full screen background image

Președintele comisiei de organizare a Zilelor municipiului Rădăuți, Silviu Ursescu: “10.000 de oameni au aplaudat întreg evenimentul”

viva cafe radauti zile     Organizatorii sunt mulțumiți de felul în care au decurs evenimentele legate de “Zilele municipiului Rădăuți” 2015, lucru reflectat și în prezența foarte numeroasă a publicului spectator, a faptului că rădăuțenii s-au bucurat de desfășurare, de toate activitățile organizate cu acest prilej.

În jur de zece mii de persoane au participat la concertele susținute duminică, în seara închiderii.

Despre organizare, aprecieri și controverse, despre banii investiți și cei rămași la bugetul local, a vorbit, la Radio VIVA FM,
Silviu Ursescu, președintele comisiei de organizare a Zilelor municipiului Rădăuți.

“Orice organizare presupune o muncă susținută, dar am avut și sprijinul membrilor comisiei, dar și a celorlalți factori implicați, respectiv colegi din cadrul instituției, Poliție Locală, angajații Serviciului Urbanism, nu vreau să-i nominalizez, dar aceștia, împreună cu alte instituții ale statului, cu implicare în organizările unor evenimente la nivel public, și-au adus aportul și am reușit ca, în final, să avem un eveniment organizat cu succes. Sunt semnalele că a fost bine primit de cetățeni, similar aprecierii unui lucru prin aplauze, ne-am dat seama la finalul evenimentului, după concertul trupei Holograf, că aproximativ zece mii de oameni au strigat în cor: “Holograf” și au aplaudat întreg evenimentul, întreaga manifestare organizată în municipiul Rădăuți. Trebuie să menționez că organizarea presupune stabilirea locației, închiderea circulației pe perioada desfășurării evenimentului, selectarea unor agenți economici care vor participa la eveniment, în calitate de comercianți sau de prestatori de servicii. De asemenea se întocmesc documente și se încheie contracte cu toți furnizorii de servicii și de prestație artistică, cât și de alte servicii adiacente pentru susținerea evenimentului. Este nevoie de amplasarea unei scene, este nevoie de închirierea unor toalete ecologice, de asigurarea unor surse de apă curentă, de racordul comercianților la energie electrică, și aici se încheie nu mai puțin de patru contracte cu E-on, cerere de racordare, apoi un act adițional de furnizare a energiei electrice, apoi se închiriază un cablu și un tablou de distribuție. Sunt foarte multe lucruri în cadrul misiunii de organizare a unui eveniment. De asemenea, asigurarea unui foc de artificii în finalul evenimentului presupune contractarea acestui serviciu, organizarea mesei festive, sau cazarea și asigurarea mesei artiștilor prezenți la eveniment pentru concerte, toate acestea presupun activități care trebuie duse la îndeplinire de către persoane cu atribuții din cadrul instituției noastre”.

Ursescu a vorbit şi despre cei care au criticat organizarea, chiar înainte de desfășurarea Zilelor Municipiului.

“Este un eveniment cu tradiție, mai ales pentru faptul că, odată cu sarbătorirea Zilelor Municipiului Rădăuți, are loc și Festivalul Internațional de Folclor Arcanul, care, în acest an, s-a aflat la a 24-a ediție. Nu putem să întrerupem astfel de manifestări, pentru că o întrerupere ar putea duce chiar la dispariția ei. Mai mult, organizarea acestui gen de manifestare presupune invitații trimise ansamblurilor folclorice din diferite țări, cu mult timp înaintea desfășurării evenimentului, chiar din luna ianuarie-februarie, aceste ansambluri își organizează timpul în așa fel încât să poată participa la evenimentul din municipiul Rădăuți. Orice piedică pusă este o pată neagră pe imaginea municipiului Rădăuți, în alte localități, în alte țări, în ceea ce privește această latură artistică a festivalului. De asemenea, vreau să spun că în privința comercianților, aceștia au fost selectați și amplasați pe locațiile aprobate pentru desfășurarea evenimentului, în baza unor criterii obiective, criterii stabilite de o comisie formată din cinci consilieri locali, în anul 2014. Nu am avut în vedere criterii privind sediul agentului economic, privind nu știu ce alte considerente de etnie sau naționalitate. Acestea sunt doar speculații, în măsura în care agenții economici care au solicitat amplasarea și desfășurarea de activități pe perioada evenimentului, cei care s-au încadrat și au respectat toate criteriile impuse de comisia formată din consilierii locali, criterii pe care le-am adoptat și noi și le-am folosit și anul acesta. De când mă ocup de organizarea evenimentului, sunt șase ani de zile, a fost cel mai liniștit an din punctul de vedere al organizării. Cel mai liniștit, în sensul că nu au fost insistențe peste cei selectați și cărora li s-a adus la cunoștință faptul că pot participa la eveniment. În timpul delimitării fiecărui spațiu și a punerii la dispoziție, nu au fost contestații. Până la urmă, au fost toți amplasați corespunzător, consider că zona a fost chiar degajată, nu a aglomerat atât de mult încât să fie considerat un bâlci, ci o manifestare având la bază multe activități artistice, sportive, culturale, dar care negreșit vin însoțite și de partea comercială, pentru că fiecare vrea ca, atunci când stă la scenă, să poată avea un loc cu umbră, să bea o bere, să mănânce un mic. Sunt lucruri care au fost făcute pentru satisfacerea nevoilor cetățenilor, pentru a le face cât mai plăcută șederea. Au fost și în această privință multe speculații, sper că în ceea ce voi explica și am mai explicat anterior desfășurării evenimentului, voi înlătura orice suspiciune cu privire la aspectul financiar. Toți comercianții au fost taxați conform HCL de stabilire a impozitelor și taxelor locale pentru anul 2015, care prevede pentru astfel de manifestări taxe speciale de 8 lei/ mp pentru parc de distracții, de 16 lei/ mp pentru activități comerciale de tip terase, comerț cu produse industriale, de artizanat sau comerț cu produse alimentare, și de 5 lei/ mp pentru alte activități, servicii, cum ar fi pictură pe față. Tuturor acestora li s-a pus la dispoziție un loc măsurat și taxat corespunzător. Pentru cei care utilizau și energie electrică, li s-a pus la dispoziție să achite și această energie, contravaloarea energiei estimate a fost prevăzută în contractul întocmit cu Primăria Rădăuți. În bugetul local de venituri și cheltuieli pentru anul 2015, consiliul local de la acea dată a stabilit, pentru organizarea evenimentului Zilele Municipiului Rădăuți, 120.000 de lei. Pe de altă parte, de la comercianții amplasați, au fost efectuate încasări în beneficiul bugetului local, de 96.232 de lei, și este de menționat faptul că venituri din sponsorizări, încasate, în sumă de 686.000 de lei vor rămâne la dispoziția bugetului local, pentru o eventuală rectificare, în momentul în care va exista un consiliu local care va avea atribuțiuni de a da o destinație utilizării acestor fonduri din sponsorizări”.

Doina CRAIU

Radio VIVA FM Rădăuți

comments

comments