava a eliberat 12 formulare E 112 (S2), prin care pacientii pot efectua tratament in strainatate, acestia adresandu-se unor unităţi sanitare din Italia si Germania.

BUGET SI PLATI AN 2015

În anul 2015, bugetul alocat sistemului de asigurări sociale de sănătate în judeţul Suceava, pentru acordarea serviciilor medicale şi farmaceutice de catre furnizorii aflati in relatie contractuala cu CAS Suceava a fost de 420.823.510 lei, in crestere cu 8,2% comparativ cu cel alocat în anul 2014, în valoare de 388.871.730 lei.
Bugetul alocat medicamentelor in anul 2015 a fost de 112.247.000 lei si a permis Casei de Asigurări de Sănătate Suceava să asigure eliberarea continuă, pe tot parcursul anului, a medicamentelor compensate si gratuite prin cele 144 unităţi farmaceutice din judeţ cu care avem încheiate contracte.

Bugetul alocat spitalelor a fost in anul 2015 in valoare de 168.649.000 lei, mai mare cu 5,6 % fata de cel din anul 2014, in valoare de 159.613.960 lei, a permis acordarea asistenţei medicale spitalicesti pe tot parcursul anului. Din bugetul destinat asistentei medicale spitalicesti suma de 5.688.000 lei a fost alocata pentru acordarea majorarii cu 25% a salariilor personalului din sistemul public sanitar in ultimul trimestru al anului.

Fondul alocat dispozitivelor medicale in anul 2015 a fost de 4.295.700 lei, comparativ cu cel alocat anul 2014, a permis institutiei noastre, sa elibereze asiguratilor un numar de 7.199 decizii pentru obtinerea dispozitivelor medicale. Decizii au fost emise si pentru persoanele asigurate aflate pe listele de asteptare din ultimele 5 luni ale anului 2014 si primele 2 luni ale anului 2015. CAS Suceava elibereaza permanent, fără a fi înscrise pe lista de aşteptare, decizii pentru sistemele stomice, dispozitivele pentru incontinenţă urinară, cristalinele artificiale, echipamentele pentru oxigenoterapie şi toate tipurile de dispozitive pentru copii.

CAS Suceava a încheiat în anul 2015 cu furnizorii de servicii medico-farmaceutice un număr de 863 contracte, pe tipuri de furnizori fiind repartizate astfel:
– Medicina primară – 286 (cu 291 medici in contract)
– Ambulatoriu de specialitate clinic – 106 (cu 293 medici in contract)
– Ambulatoriu de specialitate paraclinic – 27
– Ambulatoriu de specialitate de recuperare – 15
– Asistenta medicala dentara – 49 (cu 58 medici in contract)
– Îngrijiri la domiciliu – 5
– Asistenţă medicală spitalicească – 14
– Furnizori de medicamente (farmacii) – 144
– Furnizori de dispozitive medicale – 67

Programe Nationale de Sanatate:
– pentru Programe derulate prin unităţile spitaliceşti – 4
– pentru Programul de diabet zaharat (determinarea hemoglobinei glicozilate)- 4
– pentru programele derulate prin farmacii cu circuit deschis  – 139
– pentru servicii medicale de dializa – 3

Referitor la plăţile efectuate de CAS Suceava, pentru serviciile prestate/medicamentele eliberate către asiguraţi, în baza actelor aditionale/contractelor  încheiate de CAS Suceava cu furnizorii de servicii medico-farmaceutice, s-a achitat în anul 2014 suma de 411.932.630,68 lei, din care, pe tipuri de asistenta medicala, platile efectuate au fost urmatoarele:

Pentru medicamente cu si fără contributie personală  in anul 2015 s-au efectuat plăţi în sumă totală de 112.992.220,42 lei. Valoarea medicamentelor eliberate în regim gratuit şi compensat în anul 2015, pe asigurat, este de 213,19 lei. Acest subcapitol reprezinta 27,43 % din totalul serviciilor medicale decontate.

Pentru medicamente pentru boli cronice utilizate in programe de sănătate s-au efectuat plăţi în sumă de 34.595.692,25 lei, reprezentând 8,40% din totalul serviciilor medicale decontate. S-au achitat medicamente eliberate in cadrul urmatoarelor programe de sănătate:
– Tratamentul bolnavilor pentru boli rare, în sumă de 250 mii lei;
– Tratamentul bolnavilor cu diabet zaharat, în sumă de 19,3 milioane lei;
– Tratamentul starii posttransplant, în sumă de 1,25 milioane lei;
– Tratamentul bolnavilor cu afectiuni oncologice, în sumă de 12,6 milioane lei;
– Tratamentul bolnavilor cu hemofilie si talasemie, în sumă de 1,2 milioane lei;
– Tratamentul bolnavilor cu afectiuni endocrine, în sumă de 17 mii lei.

Pentru materiale sanitare specifice utilizate in programele nationale cu scop curativ s-au efectuat plăţi în sumă de 3.028.736,47 lei, reprezentând 0,74% din totalul serviciilor medicale decontate. S-au achitat medicamente eliberate in cadrul urmatoarelor programe de sănătate:
– Tratamentul bolnavilor cu diabet zaharat, în sumă de2,8 milioane lei;
– Tratamentul bolnavilor cu diabet zaharat pompe de insulină si materiale consumabile, în sumă de 7,7 mii lei;
– Tratamentul bolnavilor cu afectiuni ortopedice, în sumă de 183,7 mii lei;
– Tratamentul bolnavilor cu afectiuni cardiovasculare, în sumă de 27 mii lei.

Pentru servicii medicale de hemodializă si dializă peritoneală s-au efectuat plăti în sumă de 15.315.960 lei reprezentînd 9,04% din totalul serviciilor medicale decontate.
Pentru dispozitive si echipamente medicale s-au efectuat plăti în sumă de 3.572.370 lei reprezentând 0,87% din totalul serviciilor medicale decontate.

Pentru serviciile medicale acordate de medicii de familie s-au înregistrat plăti în sumă de 38.593.268,44 lei, reprezentind 9,37% din totalul serviciilor medicale decontate. În anul 2015, furnizorii de asistenţă medicală primară au realizat un număr de 4.748.101 puncte per capita şi 8.697.777 puncte per serviciu. Numărul de asigurati înregistrati la 31.12.2015 este de 471.982 persoane si numărul de beneficiari ai pachetului minimal este de 86.214 persoane.

Pentru serviciile medicale acordate de medicii specialisti din ambulatoriul de specialitate s-au înregistrat plăti în sumă de 18.176.664,34 lei reprezentind 4,41 % din totalul serviciilor medicale decontate. În anul 2015 s-au acordat un număr total de 475.463 consultatii, din care un număr de 136.546 îl reprezintă serviciile medicale, dintre acestea 9.444 fiind servicii conexe.

Pentru asistenţă medicală stomatologică s-au efectuat plăţi în sumă de 1.577.000 lei pentru 17.279 servicii medicale stomatologice, din care 24 urgenţe. Acest subcapitol reprezinta 0,38 % din totalul serviciilor medicale decontate.

Pentru servicii medicale paraclinice acordate asiguratilor (analize de laborator, radiografii, CT, RMN) s-au înregistrat plăti în sumă de 9.288.979 lei reprezentînd 2,25 % din totalul serviciilor medicale decontate. S-au efectuat un număr de 580.990 investigatii de specialitate dintre care, 443.700 investigatii paraclinice recomandate de medicii de familie şi 137.299 investigatii paraclinice recomandate de medicii din ambulatoriu de specialitate.

Pentru serviciile medicale de recuperare – reabilitare s-au înregistrat plăti în sumă de 2.354.541,80 lei reprezentînd  0,57% din totalul serviciilor medicale decontate.
Pentru serviciile medicale spitalicesti s-au înregistrat plăti în sumă de  164.855.718,80 lei reprezentînd  40,02 % din totalul serviciilor medicale decontate.
In anul 2015 s-au înregistrat un număr de  91.844  bolnavi externati. Dintre acestia un numar de  87.110 bolnavi au fost internati pentru afectiuni acute pe spitalizare continua. Din spitalele de cronici şi sectii (compartimente de cronice din cadrul spitalelor) s-au externat un numar de 4.734 bolnavi şi au fost realizate un numar de 119.981 zile de spitalizare. Spitalele au efectuat in anul precedent si un numar de 31.348 servicii spitalicesti validate ca spitalizari de zi.

Pentru îngrijiri medicale la domiciliu s-au înregistrat plăti în sumă de 357.888 lei reprezentând 0,09% din totalul serviciilor medicale decontate.

Pentru servicii medicale acordate asiguratilor romani in state membre UE s-au înregistrat plăti în sumă de 7.223.591,35 lei, reprezentând 1,75% din totalul serviciilor medicale decontate.

ACTIVITATEA DE CONTROL

Activitatea de control s-a desfăşurat  în baza unui Planului de control pe anul 2015 avizat de către Directia Generala Monitorizare, Control si Antifrauda a C.N.A.S. Bucureşti  si aprobat de către Preşedintele Director General  al C.A.S. Suceava.
În anul 2015 au fost efectuate un numar de 243 actiuni de control la furnizorii in contract cu CAS Suceava si 3 actiuni de control la persoane juridice ai caror angajati au beneficiat de concedii medicale.
In urma verificarilor s-au aplicat 347 sanctiuni contractuale, contravaloarea
acestor sanctiuni fiind in suma totala de 693.598,19 lei.

Pe tipuri de furnizori de servicii medico-farmaceutice situatia controalelor efectuate se prezinta astfel:

Medici de familie

In anul 2015 s-au efectuat 98 actiuni de control, din care 87 controale tematice si 11 controale operative la medicii de familie, fiind dispuse urmatoarele masuri:
– 10 medici de familie au fost sanctionati cu diminuare cu 5% a valorii per capita pentru nerespectarea programului de lucru prevazut prin contract cu CAS Suceava, in valoare de 2.919,44 lei;
– pentru 71 medici de familie s-au dispus masuri de recuperare a contravalorii retetelor prescrise fara respectarea protocoalelor de prescriere a medicamentelor, in valoare de 182.416,71 lei;
– 2 medici sanctionati cu “avertisment” pentru necompletarea corecta si la zi a formularelor utilizate in sistemul de asigurari de sanatate;
– in cazul a 14 medici de familie s-au dispus masuri de recuperare a sumei reprezentand servicii neefectuate, in suma de 3.307,02 lei;
– pentru 21 medici de familie s-a dispus masura de recuperare a retetelor medicale duble prescrise in aceeasi luna, in valoare de 7.308,13 lei;
– de la 5 medici de familie s-a recuperat contravaloarea de 40% din pretul medicamentelor de care au beneficiat pensionarii cu venituri numai din pensii mai mici de 700 lei pe lună, in anul 2012, pentru care medicii nu detineau la fisa declaratia pacientului ca realizeaza venituri doar din pensii mai mici de 700 lei/luna, in valoare de 1.703,45 lei;
– in anul 2015 s-a constatat in cadrul actiunilor de control ca un numar de 24 persoane asigurate au beneficiat de retete compensate 90% din pretul de referinta, ca urmare a incadrarii acestora in categoria „pensionari cu venituri numai din pensii mai mici de 700 lei pe lună”, desi conform bazei de date de la Finante acestia aveau si alte venituri impozabile nu doar venituri din pensie. In aceste situatii Compartimentul Juridic a transmis notificari asiguratilor pentru recuperarea contravalorii de 40% din pretul medicamentelor de care au beneficiat nejustificat, in valoare de 4.883,72 lei;
– in cazul a 12 medici de familie s-a aplicat sanctiunea de diminuare cu 10% a  valorii lunare “per capita” pentru emiterea retetelor medicale prescrise off-line, in valoare de 12.418,44 lei. Conform reglementarilor legale, medici au obligatia sa utilizeze prescriptia medicala electronica on-line si in situatii justificate prescriptia medicala electronica off-line. In cazul prescrierii off-line, medicii au obligatia sa introduca in sistemul informatic toate prescriptiile off-line in 30 de zile de la data prescrierii;
– in cazul a 25 medici de familie s-a aplicat masura de recuperare contravaloare retete off-line in suma de 9.844,25 lei;
– in cazul a 16 medici de familie s-au aplicat masuri de recuperare a sumei reprezentand servicii medicale neefectuate, dispunandu-se si masura de diminuare cu 10 % a valorii lunare “per capita”, in valoare de 20.566,02 lei;
– in cadrul unui control operativ s-au verificat prescriptiile medicale ce cuprind medicamente compensate cu 90% din pretul de referinta, eliberate in anul 2014 pensionarilor care au realizat venituri din pensii de peste 700 lei si au fost identificate prescriptii medicale emise fara respectarea prevederilor legale la un numar de 136 medici de familie aflati in contract cu CAS, suma imputata acestora fiind in valoare de 37.785,40 lei; s-au identificat 160 de asigurati care au cuantumul pensiei mai mare de 700 lei si care au dat declaratie pe propria raspundere ca realizeaza venituri numai din pensii sub 700 lei, suma imputata pensionarilor, reprezintand diferenta dintre procentul de compensare 90% si procentul de compensare 50% din pretul de referinta a medicamentelor, fiind in valoare de 21.035,96 lei.
– in urma unor controale operative s-au imputat de la 2 medici contravaloarea medicamentelor prescrise pe programe de sanatate fara respectarea prevederilor legale –programul de boli rare- mucoviscidoza si programul de oncologie, in  valoare de 2.932,19 lei;
– in urma unui control operativ s-a dispus recuperare de la 81 medici a contravalorii retetelor duble prescrise in aceeasi luna pe categoria de asigurat “Pensionar 0-700” aferenta perioadei octombrie 2012- august 2015 in valoare de 25.959,48 lei;

Ambulatoriul de specialitate clinic

In anul 2015 s-au efectuat 36 actiuni de control la medicii din ambulatoriul
de specialitate, din care 32 actiuni de control tematic si 4 actiuni de control operativ, fiind dispuse urmatoarele masuri:
– 3 medici au primit sanctiuni cu diminuare de 5% a valorii minim garantate a
punctului, in valoare de 1.442,27 lei, din care 2 medici au fost sanctionati si cu diminuare de 10% a valorii minim garantate a punctului, in valoare de 707,90 lei, pentru nerespectarea programului de lucru prevazut prin contract cu CAS Suceava;
– in cazul a 11 medici specialisti s-au aplicat masuri de recuperare sume
reprezentand contravaloarea retetelor medicale prescrise off-line in valoare de 2.377,49 lei;
– 1 medic a fost sanctionat cu “avertisment” pentru necompletarea corecta si la zi a formularelor utilizate in sistemul de asigurari de sanatate;
– in cazul a 8 medici specialisti s-a dispus masura recuperarii contravalorii serviciilor medicale nejustificate, in valoare de 8.318,31 lei;
– pentru 5 medici s-a dispus masura de recuperare a contravalorii retetelor prescrise fara respectarea protocoalelor de prescriere a medicamentelor, in valoare de 1.062,28 lei;
– pentru 1 medic s-a dispus recuperarea contravalorii dispozitivelor medicale recomandate fara respectarea prevederilor legale in vigoare, in suma de 581,46 lei;
– in cazul unui medic specialist s-a dispus masura de reziliere a contractului incheiat cu CAS Suceava, datorita lipsei repetate de la program.

Ambulatoriul de specialitate paraclinic (laboratoare de analize, radiologie, imagistica medicala);

In anul 2015 s-au efectuat 16 actiuni de control la acest tip de furnizori, din care 9 controale tematice si 7 controale operative, masurile dispuse fiind urmatoarele:
– in cazul unui furnizor s-a dispus masura de recuperare sume incasate necuvenit in valoare de 72.603,78 lei;
– 4 furnizori au fost avertizati pentru nerespectare clauze contractuale;
– in cazul a 2 furnizori s-au dispus masuri de recuperare sume datorita erorilor de raportare servicii in valoare de 45.555,79 lei;
– in cazul unui furnizor s-a dispus masura de reziliere a contractului incheiat cu CAS Suceava, datorita lipsei de la program a personalului medical superior.

Ambulatoriul de specialitate stomatologie

In anul 2015 s-au efectuat 12 actiuni de control tematic, masurile dispuse fiind urmatoarele:
– in cazul a 3 medici specialisti dentisti s-au dispus masuri de diminuare cu 5% a valorii de contract aferente lunii in care s-a efectuat constatarea, pentru nerespectarea programului de lucru, in valoare de 572,40 lei;
– pentru 2 medici dentisti s-a dispus masura de recuperare servicii medicale eronat raportate in valoare de 2.503,41 lei, precum si masura de diminuare cu 10% a valorii de contract aferente lunii in care s-a efectuat constatarea pentru servicii medicale eronat raportate in valoare de 3.559,56 lei.

Asistenta medicala spitaliceasca

In anul 2015 s-au efectuat 16 actiuni de control la spitale, din care 3 controale tematice si 13 controale operative, masurile dispuse fiind urmatoarele:
– 3 spitale au fost atentionate referitor la respectarea clauzelor contractuale;
– 6 masuri de recuperare contravaloare retete emise incorect/medicamente expirate/incorect raportate in suma de 684,02 lei;
– 3 spitale au fost sanctionate cu diminuare de 3 % din valoarea lunara de contract pentru raportarea eronata a consumului de medicamente, in valoare de 96.376,01 lei;
– 2 spitale au fost sanctionate cu restituirea unor sume nejustificate in valoare de 11.493,30 lei;
– 4 spitale au fost sanctionate cu diminuare de 1% din valoarea lunara de contract,  in valoare de 889,95 lei pentru nerespectarea clauzelor contractuale, respectiv nerespectarea programului de lucru de catre medicii angajati.

Ingrijiri medicale la domiciliu

In anul 2015 s-au efectuat 5 actiuni de control, din care 3 controale tematice si 2 controale operative, masurile dispuse fiind urmatoarele:
– 1 masura de ,,avertisment” pentru nerespectarea programului de lucru declarat in contractul cu CAS Suceava;
– 1 masura diminuare 10% din valoarea realizata lunar, in suma de 122,10 lei, pentru nerespectarea programului de lucru;
– 1 masura de ,,avertisment” pentru necompletare formulare utilizate in sistemul asigurarilor sociale de sanatate;
– 1 masura recuperare sume eronat raportate in valoare de 1.121,21 lei;
– in cazul unui furnizor s-a dispus masura de reziliere a contractului incheiat cu CAS Suceava, datorita lipsei documentelor justificative obligatorii, respectiv planul de ingrijiri al pacientilor, in conformitate cu recomandarile medicale.

In cadrul unui control operativ s-au verificat şi analizat situaţiile în care asiguraţii, în cursul anului 2014, au beneficiat de servicii medicale de îngrijiri la domiciliu sau servicii medicale de reabilitare, în perioadele în care aceştia figurau internaţi la data acordării serviciilor medicale. Masurile luate au fost:
– Recuperarea de la 3 furnizori de îngrijiri medicale la domiciliu a contravalorii
serviciilor medicale raportate ca efectuate pentru pacienţii care figurează internaţi la momentul acordării acestora, în sumă de 2.442,27 lei;
– Recuperarea de la 13 furnizori de servicii medicale de reabilitare a contravalorii
serviciilor medicale raportate ca efectuate pentru pacienţii care figurează internaţi la momentul acordării acestora, în sumă de 20.772,58 lei;
– pentru 1 furnizor de servicii medicale de recuperare reabilitare s-a dispus masura de recuperare servicii medicale eronat raportate in valoare de 139,91 lei, precum si masura de diminuare cu 10% a contravalorii serviciilor de reabilitare medicală aferente lunii in care s-a efectuat constatarea pentru servicii medicale eronat raportate in valoare de 1.578,82 lei.

Asistenta medicala de recuperare-reabilitare

In anul 2015 s-au efectuat 3 actiuni de control tematic, masurile dispuse fiind urmatoarele:
– 1 furnizor a fost sanctionat cu masura de restituire a unor sume nejustificate, in valoare de 2.364,15 lei;
– 1 furnizor a fost sanctionat cu masura de diminuare cu 5% din valoarea de contract, in valoare de 317,2 lei, pentru nerespectarea programului de lucru;
– 1 furnizor a fost sanctionat cu masura de restituire a contravalorii prescriptiilor medicale emise off-line, in valoare de 55,71 lei;
– 1 furnizor a fost sanctionat cu ,,avertisment” pentru necompletarea corecta si la zi a formularelor utilizate in sistemul asigurarilor sociale de sanatate.

Furnizori de medicamente

In anul 2015 s-au efectuat 53 actiuni de control, din care 45 controale tematice si 8 controale operative, masurile dispuse fiind urmatoarele:

– 6 farmacii sanctionate cu ,,avertisment”, 4 farmacii sanctionate cu diminuarea de 5 % a sumei cuvenite in luna in care s-a inregistrat abaterea, in valoare de 3.976,24 lei si 3 farmacii sanctionate cu diminuarea de 16% a sumei cuvenite in luna in care s-a inregistrat abaterea, in valoare de 2.454 lei, pentru nerespectarea programului de lucru declarat la CAS Suceava;
– 20 farmacii sanctionate cu masura de recuperare a contravalorii retetelor medicale ale caror date au fost introduse eronat in SIUI, in valoare de 8.842,98 lei;
– 5 farmacii au fost sanctionate cu ,,avertisment” pentru nedetinere documente justificative privind intrarile si iesirile de medicamente;
– 7 farmacii sanctionate cu masura de recuperare a contravalorii retetelor medicale emise fara verificarea datelor continute in formular, in valoare de 4.728,55 lei;
– 1 farmacie a fost sanctionata cu ,,avertisment” pentru neafisarea programului de lucru declarat la CAS;
– 1 farmacie a fost sanctionata cu ,,avertisment” pentru lipsa acordului in scris al asiguratului pe componeta eliberare;
– 5 farmacii au fost sanctionate cu masura de recuperare a contravalorii retetelor medicale eliberate incorect, in valoare de 50.287,92 lei;
– 1 farmacie a fost sanctionata cu ,,avertisment” pentru condica de sugestii si reclamatii nesemnata si nestampilata de CAS Suceava;
– in cazul unui furnizor s-a dispus masura de reziliere a contractului incheiat cu CAS Suceava, datorita nerespectarii clauzelor contractuale, respectiv furnizorul a vandut dreptul de proprietate si de folosinta asupra fondului de comert fara sa anunte CAS si fara sa solicite suspendarea contractului.

Furnizori de dispozitive medicale

In anul 2015 s-au efectuat 3 actiuni de control, din care 2 controale tematice si 1 control operativ, masurile dispuse fiind urmatoarele:
– de la 1 furnizor s-au recuperate sume necuvenite in valoare de 193,82 lei;
– in cazul unui furnizor s-a dispus masura de reziliere a contractului incheiat cu CAS Suceava, datorita lipsei documentelor justificative pentru dispozitivele eliberate asiguratilor si solicitate la decontare casei de asigurari.

In cazul furnizorilor care deruleaza programe nationale de sanatate s-a efectuat 1 control operativ in urma caruia s-a recuperat contravaloarea materilelor sanitare expirate in valoare de 7.157,06 lei.

comments

comments