full screen background image

Brandul de țară al României valorează 141 de miliarde de dolari

euroi     Brandul de țară al României valorează 141 de miliarde de dolari, în creștere cu 11%  față de anul 2014, potrivit unui studiu al companiei americane de consultanță Brand Finance. Astfel România continuă să ocupe locul 48 într-un top care include 100 de state, informează Agerpres.

România ocupă un loc mai bun decât Ungaria — locul 53, Grecia — locul 59, Slovacia — locul 60, Slovenia — locul 62 sau Bulgaria — locul 74, dar se clasează sub Nigeria — locul 41, Iran — locul 46 sau Bangladesh — locul 47.

Brandul SUA a rămas cel mai valoros brand de țară din lume cu 19.703 de miliarde de dolari, în creștere cu 2% față de 2014. Locul secund este ocupat de China, cu 6.314 miliarde de dolari, în scădere cu 1% față de anul trecut.

Brandul de țară al Germaniei este evaluat la 4.200 miliarde de dolari, acesta înregistrând o scădere de 4% (191 miliarde de dolari) numai din cauza scandalului Volkswagen.

”Pe o piață globală, brandul de țară este unul din cele mai importante active ale oricărui stat, încurajând investițiile, adăugând valoarea exporturilor și atrăgând turiști”, a declarat David Haigh, directorul Brand Finance.

Valoarea brandului de țară este calculat pornind de la mai multe criterii grupate în trei piloni: bunuri și servicii, turism, investiții și societate. Acestea sunt corelate cu produsul intern brut al statului.

comments

comments