full screen background image

Comisarul șef Constantin Alistar, adjunctul comandantului Poliției Rădăuți: “Sistemul de încasare a amenzilor este un pic permisiv la noi sau neputincios!”

viva cafe radauti ali     Comisarul șef Constantin Alistar, adjunctul comandantului Poliției Municipiului Rădăuți a prezentat, la VIVA FM, ultimul raport de activitate, întocmit pe o perioadă de nouă luni, respectiv 1 ianuarie – 30 septembrie.

Evaluarea se referă la activitatea poliției și vizează indicatorii profesionali care stau în atribuțiile tuturor lucrătorilor Poliției Municipale, plecând de la resursa umană, la planificarea activităților, la situația infracțională, dinamica accidentelor rutiere și eficiența activității lucrătorilor poliției.

În mare parte, obiectivele propuse spre realizare la începutul acestui an au fost duse la îndeplinire, astfel încât s-au înregistrat mai puține infracțiuni în zona de acoperire a Poliției Municipiului Rădăuți.

“Această evaluare s-a pliat și pe o serie de obiective pe care ni le-am propus noi, la început de an, să le realizăm, obiective rezultate tot din mișcările intervenite în situația criminalității. Aș evidenția doar unul dintre aceste obiective care era reducerea infracțiunilor de tâlhărie pe care l-am realizat, în sensul că, dacă în perioada similară a anului trecut am înregistrat zece asemenea infracțiuni, atât în municipiu cât și în zona rurală, anul acesta am redus acest număr la cinci. E o realizare, însemnând 50% proporție procentuală. În altă ordine de idei, ne-am propus să scadă infracțiunile de înșelăciune de orice fel, și îndeosebi cele care sunt săvârșite prin metoda “accidentul”. Am înregistrat și aici scăderi, și ca procent, de la 47 de fapte în 2014, s-au înregistrat 24 astfel de fapte în 2015, în perioada analizată.”

Comisarul șef Alistar a vorbit, la VIVA FM, și despre pașii cei mai importanți pe care Poliția Rădăuți îi parcurge în ceea ce privește prevenția și colaborarea cu locuitorii municipiului, în vederea prevenirii infracțiunilor și depistarea celor certaţi cu legea.

Poliția este organizată structural pe mai multe compartimente de muncă specifice.

Între acestea se află și un compartiment al Poliției de proximitate, cu polițiști care fac legătura între comunitate și celelalte structuri cu activități operative.

Ei desfășoară activități preventive în școli, în presă, la asociațiile de locatari, împart pliante informaționale.

Cu toate acestea există și la Rădăuți grupări de infractori minori, autori de fapte de furt.

“Știe și populația municipiului că avem mai multe grupări din acestea. Unii se cunosc între ei, alții acționează în mod spontan, unii chiar și individual, dar câțiva s-au organizat pe fondul relației de prietenie sau de familie, sau că locuiesc într-un anumit cartier, și apare ca o grupare. Dacă vorbim la nivel de municipiu, infracțiunile pot fi chiar mai grave, în sensul că sustrag bunuri de valoare mai mare. Și prin prisma modului de pătrundere într-o anumită locație, cum se săvârșește acea efracție o apreciem ca fiind gravă. Sau dacă sunt în grup, de asemenea atrage această gravitate. Dar ceea ce se întâmplă în Rădăuți, noi încadrăm în mica criminalitate, unde se înregistrează fel de fel de furturi. De la scule din garaj, de la roată de rezervă din portbagajul mașinii, roțile sustrase de pe mașină și mașina lăsată pe cărămizi. Sustrag aceste bunuri care au oarece valoare, după care le valorifică la sume nesemnificative, doar pentru a avea, de azi pe mâine, câțiva lei de cheltuială.”

Poliția Rădăuți are un compartiment al Poliției Rutiere, care răspunde de situația operativă a întregii zone arondate Poliției Municipiului și care este o zonă destul de vastă.

Pe lângă cele 15 comune arondate direct și postul de poliție Dornești, compartimentul rutier mai răspunde de zona orașelor Cajvana, Solca și Milișăuți.
Tot ce se întâmplă în această arie a drumurilor rutiere trebuie să fie rezolvat de Poliția Rutieră Rădăuți.

Este cunoscut faptul că, la nivel de județ, în zona Rădăuți este cea mai întinsă rețea de drumuri și este destul de greu de controlat, cu atat mai mult cu cât la poliție există deficit de personal.

“Fenomenul infracțional sau accidentogen se înregistrează mai ales în zona rurală. Și atunci, noi am reorientat intervențiile cu oamenii puțini pe care îi avem, spre zonele rurale. Sunt foarte multe evenimente rutiere și abia-abia dacă reușim să ajungem la fața locului să facem constatările de rigoare, cercetările respective, după care să instrumentăm lucrările generate de acel accident rutier. Pentru că de regulă un eveniment rutier înglobează niște infracțiuni. O conducere fără permis, o conducere a unui autoturism neînmatriculat, stare de ebrietate, vătămare corporală chiar și a șoferului, deci implică instrumentarea unui dosar de cercetare penală, generează multă birocrație în final. Și asta face să ținem polițiștii mai degrabă la nevedere, decât la vedere.”

Înăsprirea legislației rutiere este soluția pentru a respecta regulile de circulație de către șoferii indisciplinați, este părerea comisarului șef Constantin Alistar, adjunctul comandantului poliției Minicipiului Rădăuți.

El a vorbit, la VIVA FM, despre abaterile unor conducători auto și despre numărul mare de infracțiuni depistate în trafic, respectiv 2.818, cu peste 100 mai multe decât în primele nouă luni ale anului trecut.

“Ar fi descurajant, cred eu, pentru conducătorii auto, modificarea legislației. Am constatat că nu neapărat majorarea amenzilor îi face să se abțină sau să se controleze. Pentru că sistemul de încasare a amenzilor este un pic permisiv la noi sau neputincios. Sau am avut situații, prin legislația actuală, de accidente grave din culpă, unde rezultă vătămări corporale sau ucideri din culpă. Nu se lasă imediat cu niște măsuri drastice și îi vedem pe acei conducători auto în continuare la volanul unor mașini până vor fi sancționați, condamnați cu măsurile administrative ulterioare. De anulare a permisului de conducere, de suspendare. În altă ordine de idei, la cei care trebuie să încaseze amenzile, să-i urmărească și să le restricționeze dreptul la alte facilități ca să fie nevoiți să-și achite acele sancțiuni. Ori să se adune mai multe puncte, ca la o anumită perioadă să rămână fără permisul de conducere, și ulterior să fie mai greoaie procedura de obținere a unui nou permis de conducere.”

Doina CRAIU

Radio VIVA FM Rădăuţi

comments

comments