full screen background image

Primăria Rădăuţi precizează care sunt acţiunile pe care le poate desfăşura în prezent

Viva News primrad     Pentru o bună informare a cetățenilor municipiului Rădăuți, care, în lipsa unei conduceri a Primăriei, nu știu care sunt activitățile desfășurate în prezent la această instituție și nu știu dacă se pot adresa în vederea rezolvării unor probleme curente, Primăria vine cu lămuriri, printr-un comunicat de presă:

“În ciuda situaţiei fără precedent în ţară în care se află Primăria Rădăuţi, angajaţii instituţiei îşi îndeplinesc atribuţiile conform fişei postului şi, în măsura în care acestea nu interferează cu competenţele unui primar, ale unui Consiliu Local şi ale unui secretar (dacă nu există dispoziţie sau delegaţie în acest sens). Astfel, subliniem, în linii mari, care sunt acţiunile desfăşurate în prezent, cu precădere cele care au directă legătură cu cetăţenii municipiului.

Serviciul amenajarea teritoriului, urbanism, cadastru, mediu, administrarea cimitirelor funcţionează în continuare, deşi deocamdată nu pot fi eliberate certificate şi autorizaţii de construcţii din cauza lipsei unui primar sau a viceprimarului. Vorbim aşadar de derularea corespondenței informale aferente domeniului de urbanism: numere de ordin, localizarea terenurilor intravilane și extravilane, de activitatea de informare privind condițiile de construire, verificări de documentație de urbanism și amenajarea teritoriului şi alte activități conexe. Totodată, se fac verificări pe teren, se oferă răspunsuri la reclamații și se urmărește respectarea disciplinei în construcții.

Partea carosabilă a străzilor pe care s-au efectuat lucrări de extindere și reabilitare a rețelei de apă și canal, cuprinse în șantierul Pfeiffer, trebuie să fie adusă la forma de dinainte de începerea lucrărilor, conform contractului care a fost încheiat între S.C. ACET S.A., în calitate de beneficiar și firma Pfeiffer, în calitate de antreprenor. În acest sens, conform informațiilor pe care le deține Primăria Rădăuți de la S.C. ACET S.A., întrucât momentan e deschisă numai o stație de asfaltare și aceasta în municipiul Suceava, urmează ca, săptămâna aceasta, după deschiderea celorlalte stații de asfaltare, firma Pfeiffer să contacteze o stație de asfaltare autorizată în vederea executării unor lucrări de bună calitate pentru a aduce la forma inițială carosabilul afectat de lucrări din Rădăuți. Primăria Rădăuți își dorește ca în acest fel starea drumurilor din oraș să se îmbunătățească; clarificarea situației de la nivelul de conducere a instituției va duce la continuarea punerii în execuție a bugetului aprobat pe 2015, implicit și la modernizarea și plombarea unor străzi cu asfalt, a reabilitării unor trotuare ș.a.m.d.

Compartimentul întreținere, gospodărire-mecanizare continuă și activitatea de toaletare a copacilor conform specificațiile silvice și curățenie în parcuri și cartiere; s-au vopsit băncile din zona centrală a orașului și în această perioadă se înlocuiesc semnele de circulație tot din această zonă.

Compartimentul locativ, asociații de proprietari funcționează ca de obicei: se somează, se încasează chiriile și ratele de la locuințele Primăriei, iar prestatorii de servicii furnizează în continuare utilitățile necesare locuințelor; de asemenea, se eliberează avizele pentru lucrările funerare, se concesionează locuri de veci în cimitir, se fac lucrări de întreţinere şi curăţenie.

Autoritatea locală de transport local și autorizare comercială încasează în continuare taxele și primește documente pentru autorizațiile de funcționare a spațiilor comerciale, prestări servicii și alimentație publică.

Compartimentul Registrul Agricol și Compartimentul Arhivă și Fond Funciar din cadrul Primăriei Rădăuți emite în continuare adeverințe, atestate de producător, terenurile pot fi puse în vânzare conform Legii nr. 17/ 2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan şi de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăţilor comerciale ce deţin în administrare terenuri proprietate publică şi privată a statului cu destinaţie agricolă şi înfiinţarea Agenţiei Domeniilor Statului etc.

Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor, Serviciul de stare civilă, Direcţia Poliției Locale, Direcția de Asistență Socială își derulează activitatea ca de obicei (nu există riscul sistării ajutoarelor sociale, indemnizaţiilor etc.). Doar la Serviciul de stare civilă s-ar putea prelungi procedura de rectificare de acte de stare civilă întrucât pentru aceasta este necesară o dispoziţie de primar. În acest moment vorbim de patru cereri de rectificare în curs de soluţionare.

Serviciul de impozite şi taxe eliberează în continuare certificate de atestare fiscală pentru persoane fizice şi juridice, certificate de nomenclatură stradală, preia declaraţii fiscale şi emite decizii de impunere pentru persoane fizice şi juridice (înscrieri în evidenţă şi vizarea documentelor referitoare la clădiri, terenuri, mijloace de transport). Tot aici se desfăşoară activităţile curente de încasări pentru obligaţii bugetare (impozite, chirii, taxe etx.) şi activitatea de relaţii cu publicul pentru probleme de natură fiscală, au loc inspecţii şi controale cu privire la respectarea disciplinei fiscale.”

Doina CRAIU
Radio VIVA FM Rădăuți

comments

comments