full screen background image

Campanie de informare şi de promovare a conceptului de îmbătrânire activă – “Fii activ la orice vârstă!”

viva cafe aj     Agenţia de Ocupare a Forţelor de Muncă (AJOFM) Suceava implementează, în acestă perioadă, o campanie de informare şi de promovare a conceptului de îmbătrânire activă, intitulată “Fii activ la orice vârstă!”

Directorul executiv al AJOFM Suceava, Mirela Adomnicăi, a spus, astăzi, că prin acest proiect se propune conştientizarea conceptului de îmbătrânire activă, atât în rândul şomerilor, cu vârsta peste 55 de ani, cât şi în rândul angajatorilor.

0:00

Şefa AJOFM Suceava a mai spus că este posibil ca firmele care vor angaja şomeri în vârstă de peste 55 de ani să primească, din partea statului, o subvenţie de 500 de lei pe lună, timp de un an.

Mai mult, în sprijinul acestor persoane vulnerabile, AJOFM va organiza anul viitor o Bursă a Locurilor de Muncă, la care angajatorii să vină cu job-uri personalizate categoriei de vârstă.

Grupul ţintă al proiectului îl reprezintă 43 de instituţii ale Serviciului Public de Ocupare din România.

Durata proiectului este de 18 luni, iar valoarea asistenţei financiare nerambursabile este de 9.973.843,43 lei.

Pentru atingerea obiectivului menţionat se derulează o amplă campanie de informare organizată pe mai multe componente: online, PR, evenimente şi publicitate, urmărind strategiile specifice elaborate în acest sens, va fi promovată în rândul angajatorilor inserţia / reinserţia pe piaţa muncii a persoanelor peste 55 de ani, inclusiv din mediul rural, vor fi create materiale de tipul „cum să”, necesare dezvoltării serviciilor de tip self-service.

În primele luni de implementare au fost realizate 3 rapoarte de cercetare:

– „Perspective   antropologice   asupra   problematicii   ocupării   persoanelor   vârstnice”,

– „Opinii  ale  angajatorilor  despre  relaţia  cu  SPO  şi  despre  şomerii  de  peste  55  de  ani”,

– „Percepţii,   atitudini  şi  aşteptări  ale  persoanelor  de  peste  55  de  ani”.

Scopul acestora a fost de a identifica, în cazul persoanelor peste 55 de ani, cauzele socio-culturale care determină dificultăţile de integrare pe piaţa muncii, iar în cazul angajatorilor, tipurile de comportament de recrutare aplicate persoanelor din categoria de vârstă menţionată.

comments

comments