full screen background image

Zilele Municipiului Rădăuţi, între 3 şi 5 iulie. Va concerta trupa “Holograf”

viva cafe radauti rusu 2     Marinică Sofroni este noul secretar al municipiului Rădăuți, instalat în funcție sâmbătă, 30 mai.

Despre atribuții sale, care încă nu sunt foarte clare, în acest moment, despre problemele apărute pe parcursul unei luni în care la primăria municipiului nu a existat un ordonator de credite, a vorbit, în emisiunea VIVA CAFE, din studioul VIVA FM Rădăuți, Ioana Rusu, purtător de cuvânt al Primăriei.

Secretarul așteaptă clarificări de la prefectul de Suceava, Constantin Harasim, dar și de la Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.

Pe o parte dintre documente și-a pus semnătura, cum ar fi și statele de plată, urmând ca, în zilele următoare, angajații primăriei își vor putea primi salariile restante.

Durează, însă, până se realizează comunicare între instituții și până când vor intra toții banii de la trezorerie.

Rusu: “A avut loc și o ședință operativă cu șefii de servicii. Domnul secretar a cerut o listă cu prioritățile pe domenii de activitate, din partea șefilor de servicii, o listă cu documentele pe priorități ce trebuie semnate. Tot legat de activitatea lui și în contextul în care această ordonanță de urgență precizează faptul că are și atribuții de ordonator de credite, a întocmit o solicitare către Instituția prefectului județului Suceava și către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Direcția Centrală Juridică, pentru a primi norme de aplicare a acestei ordonanțe de urgență, întrucât există și unele semne de întrebare. Primarul, viceprimarul, secretarul unității administrativ teritoriale și aparatul de specialitate al primarului, conform legii constituie o structură funcțională cu activitate permanentă, denumită Primăria comunei, orașului sau municipiului, care duce la îndeplinire hotărârile consiliului local și dispozițiile primarului, soluționând problemele curente ale colectivității locale. Coroborate, aceste prevederi legale cu alte legi, fac ca asupra problemelor curente să se pună unele întrebari sau să nu se pună. Dar, după cum știți, este nevoie de o informare corectă, oficială, pentru ca persoana în funcție să nu poată fi acuzată de abuz în serviciu. În acest sens, se așteaptă aceste clarificări din partea celor două structuri superioare ale statului. Dl. secretar a fost la Instituția prefectului, la Suceava, pentru a solicita și personal ca aceste clarificări să vină cât mai repede. Ce înseamnă asta exact, în ceea ce privește modul în care pot fi întâmpinate nevoile cetățenilor? S-a deblocat, într-adevăr, o parte a activității din primărie, în sensul că s-a trecut la prioritizarea documentelor și la semnarea acestora. S-au semnat autorizațiile și certificatele de urbanism pentru debranșare, branșare, rebranșare, demolări, împrejmuiri, reparații. Sunt autorizații de construcții ce nu presupun investiții mari. Nu avem solicitări de construcții de noi blocuri, documentația la centrul comercial Lidl nu a fost depusă, dar pentru a se asigura că se pot emite autorizații de construcție și pentru locuințe, este nevoie de aceste clarificări pe care le așteaptă dl. secretar, în câteva zile. Cât mai urgent, ca să treacă și la semnarea celorlalte tipuri de autorizații”.

Ioana Rusu a vorbit şi despre situaţia de la Spitalul Municipal: “Domnul secretar a transmis o solicitare de clarificări pe baza noii ordonanțe de urgență, norme de aplicare ale acesteia, privind atribuțiile pe care le are în noua sa calitate. În acest sens, una din clarificări de referă la faptul dacă poate sau nu să emită dispoziții, pentru că primarul are această funcție, această atribuție de a emite dispoziții. După cum știți, managerul de spital este nimit prin dispoziție de primarul în funcție. În momentul în care vor veni clarificări, o să vă pot da o informație oficială în acest sens, și vom ști dacă dl. secretar poate să emită dispoziții sau să rezolve această situație în vreun fel”.

Purtătorul de cuvânt al Primăriei Rădăuţi a precizat ca Zilele Municipiului se vor desfaşura, în acest an, între 3 şi 5 iulie, în paralel cu Festivalul Internaţional de Folclor “Arcanul”.

În seara de 5 iulie, cântă trupa “Holograf”, cu care s-a semnat deja un contract.

Festivalul “Ochiul de Păun” va avea loc în luna august.

Doina CRAIU

Radio VIVA FM Rădăuți

comments

comments